Tankaus rūko paklodė, paklota ant žydros į jūrą panašios pelkės. Horizonte pelkė tarsi susijungia su mėlynių spalvos dangumi. Ir visą tai įrėmina kalnai, pro jų kraštus lenda saulės spinduliai, apšviečiantys milžinišką pilį, kuri, atrodo, buvo pastatyta milžinams.

Tai nėra aprašymas apie atostogas Vengrijoje. Tai yra naujo FromSoftware kompanijos žaidimo „Elden Ring“ fantastinis žaidimo kraštovaizdis. „Sostų karų“ fantastikos autorius George R.R. Martinas prisidėjo prie šio žaidimo pasaulio kūrimo.
Elden Ring

Reikalauja įgūdžių

Tyrinėti masyvų pasaulį nėra lengva. Kaip ir kiti „Souls“ serijos žaidimai, „Elden Ring“ yra daug įgūdžių reikalaujantis ir sudėtingas – baudžiantis žaidėją už pralaimėjimus. O jų bus daug.

Atsižvelgiant į vidutinio žaidėjo įgūdžius, įveikti pirmąjį bosą gali prireikti net ir poros valandų. Žinoma, jei pavyks jį taip greitai rasti. Žaidimas nepateikia nuorodų žemėlapyje, o norint gauti bent minimalias nuorodas, žaidėjas jų gali gauti sąveikaudamas vietose, kur gali atsistatyti „gyvybes“ (checkpoint). Tokiu būdu žaidimo kūrėjai skatina virtualų pasaulį tyrinėti.
Elden Ring

Atviras pasaulis – pirmą kartą

Pirmą kartą „Souls“ žanro žaidimui (tokie yra „Dark Souls“, „Bloodborne“, „Sekiro“) kūrėjai nusprendė pasitelkti atviro pasaulio („Open World“) erdvę. Ir jiems tai puikiai pavyko. Pasaulis milžiniškas, bet pilnas ir gyvas – kad ir kur nuklystum, galima rasti naujų iššūkių, priešų, bosų, paslėptų urvų, požemių, veikėjų ir užduočių. Todėl visiškai nekeista, kad šio žaidimo kūrimas truko beveik penkis metus.
Elden Ring

Nauji žaidėjai nebus pritrenkti

Priešingai nei buvę „Souls“ serijos žaidimai, „Elden Ring“ yra gerokai draugiškesnis naujiems žaidėjams, kuriems „Dark Souls“ pasirodė per sudėtingas arba kainuoja per daug nervų.

„FromSoftware“ tai pavyko padaryti pritaikant netradicinius sprendimus kovojant su bosais – galima išsikviesti silpnus pagalbininkus, kurie nors ir nedaro daug žalos, bet padeda kovoje nukreipdami priešo dėmesį.

Taip pat yra daugybė naujų ginklų ir šarvų pagrindiniam veikėjui. Bet galbūt labiausiai bosus nugalėti padedantis pakeitimas, kuris skiriasi nuo praeitos serijos žaidimų, yra „checkpoint“, kurie yra gerokai arčiau bosų. Jie žaidėjo mirties atveju užtikrina, kad nereikės iš naujo įveikti ilgų atkarpų einant iki boso.
Elden Ring

Istorija išsiskiria, lyginant su „Dark Souls“ trilogija

Pagrindinės istorijos pasakojimo būdas yra naujas ir originalus, lyginant su „Dark Souls“ trilogija. Jei trilogijoje pagrindinė istorija nėra nei labai įdomi, nei labai įtraukianti, „Elden Ring“ tai pakeičia iš esmės. Žaidime pasakojama linijinė istorija, o žaidėjas įtraukiamas priimant sprendimus: tai nulemia kelias žaidimo pabaigos versijas.

Žinoma, istorija nėra stipriausia žaidimo pusė – tai nėra „Last Of Us“ lygio istorija, kuria galima žiūrėti kaip filmą su dramatiškais istorijos vingiais. „Elden Ring“ pasakojimas yra labiau kaip papildoma vyšnaitė ant ir taip labai skanaus torto.
Elden Ring

Asmeninių kompiuterių savininkai gali likti nusivylę

Žinoma, nieko nėra tobulo ir „Elden Ring“ – ne išimtis. Labiausiai erzinanti problema – prasta žaidimo optimizacija asmeniniam kompiuteriui (PC).

Dalis žaidėjų skundėsi žaidimo veikimo stabilumu, strigimais ir „nulūžimais“ net ir turint galingą kompiuterį. To pasekmė – žaidėjai „Steam“ platformoje žaidimą įvertino tik 74 procentais, nepaisant to, kad dauguma kritikų ir žaidėjų šį žaidimą įvertino tarp 90-97 proc.

„FromSoftware“ pripažino, kad nesklandumų yra ir pažadėjo ištaisyti šia problemą.

Dar galime pakritikuoti ir pasirinktą žaidimo meniu dizainą, kadangi jis atrodo pigus, tarsi ištrauktas iš 2000-ųjų metų žaidimo.

Nepaisant, šių problemų, „FromSoftware“ sukūrė pritrenkiantį žaidimą, kurį dalis žaidėjų vadina geriausiu dešimtmečio žaidimu, kuris galimai laimės „Game Of the Year“ titulą.

LOGIN.LT įvertinimas – 9,5 iš 10-ies.