„Ką man davė internetas ir ką man davė šiuolaikinės priemonės? Turbūt daugiau man davė tik mama“, - DELFI sakė T.Černiauskas po savo kalbos.
Pasak jo, dabar internetas ir socialiniai tinklai gali patenkinti daugumą žmogaus poreikių: leisti užsidirbti ir įgyvendinti savo svajones.
Paliko biurą
„Kai aš dirbau architektu man susiformavo noras būti nepriklausomu ir neturėti vadovo. Kai dirbi kūrybinį darbą yra labai sunku yra nutapyti paveikslą, kai tau už nugaros stovi žmonės ir sako, kaip tau tapyti, kokias spalvas naudoti, ar tu darai gerai, ar negerai. Man kūrybinis darbas asocijavosi su visiška laisve, todėl nusprendžiau po trejeto metų palikti ofisą, kuriame aš dirbau ir daryti kažką savo“, - pasakojo T.Černiauskas.
Jis prisimena, kad tuo metu buvo labai palankios sąlygos: prasidėjo krizė ir bendrovės ieškojo pigiau dirbančių žmonių. Tuomet T.Černiauskas žinojo, kad gali pasiūlyti architekto ir susijusias paslaugas žymiai pigiau.
„Vienintelis mano minusas turbūt buvo tai, kad aš buvau Lietuvoje, kažkokioje trečio pasaulio valstybėje, ir neaišku, ar manimi galima pasitikėti, ar negalima“, - pusiau juokais, pusiau rimtai dėsto T.Černiauskas.
Ieškodamas darbo, jis susikūrė savo darbų pristatymą ir ėmė siųsti daugybę laiškų: iš 1 tūkst. užklausų tuomet sulaukė vos kelių atsakymų, kurie suteikė galimybę pabandyti.
„Tai ir buvo pirmieji mano žingsniai, kai internetas ėmė keisti mano gyveno būdą, mano darbą ir visą kitą. Aš pamačiau, kad galima sėdėti Lietuvoje, dirbti kūrybinį darbą, bendrauti su užsieniu, gauti užsienio atlyginimą. Tai ne Lietuvos pavyzdys, kai tu atlieki kažkokį darbą ir atlieki jį nuoširdžiai ir gerai, o tau atėjęs vadovas sako, gal galima gauti kažkokią nuolaidėlę ir, jeigu tu jos nesuteiki, tavo darbas netikėtai tampa prastu. Užsienio pavyzdžiu, aš nė karto nepasirašiau nei vienos sutarties ir už darbą, jeigu jis buvo atliktas laiku, visada gaudavau priedą - visi būdavo patenkinti ir pas mane eidavo nauji klientai“, - prisimena T.Černiauskas.
Žingsnis link vestuvių
Pasak jo, tuomet atsirado daugiau drąsos kūrybiniams bandymams ir taip T. Černiausko gyvenime atsirado vestuvių fotografavimas.
„Man taip susiklostė, kad teko dėti žingsnį į vestuvių fotografijos sritį, čia labai daug pasitarnavo vėlgi tas pats internetas. Aš manau, kad internetas ir socialiniai tinklai yra ta vieta, kur tu gali apie save kurti legendą, o būtent tą žmonės ir perka, tarkime, ne fotografą, ar kitas paslaugas atliekantį žmogų, ne jo kuriamą produktą, bet tavo istoriją. Šiandien socialinių tinklų pagalba tu apie save gali sukurti tokią legendą, kuria net ir pats nepatikėsi“, - šypsosi jis.
Pasak T.Černiausko, tokia legenda yra ir jo kaip pranešėjo pristatymas „LOGIN 2013“ konferencijos tinklalapyje.
„Lietuvis, žaibiškai visame pasaulyje išgarsėjęs su tokiais projektais kaip "Blow Job" ir tapytojo Van Gogh portreto atgaivinimu "Revealing the Truth". Apie jį rašo žiniasklaidos gigantai "The Huffington Post", "ABC News", "Guardian" bei "Yahoo!", o portretų seriją "Blow Job" išvydęs CNN žurnalistas Anderson Cooper tokį patį ekspertimentą atliko tiesioginio eterio metu. Tai tikras sėkmės pavyzdys, parodantis, kas gali nutikti, kai susitinka gera idėja ir žaibiška informacijos sklaida internete“, - savo aprašymą cituoja architektas – fotografas.
Jis prisimena, jog žingsniai į fotografijos verslą buvo pakankamai tradiciniai: pirmąsias vestuves menininkas fotografavo nemokamai, jų nuotraukas sudėjo į internetą ir išvyko dviejų savaičių atostogų. Kai grįžo, darbų kaip vestuvių fotografas turėjo visai vasarai, dėl to nusipirko įrangą ir pradėjo savo, kaip fotografo verslą. Vėliau sulaukė pasiūlymų dirbti žurnalams, reklamos kūrėjams ir t.t.
