Tai turėjo būti vienas sėkmingiausių muzikos festivalių, pritraukusių garsias muzikos grupes, populiariausius modelius ir sėkmingiausius influencerius. 2017 m. „Fyre Festival“ patraukė visos žiniasklaidos dėmesį žadėdamas unikalią patirtį saloje Bahamuose už kelis tūkstančius dolerių kainuojančius bilietus. Jachtos, spalvoti kokteiliai, gražūs kūnai, vilos ir balto smėlio paplūdimiai turkio spalvos jūros apsuptyje. Tokią pasaką festivalio kūrėjai žadėjo visiems nepagailėjusiems kelių tūkstančių dolerių festivalio bilietui. Deja, festivalis tapo didžiuliu fiasko dėl laiko ir einamųjų lėšų trūkumo, o pagrindinis festivalio organizatorius nuteistas kalėti šešeriems metams už didelio masto apgavystes.

A. King buvo vienas iš festivalio organizatorių, kuris prie komandos prisijungė jau tik likus keletui savaičių iki didžiojo renginio. Šiuo metu kalėjime už sukčiavimą sėdintis Billy McFarland pasikvietė pažįstamą jam padėti, kai suprato, kad reikalai sukasi blogąja linkme. Vis dėlto ilgametė A. King patirtis renginių versle nepadėjo išgelbėti fiasko tapusio „Fyre Festival“.

Andy King

Nepaisant to, į Lietuvą atvyksiantis renginių prodiuseris pasaulinį žinomumą užsitraukė ne po nepasisekusio festivalio. A. King įžymybės dalia užpuolė po to, kai jis pasidalino savo istorija viename iš žiūrimiausių visų laikų „Netflix“ dokumentiniame filme „Fyre: geriausias vakarėlis, kuris neįvyko“.

Filmo kūrėjams renginių prodiuseris, netikėdamas, kad tai bus panaudota filme, papasakojo, kaip B. McFarland pavadino jį „nuostabiu gėjumi lyderiu“ ir paprašė kai ką padaryti dėl komandos. Minėtu metu Bahamuose buvo sulaikytas festivalio krovinys su mineraliniu vandeniu ir A. King buvo paprašytas atlikti oralinį seksą muitinių vadui, kad būtų išspręsta vandens užlaikymo problema.

A. King dokumentiniame filme pasakoja, kaip grįžo į savo kambarį, nusiprausė duše ir nuvyko į muitinę pasiryžęs padaryti tai, ko jo paprašė už sukčiavimą nuteistas B. McFarland. Tiesa, amerikietis istoriją pasakojo su šypsena, kadangi to jam daryti neprireikė ir su muitinės vadu pavyko susitarti atidedant muitinės mokesčių sumokėjimą po festivalio.

Billy McFarland

Po šio prisipažinimo dokumentiniame filme A. King tapo įžymybe: kavinėje nebegali ramiai pavalgyti, nuolat skambinantys žurnalistai, nesibaigiantys pasiūlymai dalyvauti laidose ir net pačiam jas kurti. Vis dėlto patyręs renginių prodiuseris prisipažįsta, kad pagrindinė pamoka, kurią jis išmoko šioje istorijoje – socialinių tinklų įtaka, kuri gali sukurti nuostabų miražą, tačiau nebūtinai būti įgyvendinta realybėje. Būtent su tokia žinute į Lietuvą žada atvykti per vieną naktį išgarsėjęs amerikietis, o prieš savo vizitą A. King dalijasi su portalu DELFI mintimis apie socialines medijas ir influencerių bumą.

– Turite daug patirties organizuojant renginius, tačiau „Fyre“ festivalis tikriausiai jums bus pats įsimintiniausias. Jei galėtumėte šią patirtį palyginti su visomis turėtomis anksčiau, kuo skyrėsi „Fyre“ festivalis?

– Organizuojant „Fyre“ festivalį bandėme viską paruošti per šešias savaites, kas iš tiesų pasirodė esant neįmanoma. Laiko trūkumas buvo didžiausias iššūkis. Taip pat problemų buvo su infrastruktūra, kai bandyta surengti išskirtinį muzikos festivalį mažoje saloje Bahamuose.

– Kai prisijungėte prie renginio darbų, ar iškart supratote, kad laukia nesėkmė?

– Tikrai ne. Visi, kiek galėjome, dirbome, kad renginys pavyktų. Ironiška, tačiau per 30 metų mano karjeros tai buvo pirmas projektas, kuris nenusisekė. Nepaisant to, savaites dirbome be poilsio, kad „Fyre“ festivalis įvyktų. Deja, laikas, infrastruktūra ir oras buvo mums nepalankūs.

– Kokia pagrindinė pamoka, kurią išmokote prisijungęs prie „Fyre“ festivalio organizatorių komandos?

– Visada turi užsitikrinti, kad turi pakankamai laiko ir reikiamą infrastruktūrą renginiui. Surengti prabangų muzikos festivalį neužtenka vien gražių kalbų ir mažos salos Bahamuose.

– Jei jus pakviestų dirbti prie „Fyre“ festivalio dabar. Ką darytumėte kitaip?

– Visų pirma reikėtų bent 6–9 mėnesių laiko renginiui paruošti. Taip pat reikėtų jį rengti tokioje vietoje, kuri turėtų bent vandenį, elektrą, apsaugą ir pakankamai apgyvendinimo vietų. Žinoma, ir tinkamas finansavimas ir piniginiai srautai būtini.

