Siekia skleisti žinią apie Lietuvą
Inovacijų agentūros Pažangos departamento Rinkų plėtros skyriaus vadovė Simona Buziliauskienė sako, kad šis ženklas yra žinutė apie Lietuvą – kad esame atvira šalis spręsti globalius iššūkius, kurti kartu ir bendradarbiauti. Agentūra kviečia Lietuvos įmones ženklinti savo produktus ir pakuotes, naudoti šį ženklą rinkodarinėje medžiagoje ir vieningai kalbėti apie Lietuvą pasauliui. Vis dėlto, įmonės, norinčios savo produkciją ženklinti „Co-created in Lithuania“, turi atitikti nustatytus kriterijus.
„Visų pirma, tai turi būti veikianti ir turinti darbuotojų įmonė. Taip pat, mums, kaip inovacijų agentūrai, ypatingai svarbu, kad tai būtų eksportuojanti įmonė arba norinti pradėti eksportuoti įmonė, kadangi mes su šiuo prekiniu ženklu kalbame apie Lietuvą pasauliui. Dar keletas kriterijų, tokių daugiau formalesnių. Pirmasis – patikimumas. Iš tiesų labai svarbu, kad įmonės būtų patikimos. Mes tikrai vertinsime įmonių patikimumą ir žiūrėsime, ar įmonė su savo prekiniu ženklu ir veiklos istorija atitinka mūsų reputacinius kriterijus. Tai bus svarbus kriterijus mums atrenkant įmones.
Ir, žinoma, priklausymas eksportuotojų duomenų bazei – „B2Lithuania“, kurią mes patys vystome. Norime, kad įmonės, kurios naudosis šiuo prekiniu ženklu, būtų pozicionuojamos ir atrandamos Lietuvos eksportuotojų duomenų bazėje“, – aiškina S. Buziliauskienė.
Kai 2019 metais buvo rengiama Lietuvos pristatymo užsienyje strategija, buvo atliktas ir tyrimas, kiek užsienio įmonės ir užsienio piliečiai žino apie Lietuvą. Deja, pasak pašnekovės, Lietuvos žinomumas vis dar nėra pakankamai didelis.
„Reikia pasakyti, kad tas žinomumas yra tik apie pavadinimą, apie lokaciją, bet tikrai Lietuva dar turi labai pasistengti, kad sukurtų savo identitetą kaip inovatyvi šalis, kaip atvira kurti, bendradarbiauti, turinti didelį eksporto potencialą. Čia tikrai turime dar padirbėti, bet tapatumo paieškos yra labai svarbu tiek mums, kaip valstybei, tiek kiekvienam verslui“, – sako ji.
Įmonės rodo susidomėjimą
Kaip pasakoja Inovacijų agentūros atstovė, aktyvi komunikacija apie šį prekinį ženklą prasidėjo vos prieš mėnesį – „LOGIN“ konferencijos metu. Todėl auga ir susidomėjimas juo.
„Nuo šio renginio mes turime jau 7 įmones, kurios pareiškė norą turėti šį prekinį ženklą, naudoti jį tiek savo pakuotėse, tiek rinkodarinėje medžiagoje. Tos įmonės yra iš IT sektoriaus, iš inžinerijos, tekstilės, maisto ir kitų“, – pasakoja S. Buziliauskienė.
Agentūros tikslas – per metus pritraukti dar bent 20 įmonių, kurios būtų pasiryžusios įsidiegti šį prekinį ženklą. Tačiau tikimasi, kad lūkesčiai bus ne tik išpildyti, bet ir pranokti. Kol kas šį ženklą naudoja tik viena įmonė.
„Tai – įmonė „WeZoop“, gaminanti rauginto pieno produktus. Ji su šiuo prekiniu ženklu startavo gerokai anksčiau nei mes pradėjome aktyviai apie tai kalbėti. Kodėl ji pasirinko šį prekinį ženklą naudoti? Visų pirma, dėl šio prekinio ženklo skleidžiamos žinutės – atviri kurti ir bendradarbiauti. Jų sukurtas produktas gimė bendradarbiavimo rezulate su LSMU, su KTU ir įmonių pastangomis. Jie šį prekinį ženklą išnaudojo ir savo produkto istorijai pristatyti, tai tas tikrai labai siejasi ir mes sakome, kad tai yra sėkmės istorija“, – teigia pašnekovė.