Siekdami išlikti Covid-19 pandemijos metu, verslai susikrovė savo prekes bei paslaugas į lagaminus ir septynmyliais žingsniais išėjo į internetinę erdvę, rašoma pranešime spaudai. Čia, sparčiai augant konkurencijai, klientų dėmesį jie bando atkreipti įvairiausiais būdais.
Tendencija nr. 1: elektroninės komercijos augimas
Pandemijos metu, siekdami išgyventi, verslai buvo priversti į savo darbą žiūrėti kūrybiškai – rinkoje atsirado įvairiausių naujų pristatymo būdų bei paslaugų. Vienas iš pavyzdžių Lietuvoje – restoranas Taurakalnis.
„Sustojus verslui, Taurakalnis sugalvojo unikalią maitinimo paslaugą ir sėkmingai konkuravo su kitomis maisto pristatymo platformomis. Naminio maisto pasiilgusiems klientams jie pasiūlė maisto „paruoštukus“. Išsirinkęs patiekalą žmogus gauna jam reikalingus ingredientus bei instrukciją, kaip viską pasiruošti pačiam. Maistas bus tarsi naminis tada, kai norėsite jį valgyti tik ką paruoštą, o ne kuomet jį atveš kurjeris. Šis pavyzdys rodo, kad siekdami išlikti ir neprapulti minioje, verslai turėjo tobulėti, kurti naujas paslaugas“, – sako Jurgis Gylys.
Tendencija nr. 2: lojalumo prekės ženklui nuvertėjimas
Smarkiai padidėjus elektroninių verslų pasiūlai, išaugo ir pirkėjų lūkesčiai. American Express duomenimis, net trečdalis vartotojų keičia tiekėją po vieno prasto aptarnavimo atvejo, o daugiau nei pusė (56 proc.) nebesuteikia antro šanso.
„Šiandien ryški lojalumo prekės ženklui nuvertėjimo tendencija. Pirkėjas nebėra lojalus pardavėjui, jam svarbesni jo paties lūkesčiai ir apsipirkimo patirtis, o patogesnę platformą ar aptarnavimą siūlantys konkurentai gali tykoti už kampo. Tai puikiai iliustruoja ir elektroninės parduotuvės iš kaimyninės Lenkijos eavalyne.lt sėkmė. Neturėdama nei vienos fizinės parduotuvės Lietuvoje, tačiau siūlydama platų pasirinkimą, greitą pristatymą ir itin lengvą grąžinimą, eavalyne.lt tapo itin mėgstama mūsų šalyje, tiesiog perkeldama batų matavimosi ir pirkimo procesą iš fizinės parduotuvės į kliento namus“, – įžvalgomis dalinasi J. Gylys.
Tendencija nr. 3: daugiakanališkumas
2022-aisiais viena ryškiausių tendencijų išliks daugiakanališkumas. Tai – pardavimo būdas, kuomet prekę pirkėjas gali įsigyti įvairiuose pardavimo kanaluose: elektroninėje ar fizinėje parduotuvėje bei socialiniuose tinkluose. Dažnas pirkėjas prekę pamato internete, tačiau norėdamas ją išbandyti atvyksta į fizinę parduotuvę. Vis tik jis nebūtinai ją įsigis „čia ir dabar“, pirkimą jis gali baigti bet kur kitur. Taip pat gali būti ir atvirkščiai: neradęs tinkamos prekės varianto (dydžio, spalvos ar pan.) fizinėje parduotuvėje, pirkimą klientas pabaigs internete ir nebūtinai iš to paties prekybininko.
Tendencija nr. 4: Apsilankymų fizinėse parduotuvėse retėjimas
Populiarėjant daugiakanališkumui, natūraliai retėja ir klientų apsilankymai elektronikos, drabužių bei kitose fizinėse parduotuvėse. Šiandien į prekybos centrą atėjęs klientas greičiausiai rytoj ten nebeužsuks. Tad klausimas, kaip neprarasti kliento, verslininkams kelia vis stipresnį galvos skausmą.
Tendencija nr. 5: nauji technologiniai sprendimai
Matydama vis ryškėjančią retėjančių apsilankymų prekybos centruose tendenciją NFQ sukūrė Salės darbuotojo aplikaciją. „Ši inovacija įgalina duomenų rinkimą, pardavimo statistikos sekimą ir pardavimo proceso optimizavimą. Konsultacijos metu fizinėje parduotuvėje, pardavėjas aplikacijoje gali pažymėti tokius duomenis kaip pirkėjo lytis, konsultacijos trukmė, kokiomis prekėmis klientas domėjosi, o kuriomis ne, kokios prekės nebuvo parduotos, nes fizinėje parduotuvėje trūko reikiamo dydžio ar spalvos“, – komentuoja T. Četkauskas.
Esminis momentas – kontakto su iš parduotuvės tuščiomis išėjusiu klientu palaikymas. „Jei fizinės parduotuvės lankytojas po konsultacijos jį dominusios prekės vis tik neįsigyja, konsultantas gali pasiūlyti detalesnę informaciją atsiųsti elektroniniu paštu ar sms žinute. Pirkėjui išsiųstame pranešime be informacijos apie prekės specifikaciją, pridedamas paskatinimas ją įsigyti bei galimybė tai „padaryti čia“. Taip iš fizinės parduotuvės be prekės išėjęs žmogus vis dar yra potencialus klientas to paties prekybininko elektroninėje parduotuvėje“, – apie Salės darbuotojo aplikaciją pasakoja verslo plėtros ekspertas T. Četkauskas.
Gerai apgalvoti technologiniai sprendimai gali pasitarnauti it burės, padedančios ne tik suvaldyti iš pirmo žvilgsnio nepalankių tendencijų vėjus, bet ir padėti plėsti verslą sujungiant fizinius ir internetinius prekybos kanalus. Akivaizdu, jog elektroninės komercijos apimtys tik didės, populiarės daugiakanališkumas, fizinės bei internetinės prekybos integralumas. Esminis klausimas – kaip į šias tendencijas įsilies ir jas išnaudos didieji bei mažieji Lietuvos verslai.