Kaip pranešė naująjį laivą suprojektavusi bendrovė „TransOceanic Wind Transport“ (TOWT), burlaivis „Anemos“ rugpjūčio 16 d. išplaukė į savo pirmąją kelionę iš Havro uosto (šiaurės Prancūzija) Niujorko link, rašo iflscience.com.

Krovininiame laive yra beveik tūkstantis palečių alkoholio, uogienių ir prabangių prancūziškų maudymosi kostiumėlių.

Laivo ilgis – 81 metras, aukštis – 13 metrų, todėl tai yra didžiausias šiuo metu naudojamas vėjo varomas krovininis laivas. Jis net didesnis už milžiniškus arbatos kliperius, kuriais XIX a. kroviniai buvo gabenami po pasaulį.

Jo pavadinimas – „Anemos“ – kilęs iš graikiško žodžio „Ἄνεμοι“, reiškiančio „vėjai“. Naudojant neišsenkantį vėjo potencialą, laivu siekiama iki 90 proc. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą, palyginti su konteineriniais laivais. Jis taip pat sumažins toksiškų oro teršalų, pavyzdžiui, sieros ir azoto oksidų, kiekį.

TOWT mano, kad iki 2025 m. galės pasiūlyti mažai anglies dioksido į aplinką išskiriantį transportą daugiau kaip 72 000 tonų krovinių per metus ir kasmet neleis į atmosferą patekti 9 600 tonų CO2.

Apie 90 proc. prekiaujamų prekių gabenama į užsienį laivais, o tarptautinė jūrų prekyba ateinančiais metais tik didės. Nors laivybos pramonė yra būtina XXI a., ji yra labai priklausoma nuo iškastinio kuro ir išskiria daug šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

Per metus laivai išmeta 3,1 proc. viso pasaulio anglies dioksido – tai daugiau nei šešta pagal dydį šalis teršėja, kuri 2022 m. buvo Brazilija. Kitaip tariant, jei laivyba būtų valstybė, jos išmetamų teršalų kiekis būtų šeštas pagal dydį pasaulyje.

Nors sunku įsivaizduoti, kad vėjas pakeis visą šį tarptautinį tranzitą, akivaizdu, kad daugelis bendrovių, siekdamos dekarbonizuoti laivybos pramonę, žvelgia į burėmis varomus laivus.