„DI jau naudojamas Lietuvos bankų sistemoje – asmens identifikavimas atsidarant banko sąskaitą nuotoliniu būdu ar DI panaudojimas finansinio sukčiavimo prevencijai yra tik keletas šiuolaikinių technologijų suteikiamo funkcionalumo pavyzdžių. Augant DI panaudojimo galimybėms įvairiose srityse, bankai netrukus galės jo funkcionalumą pritaikyti rizikai valdyti, vidiniams procesams optimizuoti ar personalizuotiems pasiūlymams klientams rengti“, – prognozuoja R. Čereška.
Įtartinų sandorių stebėjimas ir sukčiavimo prevencija
DI sėkmingai naudojamas kovoje su finansiniais sukčiais. DI padeda analizuoti žmonių pirkimo įpročius ir sukurti kliento profilį, kuris vėliau naudojamas sukčiavimo prevencijai. Pavyzdžiui, jei sukčiai gavo jūsų banko kortelės duomenis ir pasinaudojo jais prašydami atlikti mokėjimą, DI padės tokį atvejį atpažinti kaip netipinį mokėjimą, kuris neatitinka jūsų įpročių. Tokių netipiškų atvejų identifikavimas gali sumažinti finansinio sukčiavimo atvejų skaičių.
Asmenukės naudojimas tapatybei nustatyti
Tapatybės patikrinimas yra vienas populiariausių procesų, kur DI atlieka svarbų vaidmenį. Padedant DI, kiekvienas gyventojas gali atsidaryti sąskaitą „Citadele“ banke nuotoliniu būdu, identifikacijai panaudodamas asmenukę. Tai gali padaryti tiek privatus, tiek juridinis asmuo – angliškai vadinama „digital onboarding“ paslauga banke jau prieinama ir verslui. Kas mėnesį šia galimybe pasinaudoja maždaug 2 000 potencialių klientų Baltijos šalyse.
Virtualus asistentas
Kredito reitingo vertinimas ir paslaugų personalizavimas
Integruoti DI sprendimai jau padeda bankams vertinti gyventojo pajamų pakankamumą, norint įsigyti kredito kortelę, gauti lizingą ar būsto paskolą. Be to, DI naudojimas šiuos procesus gali gerokai paspartinti. Galime tikėtis, kad ateityje DI padės surinkti dar tikslesnius duomenis apie klientus, ir jais remdamiesi kiekvienam klientui galėsime pasiūlyti būtent jam aktualias kasdienes finansines paslaugas.