Pirkiniams telefonu sukurtos mobiliųjų atsiskaitymų programėlės „MoQ“ kūrėjų rankose – ne vienas įvertinimas. Šių metų inovacijų festivalyje „LOGIN 2019“ vykusiuose interneto apdovanojimuose „Bitės“, „Tele2“ ir „Telia“ sukurtas „MoQ“ nugalėjo trijose nominacijose: „Metų startuolio“, „Metų inovacijos“ ir „Geriausios programėlės“. Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) organizuotame konkurse „Metų paslauga 2019“ „MoQ“ komisijos paskelbtas geriausia šių metų paslauga bei nugalėjo ir „Metų finansų paslaugos“ kategorijoje. „MoQ“ triumfavo ir skaitmeninio turinio konkurse „Naujasis knygnešys“, kuriame nugalėjo „Verslo ir komercijos“ kategorijoje bei atstovaus Lietuvai tarptautiniuose „World Summit award“ apdovanojimuose. Šį rudenį Rygoje vykusiuose „Baltic Brand 2019“ rinkimuose „MoQ“ paskelbtas geriausiu Lietuvos startuoliu ir pateko į geriausių Baltijos šalių startuolių trejetuką.

Apie mobilias mokėjimo platformas ir apie tai, kaip pagaunama sėkmė, kalbamės su Tomu Nemura, „MoQ“ rinkodaros vadovu.

- Per paskutinį dešimtmetį Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos valstybėse bei visame pasaulyje, stipriai išaugo mobilių telefonų rinkos prisotinimas, kartu iššaukdamas žymų mobilių mokėjimo platformų augimą bei stiprią tarpusavio konkurenciją. Kokios būtų Jūsų prognozės bei tendencijos, liečiančios mobilių mokėjimo platformų ateitį artimiausiems dešimt metų tiek Lietuvos, tiek pasauliniu mastu?

- Manau, kad mobilūs mokėjimai įsitvirtins tarp Top3 atsiskaitymo būdų, kuriuos renkasi vartotojai. Atskiruose kontekstuose, tokiuose kaip e-prekyba, mobilūs atsiskaitymai turėtų tapti pagrindiniu atsiskaitymo metodu – didžioji dalis gyvenimo jau persikėlė į išmanųjį ekraną, tą patį turi padaryti ir atsiskaitymai. E-komercijos apyvarta generuojama išmaniais telefonais ir toliau sparčiai auga. Pamėginkite apsipirkdami atsiskaityti kortele ir mobiliu mokėjimu – gausite geros minutės laiko skirtumą kortelių nenaudai.
Tomas Nemura

- Visos mobilių mokėjimų platformos siūlo paslaugas, kurios glaudžiai susijusios su klasikinės bankininkystės paslaugomis: atsiskaitymai, pinigų pervedimai, valiutos keitimas, trumpalaikis kreditavimas ir pan. Kokia būtų Jūsų nuomonė apie grynų pinigų išlikimą šiuolaikinėje ekonomikoje?

- Retas vartotojas renkasi vieną atsiskaitymo būdą. Tipiškai turimos kelios alternatyvos, tokios kaip grynieji, mokėjimo kortelės ar mobilūs atsiskaitymai. Nauji atsiskaitymo metodai pretenduoja tapti stipriu trečiu pasirinkimu, kuris būtų ypač aktyviai naudojamas tik konkrečiuose kontekstuose, tokiuose kaip elektroninė komercija ar vartotojas vartotojui (C2C) atsiskaitymai. Nors atsiskaitymas negrynaisiais pinigais auga gana sparčiai, grynųjų pinigų paplitimas atskiruose segmentuose išlieka platus.

Atskirose atsiskaitymų kategorijose situacija skiriasi – elektroninėje komercijoje yra teorinė galimybė atsiskaityti grynaisiais (už siuntą atsiskaitant kurjeriui grynaisiais), bet tokios operacijos baudžiamos papildomu grynųjų apdorojimo mokesčiu ir mažai kas šia galimybe naudojasi. Priešingoje barikadų pusėje yra turgaus prekyba, kur galimybė atsiskaityti kortele vis dar nėra savaime suprantama. Vieniems skaidrumas yra privalumas – galimybė matyti operacijų istoriją, grynųjų neturėjimo saugumas ir pan. Kitiems tai problema – sunku su elektroniniais atsiskaitymais būti šešėlyje.

Manau, kad grynieji pinigai išnyks atskiruose kontekstuose – iš pradžių didesnių miestų geografijoje tarp jaunųjų vartotojų. Bet iki kol galutinai užleis vietą elektroniniams atsiskaitymams, teks luktelti dar gerus dešimt metų.

MoQ

- Kokios yra pagrindinės rinkodaros strategijos labiausiai pasiteisinusios pritraukiant tikslinius klientus naudotis mobilia mokėjimo platforma?

- Kalbėdami apie technologinius produktus susiduriame psichologiniu barjeru/ slenksčiu, kurį perlipti turi būtent vartotojas. Dauguma fintech produktų finansiškai nemokami, tad šis barjeras susijęs su vartotojo pastangomis, kurių reikės norint pradėti naudotis produktu – parsisiųsti programėlę, užsiregistruoti (identifikavimo procesai susiję su KYC/ AML procedūromis), pasipildyti sąskaitą ir panaudoti atsiskaitant. Nors viską galima padaryti per keliasdešimt sekundžių, žingsnių susidaro nemažai, tiesa? Kodėl aš kaip vartotojas turėčiau tai padaryti? Kokią vertę man sukurs tos keliasdešimt sekundžių? Ką gausiu atgal? Kodėl turėčiau tai daryti?

