Apie apdovanojimų svarbą „Delfi diena“ vedėjas Titas Atraškevičius kalbėjosi su SEB banko valdybos nare, Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadove Egle Dovbyšiene ir „PHH group“ pardavimų veiklos direktore Dalia Čiutaite-Antanaite.
E. Dovbyšienė pastebi, kad elektroninė komercija yra bene labiausiai nuo pandemijos auganti sritis ir kiekvienais metais vis didėja.
„Vis daugiau žmonių apsipirkinėja būtent internetinėse parduotuvėse. SEB bankas taip pat jau ketverius metus teikia e-komercijos paslaugą, ir aš labai gerai prisimenu, kai pačioje pradžioje sprendėme, su kokiomis problemomis susiduria prekybininkai. Jiems reikia ir elektroninės parduotuvės, ir atsiskaitymo. Per ketverius metus tos tendencijos labai keitėsi“, – teigia ji.
Pasak pašnekovės, buvo pradėta nuo internetinės bankininkystės, kad viskas būtų vienoje vietoje, o šiandien jau turime „Apple Pay“, „Google Pay“ paslaugas.
„Su technologijų pažanga keičiasi ir žmonių poreikiai. Labai svarbu, kad konkursas „E–komercijos žvaigždė 2024“ plečiasi į Baltijos šalis ir mūsų verslams bus daugiau galimybių dalyvauti tokiame platesniame kontekste“, – komentuoja E. Dovbyšienė.
D. Čiutaite-Antanaitė priduria, kad pandemijos metu e-komercija pakilo į visiškai kitą lygmenį.
„Tuo metu mes kaip tik startavome su vienu nauju projektu ir per pandemiją šovėme į viršų, mūsų augimas buvo nebe procentais, o kartais. Tai ta pati tendencija išlieka ir dabar, ne vien tik Baltijos šalyse, bet ir Europos Sąjungoje ir apskritai globaliai“, – teigia ji.
Anot pašnekovės, žmonės per pandemiją išmoko pirkti internetu ir dabar jau yra prie to pripratę.
„Jiems tai yra labai patogu, nes vienoje vietoje gali rasti labai daug daiktų ar paslaugų. Žinoma, tiek elektroninės parduotuvės, tiek įvairios platformos labai daug investavo į patikimumą ir saugumą, taip pat ir plėtrą įvairiausių mokėjimo ir atsiskaitymo galimybių. Dabar galima įsigyti bet ką labai greitai už konkurencingą kainą“, – komentuoja D. Čiutaite-Antanaitė.
Ji taip pat teigia, kad prekiauti internetu niekada nebuvo taip lengva, kaip yra dabar.
„Tai galima daryti ne tik savo lokalioje rinkoje, bet ir pasaulinėje rinkoje. Ko šiandien reikia, tai puikios strategijos ir supratimo, kokioje srityje norima konkuruoti, pasirinkti prekių grupę. Žinoma, reikia kompiuterio, supratimo, kokios platformos veikia, net nereikia labai didelių pinigų. Asortimentas, supratimas, ką norima prekiauti, įsivertinimas rinkoje“, – vardija ji.
Pasak pašnekovės, žmonės vis dar jaučia baimę, nes e-komercijos negalima paliesti, pauostyti ir pasimatuoti.
„Tačiau dabar labai intensyviai daromi technologiniai sprendimai, kurie su dirbtiniu intelektu visą tą barjerą panaikintų. Galima pajausti, pasimatuoti, grąžinimų procesas yra lengvas, o orientacija į žmogų yra labai stipri. Galimybių yra daug, o dabar pradėti yra lengviau nei bet kada“, – teigia D. Čiutaite-Antanaitė.
E. Dovbyšienė pastebi, kad dalyvavimas tokiuose apdovanojimuose vienareikšmiškai didina verslo žinomumą ir konkurenciją.
„Kiekvienais metais auga tas žinojimas, bet mūsų šalies versle dar to žinojimo nėra daug. E-komercija dar skamba labai sudėtingai, bet šiandien technologijos leidžia labai paprastai sukurti elektroninę parduotuvę, dalyvauti įvairiose platformose. Turbūt svarbiausia yra dalyvauti konkursuose ir dalintis mažais atradimais, nes tai yra labai technologiškai auganti sritis“, – komentuoja ji.
Konkurse „E–komercijos žvaigždė 2024“ kviečiami dalyvauti visi verslai – tiek ką tik įsteigti, nauji ir jauni, tiek didelės įmonės, nes tai yra puiki galimybė išbandyti save.
„E-komercijos žvaigždė 2024“ – pirmoji apdovanojimų platforma, skirta įvertinti geriausias internetines parduotuves Baltijos šalyse. Paraiškos jau priimamos. Dalyviai jas gali teikti iki 2024 m. balandžio 8 d. internetu adresu balticecommercestar.com. Laimėtojai bus paskelbti 2024 m. gegužės 24 d. ECOMRIGA renginyje.