Kol pas kai kuriuos ant stalo vis dar guli popierinis kalendorius, o kliento lūkesčius mėginama išskaityti iš prieš dešimtmetį buvusių populiarių lentelių, diskusijos dalyviai kalba apie kur kas daugiau atnešančias galimybes. Pirmaujančios savo srityse įmonės pasakoja apie skaitmeninės transformacijos kelią savo kasdienybėje.
Keistis skatina ir išaugęs klientų reiklumas
„Pigu Hobby Hall Group“ rinkodaros vadovė Giedrė Vilkė pasakoja, skirtingose įmonės stadijose esama skirtingų jos poreikių, tačiau kaip vieną pagrindinių ir geriausių pamokų žengiant technologinės transformacijos keliu, įvardija tai, jog kuomet aiški ir problema, ir jos sprendimas – visa tai nepadės, jei nebus skiriamas resursas dirbti su tuo sprendimu. Sprendimas yra geras tiek, kiek tu su juo dirbi, įsitikinusi viena iš LOGIN konferencijos diskusijos dalyvių.
SEB Skaitmeninio pardavimo automatizavimo augimo vadovė Viktorija Sadauskė, sako, jog turint daug duomenų, bet mėginant juos apdoroti pačiam ir iki galo nežinant, kaip geriausiu būdu tuos duomenis panaudoti, pastangų rezultatas gali nedžiuginti. Būtent tam reikalinga skaitmeninė transformacija. Kita dalis, dėl ko nusukta tokios transformacijos keliu – klientai, kurie šiais laikais itin reiklūs ir neatliepus jų lūkesčių, greit ieško kitų variantų.
Trečiasis LOGIN konferencijos diskusijos dalyvis, „Whatagraph“ biuro Vilniuje įkūrėjas ir vadovas, įsitikinęs, kad dar prieš keletą metų verslai galėjo rinktis, ar savo veikloje nori skaitmenizacijos, ar ne, tačiau šiuo metu, sako pašnekovas, išliks būtent tie verslai, kurie nuėjo skaitmenizacijos keliu, mat tai atsispindi ir kainoje, ir greityje, ir kliento patirties kokybė skiriasi. Be to, šiuo metu apstu skaitmeninių įrankių, padedančių stebėti tam tikras tendencijas, o mechaniniu būdu tai daryti buvo praktiškai neįmanoma: „Manau, kad šiais laikais žmonėms reikėtų jau išnaudoti technologijas ir savo laiką ir protą skirti galvoti apie strategijas, bet nebe su tuo plaktuku į tą vinį kalti“, – nuomone dalinasi J. Malinauskas.
Dalinasi iššūkiais ir patarimais: nors sakome, kad mėgstame pokyčius, kartais reaguojame kitaip
Skaitmeninės transformacijos kelyje iššūkiai yra natūrali proceso dalis. Viktorijos V. teigimu, įmonė susidūrė su technologiniais ir sistemų iššūkiais ir ne tik: „Prieš du metus nusibraižėme grafiką, kaip viskas bus, koks mūsų timeline, bet pradedi vystyti procesą ir tada nutinka gyvenimas – čia pokytis, čia pokytis, dar šitą suradome. Nėra tos labai didelės tvarkos ir proceso pradžioje nelabai žinosi, kur tu bėgi ir ar tikrai į tai nubėgsi tą 2023-iųjų kovą. Bet turėjome prabangą tą planą keisti“, – patirtimi dalinasi pašnekovė.
Be to, anot V. Sadauskės, nors žmonės deklaruoja mėgstantys pokyčius ir technologijas, tačiau kuomet tai ima keisti mūsų nusistovėjusius darbo būdus ir rutiną – tai nebūtinai patiks: „Gali versti, atjungti, kad nebūtų kitų būdų, bet ne tuo keliu mes ėjome. Pradėjome nuo tų didžiausių tikėtojų, nes jei kažkas pradeda naudoti, pamato, kas yra faino ar nefaino ir gali tai skleisti savo komandoje – yra labiau išgirstas nei parodžius prezentaciją“, – įsitikinusi pašnekovė.
Svarbu ne tik pokytis, bet ir su juo dirbantys žmonės
G. tuo tarpu sako, jog viena iš problemų, su kuria jos atstovaujama įmonė susidūrė, transformuodami veiklos eigą, – darydami pokyčius viename skyriuje, naudos suprato nepasieksiantys, todėl pokyčiai platesniu mastu buvo būtini. Visgi, su taip vadinamu pushback arba darbuotojų pasipriešinimu pokyčiams pašnekovė tikina, jog susidurti neteko.
J. Malinauskas sako, jog žmonėms būtina daug komunikuoti apie tai, kodėl pokyčių apskritai reikia ir ko tikimasi iš naudojamos platformos. „Neužtenka vieną kartą pasakyti, kad mes naudosime Salesforce, nes tai – tarptautinis standartas, visos kompanijos jį naudoja ir čia labai gerai. To neužtenka“, – įsitikinęs diskusijos dalyvis ir pabrėžia nuolatinio pokalbio su komanda svarbą. Be to, skaitmenizacijos pokyčiai, įsitikinęs J. Malinauskas, turi prasidėti nuo vadovų grandies, tad sunkiai tikėtina sėkminga skaitmeninė transformacija, kuomet įmonės vadovas nesinaudoja net primityviausiais skaitmeniniais įrankiais.
G. Vilkės įsitikinimu, skaitmeninė transformacija įmonėse daroma dėl geresnės patirties klientui, tačiau svarbu nepamiršti ir darbuotojo intereso: jei darbuotojas, kurdamas geresnę kliento patirtį, gauna tam tinkamą, draugišką, lengvai naudojamą įrankį, jis bus motyvuotas, o motyvuotas darbuotojas – didesnė nauda klientui. Skaitmeninis pažangumas, įsitikinusi diskusijos dalyvė, labai svarbus ir darbuotojų pritraukimui ir itin dažnai potencialus darbuotojas, prieš priimdamas sprendimą, klausia, su kokiomis sistemomis tektų dirbti.
Pasiruošus optimizuoti kai kuriuos procesus įmonėje, pirmiausia, sako G. Vilkė, svarbu suprasti, ką konkrečiai šie pokyčiai turėtų spręsti. Antra ir bene svarbiausias aspektas – žmonės, kurie su šiais įrankiais dirbs: „Pats savaime joks sprendimas ar įvykis nieko gero neatneša, jei su juo nedirbi“.
Pabaigdama diskusiją, jos moderatorė, tarptautinės kompanijos „Salesforce“ Baltijos regiono pardavimų vadovė Katažyna Viduto, sako, jog pasaulis nestovi vietoje, jei verslas sustoja ir nesikeičia – reiškia jūs jau esate už nugaros, nes kažkas jau nušuoliavo į priekį: „Linkiu keistis visą laiką, nebijoti pokyčių, nes taip mes tobulėjam“, – diskusiją pabaigia K. .