Fyre Festival

– Praėjo beveik dveji metai po festivalio. Ar jaučiate, kad gyvenimas grįžo į senas vėžes?

– Po renginio tikrai patyriau potrauminio streso sindromą. Kaip galite pamatyti dokumentiniame filme, tai tikrai buvo traumuojanti patirtis. Bet dabar mano gyvenimas yra visiškai pasikeitęs. Esu vienas iš populiariausių populiariosios kultūros žmonių ir tik dėl mano pasirodymo dokumentiniame filme. Kad ir kur eičiau – kavines, restoranus, gatvėmis – mane visuomet pastebi ir atpažįsta.

– Tai gal galima sakyti, kad visgi tai buvo bloga gerai pasibaigusi patirtis?

– Į viską, kas nutiko, žiūriu kaip į teigiamą potyrį. Tai nuostabi galimybė man paskatinti teigiamą pokyti tarp tūkstantmečio kartos atstovų. Mano tikslas šiuo metu yra skirti daugiau dėmesio socialinėms medijoms ir paskatinti teigiamą pokytį.

Be to, greitai pradėsiu kurti savo televizijos laidą. Žadu prisijungti prie skirtingų projektų ir bendradarbiauti su prekių ženklais, kurie taip pat prisidės prie teigiamo pokyčio tarp tūkstantmečio kartos žmonių.

– Prieš „Fyre“ festivalį visiškai nesinaudojote socialinėmis medijomis, bet dabar puolėte į šią virtualią erdvę. Ar tai matote daugiau kaip sunkų darbą ar žaidimą?

– Iš pradžių buvo sunku, nes niekada anksčiau nedalyvavau socialinių medijų gyvenime ir man nepatiko apie ką jos sukasi. Būtent socialinės medijos ir yra vienas svarbiausių priežasčių, kodėl „Fyre“ festivalis buvo sumaltas į miltus.

Iš kitos pusės matau, kaip „Instagram“ socialiniame tinkle pasidalinęs viena nuotrauka sulaukiu ir 20 tūkst. patikimo paspaudimų. Tai neįtikėtina. Todėl dabar žadu įdarbinti žmogų, kuris man padėtų sukuti mano socialinių tinklų strategiją, su kuria siekčiau teigiamo proveržio.


– „Fyre“ festivalis taip pat parodė, kaip socialiniai tinklai ir influenceriai gali sukurti miražą ir pažadą, kuris gali suvilioti daug žmonių, tačiau taip ir likti gražiomis vaizdo reklamomis socialiniame tinkle. Kaip manote, ar tūkstantmečio karta, kurią palietė festivalis, išmoko savo klaidą?

– Tikiuosi, kad jaunimas mokosi iš tokių klaidų. Tačiau mano tikslas, misija ir strategija yra ta, kad įtaka žmonėms per socialinius tinklus būtų daroma padėti jiems keistis į gerąją pusę.

Andy King

– Kaip manote, ar influencerio darbas yra stabilus ir tvarus?

– Apie daugelį influencerių girdime šiandien, bet pamiršime rytoj. Jie nekelia pasitikėjimo ir jie neturi reikiamų žinių ar patirties. Kartais jie tik turi tam tikru laiku reikalingą energiją. Vis dėlto, manau, kad ilgai nuomonės lyderiais išliks tie, kurie bus nuoširdūs, atviri ir padės pasauliui keistis į gerą pusę.

– Jūs vis dar nepamiršote gyventojų Bahamuose, kurie sunkiai dirbo, kad festivalis įvyktų, tačiau taip ir nesulaukė atlyginimų. Kaip bandote jiems padėti?

– Sukūrėme dvi „GoFundMe“ kampanijas. Viena renkame pinigus verslininkei, kuri ilgas savaites rūpinosi festivalio darbuotojų maitinimu. Jai pavyko surinkti 250 tūkst. dolerių, kas yra nuostabu. Antroji kampanija skirta vietos gyventojams, kurie dirbo statybose. Čia kol kas surinkta apie 50 tūkst. dolerių, bet planuose – 450 tūkst., todėl dar laukia ilgas kelias.

Fyre Festival

– Birželį lankysitės Lietuvoje „Login“ konferencijoje. Kokią pagrindinę žinutę planuojate pranešti konferencijos dalyviams?

– Žadu papasakoti apie „Fyre“ festivalį ir kaip viskas gali pasisukti. Noriu pasakyti žmonėms, kad šiandieniame pasaulyje nėra nieko blogo, jei nepasiseka, nes iš nesėkmės gali išsirutulioti geri dalykai.

– Atrodytų, kad sėkmę ar žinomumą šiandien galima pasiekti ir labai lengvai, neįdedant daug pastangų. Ar tiesa?

– Manau, kad vis dar pasaulyje labai reta, kad žmogus išpopuliarėja per naktį. Mano atveju, manau, tai buvo nuostabus dokumentinio filmo kūrėjų darbas. Filmas tapo vienu žiūrimiausiu „Netflix“ dokumentiniu filmu. Būtent socialiniai tinklai ir po visą pasaulį paplitusi internetinė televizija atvedė mane ten, kur dabar esu.

Birželio 6–7 dienomis vyksiantis technologijų ir inovacijų festivalis LOGIN 2019 šiais metais sugrįžta į „Litexpo“ erdves. Daugiau informacijos: www.login.lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)