Prieš pradėdami masinę komunikaciją pasidarėme 500.000 vartotojų tyrimą socialiniuose tinkluose: pasitikrinome, kaip skirtingo amžiaus, lyties, geografijos vartotojai, naudodami skirtingų gamintojų telefonus reaguoja į „MoQ“ privalumus ir panaudojome micro–segmentuotą „MoQ“ pristatymą vartotojams. Daugiau nei 115.000 registruotų „MoQ“ vartotojų matė skirtingus produkto pristatymus – vieni parsisiuntė naują technologinį produktą, antri – atidėto mokėjimo galimybę, treti – arbatpinigių palikimo priemonę, dar kiti – produktą, kuris siūlo atgauti dalį išleistų pinigų ir t.t.

Vartotojai skirtingi, tokiais bandėme būti ir mes su savo produkto pristatymu. Mums tai pasiteisino. Kuomet išėjome iš beta stadijos, t.y. vasario mėnesį, šiandien, „MoQ“ jau turi daugiau nei 120 tūkst. registruotų naudotojų, kurie per mėnesį padaro apie 100 000 operacijų, kurių vertė apie 2 mln. Eur.

- Kuriuos vartotojų priimtus „MoQ“ aspektus įvardintumėte kaip pozityviausius?

- Pradėsiu nuo atidėto mokėjimo galimybės: didieji judriojo ryšio operatoriai suteikia galimybę „MoQ“ vartotojams iki 50 Eur vertės pirkinių įtraukti į ryšio sąskaitą, kuri apmokama kitą mėnesį. Ši paslauga vartotojams suteikiama individualiai ir papildomai neapmokestinama. Taip pat patogumas atsiskaitant On-line: vertinant apsipirkimo internete kontekstą, „MoQ“ yra bene patogiausias būdas susimokėti už pirkinius – mažiausiai paspaudimų, greičiausia įvykstanti operacija. Pridėjus atidėto mokėjimo galimybę, turime du pliusus viename.

Vartotojai turi galimybę pirkimą inicijuoti bet kokioje medijos formoje: QR kodas patogus tuo, kad lengvai integruojasi į bet kokį reklaminį sprendimą ir už interneto ribų – spaudos maketuose, lauko maketuose, graffiti. Tokiais atvejais net ir Offline reklama gali generuoti pardavimus – „MoQ“ naudotojas skanuoja QR kodą esantį makete, jam automatiškai atidaroma „MoQ“ programėlė su suformuota mokėjimo operacija, kurią jis patvirtina vienu paspaudimu. Realiame pasaulyje tai reiškia, kad skaitmeninius produktus, tokius kaip labdara, dovanų kuponai ar bilietai į renginius dabar galima parduoti tiesiai iš spaudos ar lauko reklamos.

Vartotojams patinka ir pats produkto mobilumas – esame gavę dešimtis vartotojų atsiliepimų, kurie tik parduotuvėje prie kasos apžiūrėdavo, kad namie ar automobilyje paliko piniginę – tokiais atvejais „MoQ“ išspręsdavo situaciją, nes atsiskaitymui pakakdavo turėti išmanų telefoną.

Dar vasarą realizavome arbatpinigių sprendimą, kuris sudaro galimybę arbatpinigius legaliai palikti tiesiai aptarnaujančiam personalui. Diegdami šį sprendimą konsultavomės ir toliau konsultuojamės su VMI. Šios operacijos apmokestinamos 15 proc. mokesčio tarifu, kuris gavėjo vardu sumokamas ir deklaruojamas realiu arbatpinigių palikimo laiku. Taip turime ne tik patogų sprendimą, bet prisidedame prie šešėlio mažinimo. Šiuo metu intensyviai dėliojame kitų metų planus, kad galėtumėme pasiūlyti ir paskolų produktą.

- Kaip planuojate monetizuoti savo sukauptą informaciją apie turimą vartotojų atsiskaitymų informaciją?

- Informacija apie vartotojų elgseną visų pirma leidžia tikėtis efektyvesnės komunikacijos. Tiek naujų pasiūlymų prasme, tiek ir reklamos priemonių, kurios pristato šiuos pasiūlymus prasme. Turint vartotojų sutikimus profiliavimui, galima tikėtis tikslinių, siaurai vartotojų grupei skirtų pasiūlymų, kurių matymas būtų susietas su konkrečia vartotojo elgsena. Kuo tiksliau į kontekstą pataikai, tuo paveikesnė išeina reklama. Pavadinkime tai bendru efektyvumo didinimu, o ne tiesiogine prasme monetizacija.

- Kokia, Jūsų nuomone, turi būti ideali mokėjimų platforma?

- Ideali platforma maksimaliai pati prisiderina prie vartotojo elgsenos ar situacijos ir neprašo pokyčio iš vartotojo pusės. Vietoje to, patogiai atsiduria kasdieniame vartotojo kontekste ir šiek tiek pagerina vartotojo patirtį šioje situacijoje. Tai leistų organiškai įsilieti į vartotojo kasdieną ir be didelių revoliucijų tapti kasdien naudojamu produktu.

Inovacijų ir technologijų festivalis „LOGIN“ kviečia rezervuoti GEGUŽĖS 28-29 d. ir didžiausioje Baltijos šalyse progreso konferencijoje susipažinti su pasaulio inovatoriais, kūrėjais ir įkvėpėjais. Bilietus galite pirkti jau dabar www.login.lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (244)