Iš tuščios ir netvarkingos paskyros – naudos mažai
Darbo ir darbuotojų paieškos „LinkedIn“ tinkle yra išties aktyvios. Kiekvieną sekundę pasaulyje per šią platformą vidutiniškai pateikiamos 95 aplikacijos į darbo pozicijas, o kas minutę naują darbą suranda 3 žmonės. Skaičiuojama, kad iš viso 35,5 mln. darbuotojų darbą rado per šio socialinio tinklo kontaktus, o 122 mln. specialistų tokiu būdu buvo pakviesti į darbo pokalbį. Tačiau, norint būti pastebėtam „LinkedIn“, vien susikurti paskyrą šiame socialiniame tinkle nepakanka, rašoma pranešime spaudai.
„Tuščia ar nepakankamai išsamiai užpildyta paskyra, stokojanti nuosekliai ir aiškiai išdėstytos, bendrą vaizdą apie kandidato karjerą ir profesinę patirtį susidaryti leidžiančios informacijos, gali ne tik nepadėti, bet net ir sutrukdyti užimti norimą poziciją. Ypač svarbu, kad užsukus į specialisto paskyrą būtų galima matyti, kur žmogus dirbo anksčiau, kokią patirtį sukaupė. Kaip ir CV atveju, tai yra esminė informacija, į kurią personalo atrankų specialistai žiūri pirmiausia. Dėl to tvarkingas buvusių ir esamų darboviečių, jose užimtų pareigų įvardijimas „LinkedIn“ yra būtinybė“, – sako I. Bakutytė.
Svarbu – paskyros išbaigtumas
Anot I. Bakutytės atkreipti darbdavių dėmesį taip pat padeda trumpas iššūkių, su kuriais teko susidurti kiekvienoje darbovietėje, aprašymas bei įgyvendintų projektų įvardijimas. Taip pat svarbu skiltyje „Skills“ nurodyti ankstesniuose darbuose įgytus įgūdžius ir kompetencijas, paminėti įrankius bei technologijas, su kuriais teko dirbti ir kurie iš jų įvaldyti geriausiai.
„Kuo visapusiškesnį ir nuoseklesnį įspūdį apie kandidatą padeda susidaryti „LinkedIn“ paskyra, tuo geriau. Išbaigtumo paskyrai suteikia ir profesionali žmogaus nuotrauka. Jei specialistas aktyviai ieško darbo, labai pravartu „About“ skiltyje nurodyti konkrečias pozicijas, kuriomis domimasi. Tai gali padėti darbdaviams lengviau pastebėti kandidatą ir užmegzti su juo kontaktą. Išties nemaža dalis specialistų apie pozicijas sužino iš atrankų specialisto žinutės per „LinkedIn“. Pavyzdžiui, į IT pozicijas mūsų įmonėje apie 60 proc. kandidatų pritraukiama būtent per „LinkedIn“ platformą“, – sako I. Bakutytė.
Apgalvota komunikacija „LinkedIn“ gali padėti išsiskirti
I. Bakutytė taip pat ragina nepamiršti, kad „LinkedIn“ yra socialinis tinklas, o ne paprasčiausiai statiška CV duomenų bazė. Vienas iš šios platformos tikslų – suteikti galimybę dalintis profesinėmis įžvalgomis ir patarimais, dalyvauti diskusijose, pristatyti darbinius pasiekimus, reprezentuoti save, kaip specialistą, ir savo darbovietę. Visa tai daro „LinkedIn“ gyvu socialiniu tinklu, kuriame aktyviai dalyvauti gali būti išties naudinga.
„Aktyvi komunikacija platformoje gali daug pasakyti apie specialistą, padėti darbdaviams įvertinti ne tik jo žinias, bet ir požiūrį, asmenybę. Tad komunikavimas „LinkedIn“ tikrai gali padėti išsiskirti iš kitų kandidatų. Tuo pačiu reikia suprasti, kad „LinkedIn“ yra profesionalams skirta platforma, todėl ir įrašai joje turėtų būti atitinkamos temos ir tono. Atostogų nuotraukoms ar nuomonei apie miesto kalėdinę eglutę čia dažniausiai ne vieta – nebent norite pasidžiaugti darbovietės taikoma darbostogų politika ar dirbate dekoravimo sprendimų srityje“, – sako I. Bakutytė.
Anot I. Bakutytės, galimybė komunikuoti „LinkedIn“ tinkle, nereiškia, kad tą daryti būtina kiekvienam. Tai labai priklauso nuo kiekvieno žmogaus, jo interesų ir siekių. Visgi, jei specialistas išties turi, ką pasakyti, gali ir nori pasidalinti savo profesiniam ratui aktualia informacija, pasvarstyti apie tai išties verta.
Reikia nepamiršti paskyros atnaujinti
Galiausiai, specialistė pažymi, kad „LinkedIn“ paskyrą reikia puoselėti nuolatos. Neužtenka prisiregistruoti, užpildyti reikiamas skiltis ir apie šį socialinį tinklą pamiršti. Kiekvienas naujas karjeros etapas, profesiniai pokyčiai, įgyti įgūdžiai ir kompetencijos turėtų atsispindėti „LinkedIn“ paskyroje ir ją praturtinti.
„Dažnai apie „LinkedIn“ prisimenama tik pradėjus ieškoti naujo darbo. Tuomet suskumbama paskyrą susikurti ar po ilgesnės pertraukos atnaujinti. Tačiau tai nėra geriausias būdas, nes apleidus paskyrą, prie jos reguliariai neprisijungiant ir neatnaujinant informacijos galima praleisti patrauklias karjeros galimybes. Peržiūrėję ilgai neatnaujintą paskyrą atrankos specialistai gali atmesti potencialiai gerą kandidatūrą vien dėl to, kad „LinkedIn“ pateikta informaciją neatitinka realaus specialisto lygio. Vėliau darbdaviai prie tos pačios kandidatūros gali ir nebesugrįžti“, – pažymi I. Bakutytė.
Be to, ekspertė pastebi, kad per „LinkedIn“ į įvairias pozicijas rečiausiai kandidatuoja jauni specialistai. Tai atspindi dar neretai vyraujantį požiūrį, kad „LinkedIn“ yra aukštesnes pozicijas užimančių, karjeros laipteliais jau palypėjusių profesionalų socialinis tinklas. Visgi, I. Bakutytės teigimu, susikurti šio socialinio tinklo paskyrą rekomenduojama vos pradėjus svarstyti apie darbą ir profesinį kelią. Tai gali tapti svarbiu impulsu sėkmingai karjerai.