Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas teigia, kad „Amazon Alexa“ ir „Google Assistant“ yra rinkos lyderės – abiejose sistemose galima prijungti ir valdyti išmaniuosius įrenginius, groti muziką, nustatyti žadintuvą, priminimus, paklausti ir gauti atsakymus. Tačiau specialistas aiškina, kad tarp šių sistemų yra keletas skirtumų, kurie gali nulemti galutinį vartotojų sprendimą.
Reagavimas. Viena iš sričių, kurioje pirmauja virtualusis asistentas „Alexa“ – aktyvavimo žodžiai, kadangi „Google Assistant“ apsiriboja tik „OK Google“ arba „Hey Google“ variantais. Tuo metu „Alexą“ aktyvuoti galima ištarus „Computer“, „Echo“, „Amazon“ arba „Ziggy“. Vartotojams pasirinkus alternatyvius žodžius galima išvengti atsitiktinio suveikimo. Tačiau suprantant komandas „Alexa“ dar turi kur pasitempti – ji reikalauja konkrečių komandų, o „Google“ asistentas geriau supranta kontekstą.
Žinių bazė. „Alexa“ greitai atsako į užduodamus klausimus, efektyviai apdorodama informaciją iš tokių puslapių, kaip „IMDb“ arba „Wikipedia“. Tačiau visų klausimų karaliumi laikomas „Google Assistant“, kadangi paieškos sistema „Google“ jam suteikia kolektyvines pasaulio žinias, be to, jis susietas su „Google” žemėlapiais. Visgi asistento atsakymus reikia vertinti šiek tiek skeptiškai. Nors „Google“ šaltiniai paprastai yra patikimi, neaiškūs klausimai gali priversti asistentą ieškoti informacijos iš atsitiktinių tinklalapių ir pateikti keistus arba netikslius atsakymus.
Kelios komandos. Dar viena sritis, kurioje pirmauja „Google Assistant“, yra kelių balso komandų atpažinimas vienu metu. Šį asistentą naudojantys vartotojai gali viename sakinyje užduoti net tris užduotis ar klausimus. Viskas, ką turite padaryti, tai duodami nurodymus asistentui tarp užduočių pasakyti „and“. „Alexa“ viena komanda gali atlikti tik vieną atskirą užklausą, tačiau turi „Follow-Up“ režimą, kurį reikia įjungti rankiniu būdu – jis leidžia vykdyti tolimesnes komandas nekartojant aktyvavimo žodžio.
Kalbos. Šiuo metu „Alexa“ gali kalbėti anglų, prancūzų, ispanų, vokiečių, italų, hindi, japonų ir portugalų kalbomis. Galimi ir kiti dialektai ar net kelios kalbos vienu metu. Tačiau „Amazon“ riboja, kurios kalbos oficialiai palaikomos kiekviename regione. Priklausomai nuo jūsų regiono ir įrenginio, „Google Assistant“ palaiko anglų, danų, olandų, prancūzų, vokiečių, hindi, italų, japonų, norvegų, korėjiečių, ispanų, švedų, tajų ir (arba) mandarinų (Taivane) kalbas. Vienu metu galite įjungti dvi kalbas, tačiau negalite jų naudoti tame pačiame sakinyje.
Išmanūs namų įrenginiai. „Alexa“ yra visos „Amazon Echo“ įrenginių šeimos smegenys: išmaniųjų šviestuvų, spynų, jungiklių, kištukų ar apsaugos kamerų. „Google Assistant“ turi palyginti siauresnį integracijos su išmaniaisiais namų įrenginiais spektrą – jis apima „Google Nest Hub“, „Google Home“ ir „Chromecast“ įrenginius, išmaniuosius termostatus, kištukus, kameras ir namų apsaugos įrenginius.
Muzika. Abu balso asistentai yra integruoti į išmaniuosius grotuvus, tad geba leisti muziką iš įvairių platformų. „Alexa“ gali groti iš „Amazon Music“, „Apple Music“, „Deezer“, „Spotify“, „Pandora“, „Tidal“ ir „Vevo“. Tuo tarpu „Google Assistant“ palaiko „YouTube Music“ ir visas minėtas platformas, išskyrus „Tidal“ bei „Amazon Music“. Jei namuose turite daugiau nei vieną suderinamą išmanųjį grotuvą arba išmanųjį televizorių, abu asistentai gali groti muziką vienu metu visuose įrenginiuose. „Google Assistant“ netgi gali perkelti muziką tarp skirtingų išmaniųjų grotuvų ir televizorių, kai judate po namus, deja, „Alexa“ tokios galimybės dar neturi.