– Kaip pasikeitė e. komercijos rinka? Pateikite pagrindinius skaičius, kad iliustruotume vadinamąjį e.komercijos sprogimą/“aukso amžių“.

– E. komercijos rinka dar iki pandemijos jau kurį laiką kasmet skaičiuodavo dviženklį augimą.
Iki pandemijos planavom iki 20 proc. augimą. Tačiau, be abejo, prieš metus įvestas pirmasis karantinas sudarė sąlygas e. komercijos rinkos „sprogimui“ gerąja prasme.

Pirmojo karantino piko metu „Pigu“ pardavimai pašoko beveik 90 proc. Tai mus kaip įmonę privertė per vieną naktį pertvarkyti savo veiklos procesus. Visų pirma orientavomės į klientų ir darbuotojų saugumą ir stengėmės atitikti kokybinius aptarnavimo reikalavimus: aiškiai pateikti informaciją, išlaikyti nenutrūkstamą operacijų grandinę ir greitą pristatymą. Tuo pačiu, žmonėms ėmus intensyviau apsipirkinėti internetu, staiga susidūrėme su gerokai didesniais užsakymų ir klientų srautais. Nors iš pradžių gyventojai tiesiog rinkosi saugesnį apsipirkimo būdą, tuo pat metu jie pamatė ir kitus internetinės prekybos privalumus: milžinišką asortimentą, galimybę taupyti laiką ir rinktis sau patogiausią mokėjimo ar pristatymo būdą.

Pernai didžiųjų išpardavimų, tokių kaip „Viengungių diena“, „Juodasis penktadienis“, rezultatai, lyginant su metais prieš tai, buvo dvigubai geresni. O šiuo metu „Pigu.lt“ prekybos centre internete fiksuojame iki 30 proc. daugiau pardavimų nei pernai piko metu. Per metus nuo 600 tūkst. aktyvių pirkėjų rato jį išauginome iki daugiau nei milijono.

Tad galime kalbėti ne apie laikiną pandemijos suvaržymų sukeltą e-komercijos bumą, bet apie stabilų augimą. Pardavimus e. prekyboje toliau labiausiai generuoja ne naujų pirkėjų apsisprendimas išmėginti apsipirkimą internete, bet lojalūs klientai, kurie saugų ir patogų apsipirkimą internete įtraukė į savo kasdienę rutiną.
Ernestas Kačerauskas

E. komercijos augimą užtikrina ir paskui klientus į internetą persikėlę prekybininkai, kurie padėjo praplėsti asortimentą. Per itin trumpą laiką ženkliai išaugo ir per „Pigu.lt“ e. prekybos platformą norinčiųjų prekiauti pardavėjų skaičius, kuris šiuo metu siekia apie 2500. „Pigu.lt“ prekybos centras internete šiuo metu klientams gali pasiūlyti daugiau nei milijoną skirtingų prekių – tris kartus daugiau nei prieš pandemiją.

– Kokios prekės, prekių segmentai yra populiariausi? Kas buvo tie segmentai, kurių augimas buvo labiausiai netikėtas?

– Vartotojų įpročių permainas galima pamatyti analizuojant pirkinių krepšelį. Nors vidutinio pirkinių krepšelio suma auga nežymiai, pernai jame atsirado smulkesnių ir įvairesnių prekių, itin išaugo kai kurių prekių kategorijų paklausa.

Baltijos šalių rinkos duomenys rodo, kad daugelis gyventojų per karantiną įsirenginėjo patogias vietas darbui, laisvalaikiui ar mokslui namuose. Tiesiog kartais augo kompiuterinės įrangos ir kai kurių biuro baldų pardavimai. Pastarieji itin augo paskutinį praėjusių metų ketvirtį, tačiau ir šiuo metu paklausa išlieka 2–3 kartus didesnė nei prieš metus. Didelį populiarumą išlaiko namų apyvokos daiktai, smulki ir stambi buitinė technika, vaikų žaislai.

Populiarėja ir tos prekės, kurias įprastai gyventojai įsigydavo kasdienio fizinio apsipirkimo metu. Vis didesnio susidomėjimo sulaukia anksčiau nišinėmis e. prekyboje laikytos juvelyrikos bei maisto prekių kategorijos. Siekiant patenkinti visus kliento lūkesčius, „Pigu.lt“ prekybos centras internete neseniai savo asortimentą papildė ir tokia netradicine kategorija kaip gyvos gėlės.

Dar viena sparčiai auganti prekių kategorija – drabužiai, avalynė, aksesuarai. Šio segmento atstovai, prekiaujantys per „Pigu.lt“ e. prekybos platformą, sako jaučiantys klientų susidomėjimą ir poreikį savo asortimentą vystyti dar plačiau.

– Prie Jūsų platformos pandemija pastūmėjo prisijungti apie 2500 verslų, kas čia įvyko? Kokią pagrindinę vertę suteikia Jūsų platforma ir apskritai vertinant tokio pobūdžio kaip Jūsų ar Amazon platformos?

Savo e. prekybos platformą (angl. Marketplace) įkūrėme likus mažiau nei pusmečiui iki pandemijos. Nors ir iki karantino sulaukdavome nemažo prekeivių susidomėjimo, tačiau per karantiną norinčiųjų prekiauti per „Pigu“ platformą išaugo maždaug trigubai.