T.Černiauskas skaičiuoja, kad nuo architektūros prie fotografijos perėjo per keletą metų, palaipsniui įkūrė savo studiją ir taip artėjo prie įvyko, kuris jo gyvenimą pasuko kita linkme.
Norėjo kelių šimtų peržiūrų, sulaukė tūkstančių
„Vyko renginys - dizaino savaitgalis, kuriame aš ir padariau fotosesiją „Blow Job“. Čia internetas ir parodė savo tikrąjį veidą ir ką jis gali. Fotosesija įvyko ar penktadienį, ar šeštadienį, aš sutvarkiau per savaitgalį nuotraukas, pirmadienį vakarop jas sukėliau į „Facebook“ ir į kuriančių žmonių tinklą „Behance“, - pasakoja T.Černiauskas.
Jis prisimina, jog iš tiesų nuotraukas į socialinius tinklus sudėjo tam, kad žmonės juose atpažintų save, jomis pasidalintų ir taip T.Černiauskas turėtų daugiau gerbėjų ir potencialių klientų.
„Tačiau tikrai nesitikėjau tokio atgarsio kuris pradėjo ristis per pasaulį“, - sako jis.
Sudėjus nuotraukas, pirmuosius tekstus apie savo darbus internete T.Černiauskas pamatė po keleto valandų. Pirmieji buvo tinklaraščiai, į kuriuos plaukė ir žmonių srautas iš užsienio. Jau tą patį vakarą bendraujant su blogeriais T. Černiauskas sakė išgirdęs, kad ryte jo darbai mirgės pasaulio žiniasklaidoje ir visi norės interviu.
„Aš tai priėmiau kaip tam tikrą humoro formą. Atsimenu dar prieš einant miegoti atsidariau „Behance“, ten, kur dėdavau savo darbus ir darbai surinkdavo 500 – 1000 peržiūrų, o šis darbas jau buvo surinkęs trejetą tūkstančių ir tai man buvo labai didelis pasiekimas, labai savimi didžiavausi ir ėjau patenkintas miegoti, galvodamas, kad atsikelsiu, bus kokie 6 tūkstančiai. Ryte atsidarau kompiuterį, pasikviečiu draugę, sakau, ateik, pažiūrėsime, čia turėtų būti nemažai tų peržiūrų ir: žiūriu į tuos skaičius ir nesuprantu, kas per skaičiai. Ten buvo ne 6 tūkst., o 60 tūkst. Man tai buvo nesuvokiama. Atsidarau elektroninį paštą, o ten koks 60 laiškų, tarp kurių - ir didžiausios pasaulio žiniasklaidos priemonės. Pirmieji, kurie man parašė buvo „Daily Mail“, jie prašė išskirtinio pirmumo spausdinti mano darbus, interviu“, - gyvenimą pakeitusius įvykius prisimena T. Černiauskas, pasaulyje dažniau vadinamas TADAOCERN vardu.
Pasak jo, su leidiniu buvo sutarta, kad interviu išeis per keletą dienų, tačiau tuomet jis sulaukė žinios: „velnias, Tadai, mes negalime šiandien išspausdinti, nes yra karalienės gimtadienis ir olimpinės žaidynės“, su šypsena prisimena jis, jog pagal naujienos svarbumą užėmė trečią vietą po karalienės gimtadienio ir olimpinių žaidynių.
„Kiekvieną dieną man reikėjo išsiklykt, kai gaudavau naują laišką“, - atvirauja jis ir priduria, jog dėl dvi savaites sėdėjo namie prie kompiuterio nevalgęs ir tik su chalatu. - Po dviejų savaičių aš skambinau poliklinikoms ir klausiau, ar natūralu, kai tirpsta galūnės ir svaigsta galva.“
Pailsėjęs po įtempto laikotarpio, T.Černiauskas ėmėsi vis naujų projektų, kurių sėkmė, jo didelei nuostabai, taip pat sulaukė pasaulinio pripažinimo.
Taip meno pasaulyje žymi tapo nuotrauka, kurioje atkurtas garsusis Vincento Van Gogh autoportretas, Mona Lisa, ar ant stiklo tapyti meno kūriniai, kurie nufotografuojami ir vėliau atspaudžiami ant drobės kaip paveikslai.
„Tačiau turiu pasakyti, kad nebuvo taip, jog vieną dieną pabudau ir viskas buvo. Reikėjo strateguoti, ką ir kaip daryti“, - teigia pašnekovas.
Štai ir dabar T.Černiauskui arba TADAOCERN yra darbymetis: jis ruošiasi į Braziliją, kur dalyvaus kuriant reklamas ketvirtajam „Samsung Galaxy“ kartu su tokiomis Brazilijos žvaigždėmis kaip futbolininkas Cristiano Ronaldo ir kitais.
„Turbūt labiausiai už viską aš turiu būti dėkingas socialiniams tinklams, - apibendrina jis. - Visą darbą šiandien gali padaryti „Facebook“.