„Lietuvos eksporto augimą lemia lietuviškos kilmės prekių eksportas. Siekdami didinti savo konkurencingumą Lietuvos gamintojai vietoj užsakomosios gamybos vis dažniau renkasi sprendimą eksportuoti prekes su nuosavu, užsienio rinkoms paruoštu prekės ženklu. Šalies kilmės nuoroda taip pat yra vienas iš eksportui skirto prekės ženklo atributų dėl kelių priežasčių: prekės tvarumo, atsekamumo, kokybės, šalies patikimumo ir nešamos žinutės“, – pranešime spaudai sako Simona Buziliauskienė, Inovacijų agentūros Pažangos departamento Rinkų plėtros skyriaus vadovė.
Pasak S. Buziliauskienės, tarptautinis kontekstas ir tendencijos rodo, kad prekės kilmės šalis tampa vis aktualesnė vartotojui: „Nielsen“ duomenimis, prekės ženklo kilmės šalis yra svarbus kriterijus renkantis prekę 75 proc. pasaulio vartotojų.
„Šis aspektas ypač ryškėja karo kontekste, kai vartotojai atsisako pirkti šalies agresorės ir ją palaikančių šalių produktus, tad gamintojų motyvacija nurodyti geografinę prekės kilmę tik didės. Lietuvos gamintojai turi jau paruoštą sprendimą ir pasirinkimą – naudoti vieningą šalies pozicionavimą atitinkantį šalies kilmės prekės ženklą ir iš to gauti papildomą vertę, kuri gali padėti parduoti“, – pabrėžia S. Buziliauskienė.
Lietuvos valstybė daug investuoja į šalies prekės ženklo „Co-create Lithuania“ žinomumo didinimą užsienyje. Inovacijų agentūra vykdydama tarptautinės komunikacijos ir rinkodaros veiksmus užsienyje naudoja tik šį prekės ženklą ir didina jo atpažįstamumą per tokias priemones kaip nacionaliniai stendai užsienio parodose, verslo misijos, turinio rinkodaros projektai užsienio žiniasklaidoje, naudojama dalomoji spauda ir įvairūs skaitmeniniai formatai bendraujant su užsienio auditorija bei potencialiais Lietuvos verslo partneriais.
„Siekiama, kad Lietuva užsienyje būtų atpažįstama kaip bendradarbiaujanti ir atvira kartu kurti šalis, o viskas, kas pažymėta šiuo ženklu turi kurti patikimo partnerio įvaizdį bei užtikrinti kokybę. Jau yra nemažas įdirbis, šia kryptimi bus toliau dirbama, tad Lietuvos eksportuotojai turi unikalią galimybę pasinaudoti šiuo kontekstu“, – pranešime spaudai sako S. Buziliauskienė.
Inovacijų agentūra kviečia eksportuojančias ar planuojančias eksportuoti įmones pateikti užklausą dėl šalies kilmės prekės ženklo „Co-created in Lithuania“ naudojimo.
„Šalies kilmės prekės ženklą norinčioms naudotis įmonėms suteiksime papildomas eksportą stiprinančias paslaugas ir įvertinę patikimumą suteiksime galimybę naudoti šalies kilmės prekės ženklą rinkodaros tikslais. Įmonė gaus tai patvirtinantį leidimą ir prekės ženklo vizualinį identitetą, kuris leidžia labai lanksčiai naudoti prekės ženklą“, – sako S.Buziliauskienė
Kilmės šalies prekės ženklas lengvai adaptuojamas pagal produkto vizualinį stilių, galima derinti tiek spalvą, tiek šriftą, pagal poreikį naudoti tik tekstinį užrašą, be simbolio. Paprasčiausia integracija, vietoje užrašo „Made in Lithuania“ naudoti užrašą savo prekės ženklo spalva ir šriftu „Co-created in Lithuania“.
„Kad šis prekės ženklas veiktų ir kurtų vertę įmonei taip pat priklausys ir pačios įmonės komunikacija su savo auditorija, apie tai, ką šis ženklinimas reiškia, kokią žinutę skleidžia ir kokią vertę suteikia galutiniam vartotojui. Mes kaip Inovacijų agentūra, kuri suteikia šį prekės ženklą kaip kokybės ir patikimumo ženklą taip pat seksime, kaip įmonėms sekasi, todėl galime garantuoti dar vieną papildomą vertę – papildomą žinomumo didinimą pristatant sėkmės istorijas Inovacijų agentūros kanalais, o sėkmingiausius atvejus ketiname įvertinti ir apdovanoti“, – pasakoja S. Buziliauskienė.
Šalies kilmės prekės ženklo „Co-created in Lithuania“ naudojimo suteikimo anketa.
Daugiau apie „Co-created in Lithuania“ įgyvendinimą:
Įgyvendinant Lietuvos pristatymo užsienyje 2020-2030 m. strategiją „Co-create Lithuania“, Inovacijų agentūra yra atsakinga už Lietuvos įmonių skatinimą naudoti šalies kilmės prekių ženklą „Co-created in Lithuania“. Šis prekių ženklas skirtas Lietuvos įmonėms papildomai ženklinti eksportuojamas lietuviškas prekes ir paslaugas. Prekės ženklas yra registruotas Europos Sąjungoje ir papildomai šiose eksporto rinkose: Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Izraelyje ir Japonijoje.