Estijos startuolio „Bikeep“ įkūrėjai – K. Lindas ir Meelis Haidak – net ir patys netikėjo, kad bus tokie sėkmingi.
„Idėją sugalvojome 2013 metais, kai studijavome Talino technikos universitete, abu buvome mechanikos inžinieriai. Iš pradžių tai buvo studentiškas projektas, net negalvojome virsti kompanija. Bet kuo labiau į tai gilinomės, įsitikinome – tai neegzistuoja pasaulyje. Kai siūlėme savo sprendimą prekybos centrui Taline, patys dar nežinojome, ar pasiteisins. Ir jie pasakė – taip, nors turėjome tik idėją ir gražius paveikslėlius. O tada iš tiesų reikėjo imti ir pastatyti“, – prisimena K. Lindas.
Tad kaipgi veikia estų idėja?
Sprendžia problemą, kur palikti dviratį ar paspirtuką
Startuolio idėja remiasi saugių vietų, kur galima palikti dviračius, plėtra. Inžinieriai sukūrė itin patikimas stoteles, kurioje galima užrakinti savo dviratį ar paspirtuką, jos visą parą stebimos vaizdo kamerų, atrakinamos ir užrakinamos telefonu.
„Mes matome, kad ateities miestuose bus daug mažiau automobilių ir jie bus draugiškesni pėstiesiems ar mikromobilumui: dviračiams, e. paspirtukams. Tačiau jei norime jais naudotis, patys miestai turi pasikeisti. Viena pagrindinių priežasčių, kodėl žmonės nevažiuoja dviračiu ar nenaudoja e. paspirtuko – tai todėl, kad miestas tam nepritaikytas. Paspirtukas peikiamas ir ant šaligatvio, nes kelia pavojų pėstiesiems, jis nepriklauso ir automobilių juostoje, kadangi čia jau automobiliai pavojingi paspirtukininkui“, – paaiškina K. Lindas.
Tačiau jis įsitikinęs, kad paspirtukų nederėtų kaltinti – tai yra daug geresnė transporto priemonė, žvelgiant iš tvarumo perspektyvos. Reikia pritaikyti miestą, kad būtų patogu jais važiuoti.