Anot Simono Ramanausko, pastarųjų mėnesių elektros kainų šuolis sukėlė nerimo elektromobilių bendruomenei. „Ne vienas vairuotojas ėmė svarstyti ar vis dar verta važinėti naudojant elektros energiją. Tačiau svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad, deja, kyla ne tik elektros kaina. Įprastiniai degalai, benzinas ir dyzelinas, taip pat brangesni nei seniau, tad vairuoti ir degalais varomas mašinas dabar yra brangiau. Be to, elektromobiliai turi vieną pranašumą, kuriuo įprastos mašinos pasigirti negali – „papildyti“ elektromobilį galima namuose“, – aiškina S. Ramanauskas.
Specialistas teigia, kad elektromobilio įkrovimo kaina namuose gali skirtis kiekvienam vairuotojui, atsižvelgiant į jų individualius dieninius bei naktiniu elektros vartojimo tarifus bei tai, kaip išgautą elektros energiją vartoja.
„Elektromobilio suvartojamos energijos kiekis skiriasi atsižvelgiant į modelį, tačiau jei elektromobilio sąnaudos siekia apie 20 kWh/100 km, galime teigti, kad kraunant bateriją namie 1kWh kainuoja 15 centų. Tokiu atveju, 100 km nuvažiuoti vairuotojui kainuotų apie 3 eurus. Vidutiniškai mieste vairuojamas automobilis sunaudoja apie 6 l degalų 100 km, atsižvelgiant į dabartines degalų kainas, tokia kelionė atsieitų apie 11 eurų“, – skaičiavimais dalijasi S. Ramanauskas.
Įmonės vadovas aiškina, kad automobilio įkrovimas mieste gali būti ženkliai brangesnis. „Kainos skiriasi atsižvelgiant į tiekėją, tačiau prasideda nuo 9 eurų ir daugiau. Pavyzdžiui, kraunantis „Ignitis“ stotelėje dieną, kaina yra 59 ct/kWh, tai yra apie 12 Eur/100 km, naktį – apie 9 Eur, nes 1 kWh kainuoja 45 ct. „Elinta Charge“ – 45 ct/kWh, t. y. 9 Eur už 100 km „Jonitis“ – 79 ct/kWh, t. y. 16 Eur už 100 km. Taigi tokiais atvejais tenka pripažinti, kad degalus naudoti yra net pigiau.“
Pasak „Busnex“ vadovo, šiuo metu daugiausia išlošia tie, kurie naudoja saulės energijos pagalba išgautą elektrą. „Atsinaujinančių išteklių pagalba išgauta energija labiausiai draugiška ne tik aplinkai, bet ir elektromobilių vairuotojų piniginėms.“