Bet kokio naujo automobilio pirkimas šiuo metu yra pabrangęs malonumas – dėl sutrikusių tiekimo grandinių, puslaidininkių trūkumo, kainos smarkiai pakilusios. Elektromobilių kainos palaipsniui panašėja su automobiliais, varomais vidaus degimo varikliais. Jei svarbus tik automobilio kainos faktorius – joks naujas automobilis negali konkuruoti su senesniu, kuris jau yra atsipirkęs.

Tačiau jeigu lygintume vien tik kainą gamtai – ar verta seną degalais varomą automobilį mainyti į naują elektromobilį Lietuvoje?

Vertinant poveikį klimatui paprastai lyginamas išmetamas CO2 kiekis, kuris yra pagrindinis rodiklis, nulemiantis klimato pokytį, o taip pat ir koreliuoja su sunaudojamos energijos kiekiu.

Svarbiausia priežastis, kodėl kartais senesni automobiliai turi pranašumą – gaminant naują automobilį tenka eikvoti žaliavas, energiją ir taip pat daryti neigiamą poveikį aplinkai emisijomis. O elektromobilio gamyba palieka didesnį „pėdsaką“, lyginant su įprastu vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu. Be to, ir vairuojant elektromobilį – elektra vis dar gaminama naudojant iškastinį kurą.

Šiuo metu vidutinis automobilio amžius Lietuvoje – daugiau nei 15 metų. Tai reiškia, kad vidutiniškai čia važinėjantys automobiliai gaminti 2006-2007 metais. JAV šis rodiklis geresnis – ten autoparkas vidutiniškai 12-os metų senumo, ir automobiliai gaminti maždaug 2010 metais.

Daugiausia Lietuvoje yra „Volkswagen Passat“ markės automobilių. 2007-ųjų TDI modelis, gamintojo duomenimis, naujas išmesdavo 151 gramą CO2 vienam kilometrui. Kitas populiariausias, „VW Golf 1,9 TDI“ – 135 gramo CO2. Tai idealiu atveju, jei automobilio būklė – lyg naujo.