Perkeldama aukštas pareigas turinčius darbuotojus, tokius kaip fizinės prekybos ir technologijų viceprezidentą Dilip Kumar, bendrovė signalizuoja apie vykstančius tektoninius pokyčius – susikoncentravimą į išmanių apsipirkinėjimo technologijų plėtrą.
Anksčiau D. Kumar dirbo prie tokių „Amazon“ projektų kaip „Just Walk Out“ – parduotuvių, kuriose nėra kasininkų, o pirkėjai viso labo gali ateiti, pasiimti prekes ir išeiti.
Prieš įeidamas į tokio tipo parduotuves pirkėjas nuskenuoja išmaniajame įrenginyje esantį „QR“ kodą, kuris susietas su pasirinktu mokėjimo būdu, pavyzdžiui, „Apple Pay“ ar banko kortele.
Įėjęs į parduotuvę žmogus gali neskubėdamas apsipirkinėti – jį seka kameros ir jutikliai, fiksuojantys, kada kuri nors prekė buvo paimta iš lentynos ar padėta atgal.
Kadangi pirkėjai ir su prekėmis atliekami veiksmai yra registruojami daugybės parduotuvėje esančių sensorių, pirkėjas su prekėmis gali tiesiog išeiti – nuo banko kortelės pinigai nuskaitomi automatiškai. Ko gero net nereikia sakyti, kad tai sutaupo daug laiko ir yra paprasčiau, nei šiuo metu populiarios savitarnos kasos.
„Amazon“ analogiškas technologijas vis daugiau siekia licencijuoti mažesnėms prekybos bendrovėms, pastebi „Insider“. Šiuo metu „Just Walk Out“ technologija prieinama ne tik daugiau nei 50 „Amazon“ parduotuvių visame pasaulyje, bet ir daugelyje kitų licencijuotų prekybos vietų.
„Bendrovės tikslas yra sukurti atsiskaitymo technologijų, produktų ir paslaugų rinkinį, kuris galėtų augti ne tik mūsų pačių parduotuvėse“, – sakė „Amazon“ fizinių parduotuvių vyresnysis viceprezidentas Tony Hoggettas.
Kaip sako į „Amazon Web Services“ padalinį perėjęs D. Kumar, „Amazon“ iš trečiųjų šalių parduotuvėse įdiegtų technologijų taip pat gauna vertingų įžvalgų. Pavyzdžiui, poreikis leisti pirkėjams įeiti prilietus mokėjimo kortelę, o ne skenuojant „Amazon“ programėlėje sugeneruotą „QR kodą“.
Panašiu principu veikia ir Vilniuje neseniai atidaryta „Iki“ parduotuvė, kurioje darbuotojus taip pat pakeitė kameros ir sensoriai. Joje apsipirkinėjimo patirtis nėra tokia sklandi kaip, tarkime, „Amazon Fresh“, kurioje nusipirkti prekę galima per keletą sekundžių, bet reikia pripažinti, kad autonominėje „Iki“ apsipirkti galima lengviau ir greičiau, nei kitose šiuo metu esančiose parduotuvėse, naudojančiose savitarnos kasų technologijas.
Kol kas analogiškų technologijų apsipirkinėjimas Lietuvoje testuojamas tik mažose parduotuvėse. Taip yra dėl keleto priežasčių kaip nepakankamas sistemos tikslumas ar aukšti kamerų, sensorių kaštai. Visgi, užsienio praktika ir į autonominį apsipirkimą krypstantis didžiųjų rinkos žaidėjų, tokių kaip „Amazon“, dėmesys, leidžia tikėtis, kad autonominės parduotuvės – netolimos ateities dalis.