Visus savo sociologinės karjeros metus R. Mackevičienė gilinosi ir, kaip pati sako, matavo medijų auditorijas. Dar prieš tapdama didžiausio Lietuvoje naujienų portalo tyrimų ir įžvalgų vadove, R. Mackevičienė dirbo vienoje didžiausių duomenų analizės ir prekės ženklo konsultavimo įmonių „Kantar“.

Tema, kurią duomenų analizės profesionalė apžvelgs LOGIN, yra aktuali visiems, susiduriantiems ar tiesiogiai dirbantiems su vaizdo turinio transliacijomis. Siekiant, kad turinys būtų pasiekiamas kuo platesnei auditorijai bet kurioje vietoje ir bet kuriuo laiku skirtingose platformose tiek Lietuvoje, tiek ir visame pasaulyje, susiduriama su ne vienu iššūkiu, o sprendimų, kaip tiksliai „išmatuoti“ pasiekiamą auditoriją, gana mažai Lietuvos rinkai ieškoma iki šiol.

„Medijų kanalai jau seniai peržengė vienos platformos ribas. Kaip ir „Delfi TV“, kuri savo turinį transliuoja ir kaip įprasta televizija, ir naujienų portalas, ir kaip „Youtube“ bei „Facebook“ kanalai, daugelis medijų taip pat pasirenka ne vieną platformą. Tikriausiai retą dabar rasime likus tik vienos platformos rėmuose.

Taigi, mes turime persidengusį (cross–platform) pasaulį ir klausimą, kuris yra aktualus tiek pačioms žiniasklaidos priemonėms, tiek reklamuotojams – kiek žmonių iš tiesų mato turinį?

Apie vartotojus galime surinkti duomenis iš kiekvienos platformos atskirai. Technologiškai ir techniškai skaitmeninis pasaulis yra įgalus surinkti begalę duomenų, bet iškyla klausimas, kiek už šių duomenų yra skirtingų žmonių, nes būtent žmogus daro sprendimus, renkasi ir perka“, – savo įžvalgomis dalijosi „Delfi“ tyrimų ir įžvalgų vadovė R. Mackevičienė.

LOGIN pranešėja pastebi, kad prieš kiek daugiau nei metus kaip visiems Lietuvos gyventojams pasiekiamas nemokamas televizijos kanalas startavęs „Delfi TV“ susiduria tuo pačiu auditorijos matavimo rodiklių klausimu.

„Tik nedaugelis rinkų yra įdiegę taip vadinamus „auksinio standarto“ (angl.golden standard) multiplatformų auditorijos matavimo rodiklius, kurie yra pripažįstami rinkos valiuta, kaip dabar turime matuodami auditoriją tradicinę televiziją.

Renata Mackevičienė

Didžiausi pasaulio prekės ženklai kartu su reklamos rinkos industrija ir transliuotojais telkia pajėgas toms „auksinio standarto“ metodologijų ir matavimo vienetų paieškoms. Tikimės, kad jos bus rastos bei pasieks ir mūsų rinką, kokio kuklaus dydžio ji bebūtų“, – kalbėjo R. Mackevičienė.

Kol šių metodologijų nėra, profesionalės teigimu, visi rinkos dalyviai yra priversti patys ieškoti sprendimų. Kaip vieną ryškiausių pavyzdžių ji mini „Global Audience Measure“ tyrimą, kurį jau keletą metų vykdo BBC.

„Duomenis apie „Delfi TV“ vartotojus skirtingose platformose mes turime, o remdamiesi šio tyrimo metodologija ir patirtimi ieškome atsakymo, kiek žmonių žiūri „Delfi TV“ vaizdo turinį bei kiek tokių žmonių yra skaičiuojant savaitę ar dieną.

Apie tai plačiau kalbėsiu LOGIN ir tikiuosi, kad pirmieji „Delfi“ žingsniai įkvėps visą rinką tiek diskusijoms, tiek tolimesnėms tikrojo vartotojo paveikslo paieškoms“, – sakė tyrimų ir įžvalgų vadovė.

Gegužės 26 d. 12 val. R. Mackevičienė savo įžvalgomis dalinsis ir su LOGIN konferencijos dalyviais. LOGIN vyks gegužės 24–28 d. tik nuotoliniu būdu. Tiesiogiai ir nemokamai konferencija bus transliuojama „Delfi“ bei „15min” portaluose. Su visais pranešėjais galite susipažinti www.login.lt ir savo darbo kalendoriuose pasižymėti tuos pranešimus, kurių laukiate labiausiai https://login.lt/agenda/

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)