Instituto mokslininkai nagrinėjo, kaip JAV vaikų įpročiai prie ekranų koreliuoja su jų kognityvinių gebėjimų vystymusi. Nustatyta, kad tų vaikų, kurie prie kompiuterinių žaidimų praleidžia daugiau laiko nei vidutiniškai, intelektas didėja daugiau nei vidutiniškai, tuo metu TV žiūrėjimas ar socialiniai tinklai neturėjo nei teigiamo, nei neigiamo efekto. Tyrimo rezultatai publikuoti „Scientific Reports“ žurnale.
Pripažįstama, kad vaikai prie ekranų praleidžia vis daugiau laiko, ir kaip tai veikia jų sveikatą bei intelektą vis dar kelia karštus debatus.
Daugiau nei 9000 berniukų ir mergaičių dalyvavo studijoje. Kai jų amžius buvo tarp 9 ir 10 metų, jie atliko daug psichologinių testų, kurie įvertino bendruosius pažintinius gebėjimus – intelektą. Vaikų ir jų tėvų buvo paklausta, kiek laiko vaikas praleido žiūrėdamas televizorių, kiek laiko žaidė kompiuterinius žaidimus, kiek daug bendravo socialiniuose tinkluose.