Kiekybę keičia kokybė
„Antroji debesijos vystymosi fazė davė tai, ko reikėjo įmonėms, kurių duomenų srautai auga milžiniškais tempais - sutaupė lėšų, nes nereikia nuosavų serverių, moki tik už tiek, kiek panaudoji, nereikia rūpintis serverių apsauga, techninės įrangos priežiūra - bet iš esmės nepakeitė pačios įmonės veiklos, įmonės darė tą patį tik duomenys buvo laikomi kitoje vietoje. Žiūrint plačiau, šios eros svarbiausias pasiekimas – milžiniškos infrastruktūros sukūrimas, leidžiantis žengti į visai naują lygį, kur mus pasitinka dirbtinis intelektas, daiktų internetas ir kiti dažnam dar tik fantastikos žanro dalykai“, - pasakoja „TeraSky Baltic“ pardavimų vadovė Giedrė Kirejeva.
Nors į kitą debesijos lygį dar tik žengiama, jau sukurta milžiniška infrastruktūra bei paslaugų tinklas, galintis iš esmės keisti įmonių veiklą ir gerokai padidinti konkurencingumą.
„Google“ sukūrė galingą, ir, manau, kad nei kiek neperdėsiu pasakydama - pažangiausią trečios kartos debesijos virtualią ekosistemą, kai bet kokio dydžio įmonė gali naudoti jos poreikius atitinkančią dalį, debesiją adaptuoti savo pasirinktu greičiu aiškiai kuriant papildomą vertę įmonės skaitmeninės transformacijos kelyje. Kodėl taip reiktų elgtis? Visų pirma dėl to, kad tai padės atsikratyti verslui nereikalingų skaitmeninių iššūkių, bei optimizuoti kaštus“, - tvirtina G. Kirejeva.
Keturi svarbiausi klausimai
Kalbant apie įmonės transformaciją šiuo metu svarbu atsakyti į kelis klausimus: kaip galime lengviau suburti žmones, kai darbas nebėra fizinė vieta? kaip galime tapti išmanesniais? kaip mes galime keistis turėdami laisvę rinktis įrankius? kaip galime geriau apsaugoti savo ir klientų duomenis, kitą jautrią informaciją?
Pandemija itin gerai parodė, kad žmonės linkę dirbti iš bet kurio pasaulio krašto ir net pasibaigus karantinui šis įprotis greičiausiai išliks. Kompanijų vadovai puikiai supranta, jog keičiasi tiek žmonės tiek kultūra įmonės viduje, virtualus bendravimas tampa lygiaverčiu įprastam. Organizacijai turi užtikrinti vienodas galimybes dalyvauti įmonės veikloje ar dalintis idėjomis, naudotis įmonės resursais visiems, ir padaryti tai taip, kad darbuotojai išliktų įsitraukę ir produktyvūs.
Atviras „Google“ debesis suteikia galimybę rinktis naudotis vienu viešu debesiu, keliais debesimis, turėti paprastą ar sudėtingą kelių debesų architektūrą. Taip pat „Google“ debesis yra draugiškas debesis atviro kodo programoms bei visai partnerių ir klientų ekosistemai.
„Google“ debesis yra lengvai pritaikomas konkretiems poreikiams: programuotojų bendruomenė pripažino „Google Cloud“ labiausiai į jų poreikius atsižvelgiančia platforma, tad galima sakyti, kad „Google Cloud“ yra programuotojų programuotojams sukurta platforma.
Išmanesniais mes tapsime su „Google“ duomenų debesimi (Google Data Cloud). Duomenys – tai šių dienų ekonomikos katalizatorius. O „Google Data Cloud“ siūlo visą paketą sprendimų duomenų valdymui – tokių kaip dirbtiniu intelektu paremta verslo analitika, kuri išlaisvina ir įdarbina duomenis, padaro juos prieinamus kiekvienam ir leidžia pažinti savo verslą naujai.
Ir, žinoma, saugumas – „Google“ savo partneriams ir klientams siūlo tokius pačius saugumo sprendimus kokius ir pats naudoja savo veikloje. Pasiekti tokį saugumo lygį patiems būtų tikrai didelis iššūkis net labai stambiai kompanijai.
„Iš tiesų viską puikiai pasako skaičiai: 86 proc. „Google Cloud“ klientų tvirtina, jog jis padėjo padidinti veiklos efektyvumą bei optimizuoti savo išlaidas IT srityje. Naudojant „Google“ sprendimą „Anthos“ (aplikacijų valdymo platforma) galima sutaupyti 40-50 proc. laiko platformos valdymui, o perkėlus aplikacijas iš nuosavo duomenų centro į „Google Cloud“ galima sutaupyti daugiau kaip trečdalį išlaidų. Ir, žinoma, šiais laikais svarbus akcentas – „Google“ yra draugiškiausias aplinkai viešasis debesis pasaulyje, kuris savo veiklai naudoja tik atsinaujinančios energijos šaltinius“, - apibendrina G. Kirejeva.