Užsidarius fizinėms parduotuvėms, daugeliui teko ieškoti kitų prekybos būdų. Nemažai tų, kurie dar neprekiavo internetu, suskubo tai daryti. Pradėti pardavinėti per „Pigu.lt“ e. prekybos platformą daugeliui jų pasirodė patogiausia ir greičiausia. Kodėl? Visų pirma, jie jau gauna visą sukurtą sistemą ir infrastruktūrą – nereikia patiems kurtis el. parduotuvės, rūpintis sutartimis su siuntų pristatymo bendrovėmis, mokėjimo paslaugų tiekėjais ir t.t. Kitas didžiulis privalumas – užtikriname pirkėjų srautą. Taip pat pardavėjams nebūtinas plataus kompetencijų spektras – mes ne tik pasirūpiname e. prekybos infrastruktūra, bet ir suteikiame rinkodaros bei komunikacijos sprendimų. Pardavėjams tai patinka, nes viskas kuo jie turi pasirūpinti – prekių asortimentu ir patraukliu prekių pateikimu, t. y. kokybiškos prekių nuotraukos ir jų aprašymai.

Pagrindinis mūsų tikslas – patenkinti tiek pardavėjų, tiek pirkėjų poreikius. Todėl nuolat investuojame tiek į e. platformos funkcionalumų tobulinimą, tiek į klientų aptarnavimą.

– Kaip galite apibūdinti pirkėją? Koks jo amžius, kaip jis renkasi, kaip formuoja savo krepšelį?

Dažniausi „Pigu.lt“ prekybos centro internete klientai – 25–45 metų asmenys, dažniau – moterys. Savo pirkinių krepšelį mūsų pirkėjai formuoja iš įvairių kategorijų prekių – vis dažniau pirkėjai ateina į „Pigu.lt“ siekdami įsigyti ne vieną prekę, bet kelias įvairias.

Kaip ir iki pandemijos, taip ir dabar svarbiausia visiems pirkėjams yra toks asortimentas, kad jis rastų, ko jam reikia, geros kainos, patogus atsiskaitymas ir greitas pristatymas. Pandeminė situacija dar labiau sustiprino poreikį gauti prekes greičiau ir saugiai. Vienas pagrindinių pristatymo būdų – prekių atsiėmimas mūsų fizinėse parduotuvėse. Jis išliko populiariausias net ir per karantiną. Būtent dėl to ypatingą dėmesį skiriame parduotuvių tinklo vystymui.

Pastebime ir šiek tiek pasikeitusias tendencijas renkantis užsakymo apmokėjimo būdus. Iki karantino atsiskaitymas grynaisiais ar mokėjimo kortele atsiimant prekes buvo pats populiariausias, o atėjus pandemijai klientai ypač pradėjo vertinti saugumą ir ėmė atsiskaityti iš anksto internetu.

– Kaip padėjote vartotojui „susigaudyti“ tarp didelio pasirinkimo ir kiekio?

Klientui apsipirkti niekada nebus per daug patogu, tad nuolat investuojame į gerąją klientų patirtį. Ypač turint omeny, kad uždarius fizines prekybos vietas, klientų lūkestis viską patogiai gauti internetu išaugo.

Siekdami suteikti vartotojui kuo daugiau informacijos apie jį dominančią prekę, pateikiame išsamius prekių aprašymus, kokybiškas nuotraukas. Taip pat kiekvienai prekių kategorijai turime sukūrę gausybę filtrų, rikiavimo galimybių, kurios padeda klientui rasti norimas prekes.

Klientui išreiškus sutikimą, analizuojame kliento apsilankymo mūsų parduotuvėje įpročius ir pateikiame jį labiausiai dominančių prekių rekomendacijas.

– Kas bus toliau? Kaip augs/stos e. komercijos rinka?

Karantinas paspartino tiek pirkėjų, tiek pardavėjų įgūdžius pirkti ar parduoti internete, tad e. komercijos rinka ir toliau nuosekliai augs. Pastaraisiais metais verslų padarytas indėlis į e. komerciją niekur nedings – klientai perka ir toliau pirks internetu, vis labiau atrasdami tokio apsipirkimo patogumą. Nuolatinis e. komercijos kilimas lems ir tolimesnę aptarnaujančios infrastruktūros plėtrą.

Norėdami išlaikyti spartų augimą, mes savo ruožtu toliau gerinsime klientų – tiek pirkėjų, tiek ir pardavėjų patirtį. Svarbu, kad pirkėjai rastų visas norimas prekes, kad jų paieška būtų patogesnė, kad iškilus klausimams atsakymus gautų greičiau – t. y., kad visą savo apsipirkimo patirtį klientai vertintų geriau. O pardavėjams, prekiaujantiems per mūsų platformą suteiksime dar daugiau naudingų funkcionalumų. Siekdami patenkinti šiuos lūkesčius, daug investuojame į IT sprendimus, kurie padeda visa tai įgyvendinti.

Daugiau apie pasikeitusį vartotoją, jo poreikius ir kaip su juo bendrauti bus kalbama gegužės 26 dieną „LOGIN Inspiration station powered by Salesforce“ renginyje „New customer“ sesijoje nuo 12 val.

LOGIN 2021 konferenciją šiemet stebėkite nemokamai Delfi ir 15min portaluose. Su visais pranešėjais galite susipažinti www.login.lt ir savo darbo kalendoriuose pasižymėti tuos pranešimus, kurių laukiate labiausiai.

Konferencija vyks visą savaitę – gegužės 24-28 dienomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)