Jungtinės Karalystės Kovos su skaitmenine neapykanta centras (angl. Center for Countering Digital Hate, CCDH) nustatė, kad dalijimosi vaizdo įrašais programėlė „TikTok“ linkusi pateikti turinį, kuris apima itin griežtas dietas, savęs žalojimą, savižudybių romantizavimą, net jei registruoti susidomėjimą parodę vartotojai yra jaunesni nei 18 metų
Atliekant tyrimą, grupė tyrėjų sukūrė paskyrų JAV, Jungtinėje Karalystėje, Kanadoje ir Australijoje, jose registravo 13 metų amžiaus asmenis – tai minimalus amžius, nuo kurio „TikTok“ platformoje leidžiama registruotis. Kuriamos paskyros buvo dviejų tipų: „standartinės“ ir „pažeidžiamos“ – pastarųjų vartotojų varde buvo įtraukti terminai kaip „mesti svorį“. CCDH tyrėjai argumentavo, kad valgymo sutrikimus propaguojančio turinio ieškantis socialinių tinklų dalyviai linkę rinktis paskyrų pavadinimus, naudojančius susijusius žodžius.
Toliau paskyros, naršant „TikTok'e“, trumpam stabteldavo ties įrašais, kuriuose būdavo pateikiamas geresnio kūno įvaizdis, su valgymo ar psichinės sveikatos sutrikimais susijęs turinys, būdavo paspaudžiama „patinka“ mygtukas. Tai trukdavo 30 minučių nuo paskyros sukūrimo, siekiant įvertinti, kiek efektyvus „TikTok“ rekomenfacijų algoritmus, kokį turinį jis parenka vartotojams.
„Standartinėse“ paskyrose turinys apie savižudybes pasirodydavo per trejas minutes, o turinys, apimantis valgymo sutrikimus – per 8 minutes, pradėjus naršyti.
„Šie rezultatai yra visų tėvų košmaras, – „the Guardian“ teigia CCDH vadovas Imranas Ahmedas. – Jaunų žmonių paskyros bombarduojamos žalingu, sukrečiančiu turiniu, kuris gali turėti didelį bendrą poveikį jų supratimui apie juos supantį pasaulį, jų fizinei bei psichinei sveikatai.“
Tyrėjai teigia, kad didžioji dalis psichikos sveikatai žalingų vaizdo įrašų pasirodė pagrindiniame „TikTok“ sraute, kurį mato vartotojai – dažnai jį platina kiti naudotojai, besidalijantys savo nerimu ir nesaugumo jausmu.
Ir ne tik tai. Kompleksų dėl savo kūno turintiems paaugliams dar teikiamos ir reklamos, reklamuojančios „svorį padedančius mesti gėrimus“, arba pilvo plastikos operacijas. Vienas animacinis reportažas, parodytas tyrėjų standartinėms paskyroms, teigė paaugliams: „Aš badauju dėl tavęs“, jis turėjo 100 tūkst. „patinka“ paspaudimų.
Mokslininkai apskaičiavo, kad žalingą turinį paaugliai pamato maždaug kas 206 sekundžių, arba kas tris su puse minutės. „Pažeidžiamose“ paskyrose toks turinys pasirodydavo 12 kartų dažniau nei įprastose, be to, toks turinys čia būdavo dar ekstremalesnis, apimantis ir savęs žalojimo būdus.
Daugiau nei milijardo žmonių naudojamą „TikTok“ socialinį tinklą valdančios Kinijos įmonės „ByteDance“ atstovai žiniasklaidai teigė, kad CCDH studija niekaip neatspindi realių programėlės naudotojų patirties ar žiūrėjimo įpročių.
„Reguliariai konsultuojamės su sveikatos ekspertais, šaliname mūsų politiką pažeidžiančius įrašus, ir suteikiame prieigą prie pagalbos išteklių visiems, kuriems to reikia, – teigiama komentare. – Mes suprantame, kad trikdantis turinys kiekvienam yra unikalus, ir toliau orientuojamės į saugios ir komfortabilios erdvės puoselėjimą visiems, įskaitant ir žmones, kurie dalijasi savo pasveikimo istorijomis, ar moko kitus šiomis svarbiomis temomis“.
Pagal „TikTok“ taisykles, neleidžiama dalintis tokiu turiniu, kuris skatintų savižudybes ar savęs žalojimą, nesveikus mitybos įpročius ar žalingą elgseną.