„Kai kalbame apie inovatyvius, sėkmingus produktus, dažniausiai galvojame, pavyzdžiui, apie „iPhone“ ar „Tesla“. Vis dėlto, tai gali būti toks, atrodo, paprastas dalykas kaip vinys. Ką turiu omenyje? Papasakosiu vieną istoriją, kurią man papasakojo pažįstamas švedas. Kartą jam paskambino vienos kompanijos atstovas ir paprašė per 200-ųjų metinių šventę pasakyti kalbą apie pokyčius. Tam, kad pasiruoštų, jis norėjo daugiau sužinoti apie kompaniją, taigi pradėjo klausinėti. Pasirodo, visus 200 metų kompanija gamino vinis ir... planuoja juos gaminti toliau. Atrodytų, kokie čia gali būti pokyčiai – skamba lyg įmonė būtų viena stabiliausių šalyje! Vis dėlto, netrukus paaiškėjo, kad taip nėra. Vieną gražią dieną nutiko tai, kas pakeitė visą vinių industriją – buvo pagamintas vinių pistoletas. Plaktuku gali įkalti bet kokį vinį, o štai atsiradus psitoletui, žmonės ėmė rinktis tokius vinis, kurie tiktų konkrečiam jų turimam įrankiui. O pistoletų gamintojas – ne vienas. Taigi, kompanijai reikėjo skubiai sureaguoti ir pradėti gaminti tokius vinis, kurie tiktų įvairiausio plauko pistoletams“, – pasakoja I. Vosylius.
„iPhone“ laikomas revoliuciją rinkoje sukėlusiu produktu, tačiau iš esmės tai yra tik išmanusis telefonas, kaip daugelis kitų. Kompanija suprato, kad, norėdama sulaukti sėkmės, turi įtikinti potencialų pirkėją, kad tai nėra tik telefonas, tai – į saują telpantis multimedijos prietaisas. Taigi, jie sukūrė savo operacinę sistemą. Tapo išskirtiniais.
Grįžtame prie automobilio „Tesla“. Kad ir koks garsus šiandien šis ženklas, tai – tiesiog automobilis. Komandai teko daug ir labai gerai padirbėti, kad įtikintų žmones už jį mokėti tokias apvalias sumas. Jiems pasisekė dar ir dėl išorinių aplinkybių, tokių kaip: subsidijos ir lengvatos iš valstybių vyriausybių. Norvegija yra vadinama „Teslų“ sostine, nes čia, vairuojantiems elektromobilius, skiriama daug privilegijų: nemokamas parkavimas senamiestyje, leidžiama važiuoti viešojo transporto eismo juosta ir pan. Kitas dalykas, šioje šalyje labai daug įkrovimo stotelių. Patogumas – didelis pliusas.
„Aš atstovauju įmonę, kuri taip pat kuria rinka keičiantį produktą – išmaniuosius ultragarsinius vandens skaitiklius“, – sako I. Vosylius.
Vanduo – itin brangus resursas
Vanduo šiandien tampa itin brangus. Kodėl? Jis tiesiog pamažu senka. „Pietų Afrikos Respublikos mieste Keiptaune, kuriame gyvena apie 5 mln. žmonių, geriamojo vandens netrukus trūks kritiškai. Valdžia ėmėsi drąstiškų veiksmų: skatina žmones nenuleisti unitazuose vandens, išskyrus tuos atvejus, kai pasituština, galvoja iš Antarktikos atsigabenti ledyną ir ištirpdyti vandens rezervuaruose, iškirsti nevietinius medžius, nes jie labai imlūs vandeniui. Su geriamojo vandens trūkumo problema susiduria ir Australija, ir JAV. Netoliese mūsų esantis Londonas, taip pat nėra išimtis. Jei Didžiosios Britanijos sostinė nesiims aktyvių veiksmų, skaičiuojama, kad čia geriamojo vadens pristigs jau po 20–25 metų“, – kalba „Axioma Metering“ vadovas.
Faktas vienas – neįmanoma optimizuoti to, ko negali pamatuoti ir stebėti. „Čia ir pasitranauja aukštosios technologijos. Mūsų atveju, išmanieji vandens skaitikliai. Jie tiksliai skaičiuoja, įspėja apie vandens nutekėjimą, prakiurusius vamzdžius ir kitus gedimus. O duomenis galima nuolat stebėti, naudojant mobiliąją programėlę. Elemento nereikia keisti net 16 metų! Žinoma, sukūrę naują produktą, mes susiduriame ir su iššūkiais. Esame priklausomi nuo interneto, mums reikalinga programinė įranga, kuri analizuotų duomenis. Mums reikia mobiliosios programėlės, kurią naudoja mūsų klientai. Vis dėlto, kai sukuri naują technologiją, produktą, svarbiausia yra, kad pirkėjas suprastų jo naudą ir kaip jį naudoti, jog maksimaliai išnaudotų visas produkto teikiama naudas. Jei žmogus to nesupras, produkto tiesiog nepirks“, – sako I. Vosylius.
Ko reikia, kad pasisektų?
Jeigu galvojate sudrebinti rinką ir sukurti naują, inovatyvų produktą arba pasiūlyti paslaugą, I. Vosylius jums pataria apgalvoti šiuos dalykus:
1. Kaip dėl jūsų sukurtos naujovės, pasikeis potencialaus kliento gyvenimas? „Mūsų atveju, žmogui net nebūtina gyvai matyti paties produkto – kas buvo įprasta su senaisiais vandens skaitikliais. Klientas, turėdamas mobiliąją programėlę savo išmaniajame telefone, pasiekia jam svarbius duomenis būdamas bet kur ir bet kada“, – sako inovacijos kūrėjas.
2. Kokių papildomų produktų reikės, tam, kad jūsų pagrindinis produktas gerai veiktų? Ar susikursite juos patys, ar ieškosite partnerių? Ar partneriai gali tapti jūsų pardavimo kanalu? „Pavyzdžiui, mums reikia interneto, programinės įrangos, mobiliosios aplikacijos“, – vardija I. Vosylius.
3. Ko, vardan naujo produkto sėkmės, turėsite atsisakyti? „Mes patys turėjome atsisakyti senosios technologijos tam, kad parodytume klientams, jog patys tikime tik naująja“, – pataria specialistas.
4. Kiek daug naujas produktas pakeis jūsų organizacijos vidinius procesus? „Anksti supratome, jei norime sukurti produktą, kuris 16 metų veikia su vienu elementu, turime būti labai tikslūs jį gamindami. Maža klaidelė gali tapti degutu medaus statinėje. Investavome daugiau nei 20 mln. eurų, kad pilnai automatizuotume gamybą“, – patirtimi dalijasi „Axioma Metering“ vadovas.
5. Kokia yra jūsų produkto kuriama vertė? „Mes negaminame tiesiog vandens skaitiklio, mes siūlome įrankį, kuris leidžia optimaliai spręsti vandens naudojimo problemą“, – sako ekspertas.
6. Kaip ir ką apie savo produktą papaskosite žmonėms? „Tai, kad daug žinote apie savo produktą ir jo naudojimą patys, toli gražu nereiškia, kad tai supras ir kiti. Raskite būdą papasakoti, išmokykite klientą, kaip iš to, ką sukūrėte jūs, gauti kuo daugiau naudos“, – savo kalbą baigia I. Vosylius.
I. Vosyliaus pranešimo įrašą iš LOGIN konferencijos galite žiūrėti ČIA, o visi LOGIN 2021 pranešėjų įrašai yra ČIA.