Svarbūs trys komponentai

Norint suprasti mobiliųjų aplikacijų naudojimo mastą bei aktualumą verta įsigilinti į statistiką. Statista.com duomenimis, šiuo metu pasaulyje yra pusketvirto milijardo išmaniųjų telefonų naudotojų, o kitąmet, planuojama, jų skaičius išaugs dar 800 mln.

Technologijų apžvalgininko Techjury.com teigimu, vidutinis naudotojas savo įrenginyje turi virš 80 mobiliųjų programėlių, tačiau naudoja tik 9 kasdien ir 30 per mėnesį. Tai reiškia vieną – išmanieji telefonai kimšte prikimšti produktų, kurie dažniausiai net nesulaukia dėmesio.

„Ši tendencija rodo – dalis verslų nesugeba naudotojui sukurti vartojimo poreikio arba pats produktas yra netinkamai išvystytas. Gyvename technologijų pertekliaus laiku, kuomet turime ypač pasistengti, jog pritrauktume dėmesį rinkoje. Tik gera idėja ir apgalvotas jos pateikimas gali atliepti naudotojų poreikius ir būti patrauklus, o tam reikalingos tiek technologinės žinios, tiek ir auditorijos pažinimas“, – apie aplikacijų kūrimo pradžią kalba „Huawei Mobile Services“ ekosistemos verslo plėtros vadovas Voicechas Orševskis.

Todėl, „Huawei“ eksperto teigimu, verslui svarbu atsižvelgti į tai, kas noriai naudojamą mobiliąją programėlę skirią nuo dūlančios įrenginio atmintyje. „Sėkmė susideda iš sumaniai pasitelkiamų trijų komponentų: rinkos, naudotojų ir pačio produkto. Veikdamos išvien, šios sudedamosios kuria unikalią vertę, išskirtinę naudojimo patirtį ir tinkamą funkcionalumą“, – pastebi pašnekovas.

Sėkmė (ne)prognozuojama

Kaip įsitikinęs V. Orševskis, mobilioji aplikacija gali sulaukti ir netikėtos sėkmės, kuomet įtaką naudotojų skaičiaus šuoliui lemia visiškai netikėtos aplinkybės, kurias sunku prognozuoti.

„Tiek pasaulį sukausčiusi pandemija, tiek pastarieji protestai už juodaodžių teises stipriai išaugino programėlėsTikTok“ populiarumą. Noras praskaidrinti buvimą namuose ar sekti aktualiausius įvykius padidino ir vaizdo įrašų peržiūrų, ir aktyvių paskyrų skaičių. Ši aplikacija šiuo metu vadinama socialinių medijų ateitimi, o tokį pakilimą vargiai buvo įmanoma planuoti. Tačiau kitais atvejais produkto sėkmę numatyti galima“, – įsitikinęs pašnekovas.

Voicechas Orševskis

Pasak technologijų eksperto, norėdamas įdarbinti aplikaciją ir didinti pardavimus, verslas, pirmiausia, turėtų pasirūpinti automatiniais mobiliosios programėlės pranešimais (angl. push notifications). Tai tinkamas metodas palaikyti nuolatinį ryšį su naudotojais, priminti jiems apie save, pasidalinti informacija, pranešti apie aplikacijos atnaujinimus.

„Kitas svarbus apsektas – mokėjimų už produktus ar paslaugas atsiskaitymų įvairovė. Naudotojai vertina mokėjimų alternatyvas: galimybę atsiskaityti kreditine kortele, bankiniu pavedimu, grynaisiais atsiimant prekes. Tačiau pinigų tema – ypač jautri, todėl verslas privalo itin kruopščiai pasirūpinti saugumu, antraip bet kokia klaida gali būti lemtinga“, – pabrėžia V. Orševskis.

„Huawei“ ekspertas papildo, kad ryšį su naudotojais stiprina ir naujienlaiškių siuntimas, tik šią priemonę svarbu naudoti reguliariai, bet neįkyriai. V. Orševskis pataria pranešimais dalintis gerai pasvėrus jų ilgį ir informacijos gausą, o naujienas papildyti vaizdine medžiaga, kurią naudotojas linkęs įsiminti geriau.

Planuokite, pažinkite, leiskite kalbėti

Paklaustas, kas lemią aplikacijos potencialą nuolatos auginti auditoriją ir paskatinti vartotojus naudotis programėle, technologijų ekspertas išskiria įdirbio ir investicijų svarbą.

„Galvodami apie visiškai kitokią naudojimo patirtį, išskirtinį funkcionalumą ir preciziškai pasirūpinę saugumu, mes sukūrėme atskirą mobiliųjų programėlių platformą „AppGallery“. Ji šiandien veikia daugiau nei 170 šalių, siūlydama virš 60 tūkst. produktų. Ši parduotuvė vienija 1,3 mln. kūrėjų, subūrė 3000 inžinierių, įdiegusių griežtą saugos peržiūros mechanizmą. „AppGallery“ dabar prieinama 650 mln. „Huawei“ naudotojų, o nuo platformos starto 2018-ųjų balandį ja kas mėnesį naudojasi 420 mln. aktyvių vartotojų“, – sako HMS ekosistemos verslo vystymo vadovas.

„AppGallery“, anot V. Orševskio, yra mokslo, investicijų, technologijų ir inovacijų rezultatas, kurio prioritetas visuomet buvo patogumas kiekvienam naudotojui. Tačiau siekiant juos sudominti aplikacijomis bei paskatinti juos sugrįžti savaime, prireiks ir rinkodaros strategijos, ir patirties personalizavimo.

„Kuriant aplikaciją, svarbu ją išvystyti atvirą galimybėms tobulinti, kuomet visi atnaujinimai gali būti įdiegti greitai, paprastai ir be didelių investicijų. Rinkodaros plano vertė taip pat didžiulė – reiktų numatyti pasiruošimą aplikacijos pristatymui, jos paleidimą bei veiksmus po programėlės pasirodymo. Ypač praverčia ir informacijos sklaida „iš lūpų į lūpas“, todėl galimybė palikti atsiliepimus apie programėlę didina tiek pasitikėjimą, tiek norą naudotis produktu. Nereikėtų pamiršti ir naudotojų stebėsenos bei duomenų analizės, nes tik puikiai pažįstant savo auditoriją galima idealiai patenkinti jos poreikius“, – apibendrina V. Orševskis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją