Atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos prezidentas Martynas Nagevičius tapo vienu pirmųjų naujojo „Citroën ë-C4“ elektromobilio savininkų Lietuvoje. Energetikos ekspertas pripažįsta, kad tokį sprendimą iš dalies lėmė ir užimamos pareigos – tiesiog nebegalėjo važiuoti į dalykinius susitikimus vairuodamas savo dyzelinę „Audi A6“. Suplanavęs biudžetą, Prancūzijos gamintojo siūlomą modelį išsirinko kaip optimalų variantą.

Nemokamas stovėjimas – reali galimybė sutaupyti

Prieš įsigydamas naują automobilį su elektros pavara M. Nagevičius skaičiavo, kad daugiausia turėtų pavykti sutaupyti nustojus lankytis degalinėse ir mažiau mokant už elektros energiją. Visgi šiek tiek nustebo supratęs, jog jam didžiausias elektromobilio privalumas vairuojant Vilniuje – nemokamas parkavimas visose savivaldybės apmokestintose erdvėse.

„Man elektromobilis labiausiai atsiperka todėl, kad nereikia mokėti už stovėjimą. Darbo reikalais dažnai lankausi Seime, įvairiose ministerijose, taip pat kitose valstybinėse institucijose, kurių dauguma įsikūrusios miesto centre. Anksčiau už parkavimą mėlynosiose zonose gaudavau tokias sąskaitas, kad kartais net žagtelėdavau, o dabar visa tai – nemokama“, – kalba energetikos ekspertas.

Vien nemokėdamas už stovėjimą mieste M. Nagevičius sutaupo kone pusę savo elektromobilio mėnesinių lizingo įmokų sumos. Kadangi automobilis naujas, remontuoti jo nereikia, be to, elektromobilių eksploatacija paprastai yra pigesnė. Brangstant degalams, vis labiau juntama galimybė sutaupyti įkraunant bateriją elektros energija.

„Viską suskaičiavus, dabar išleidžiu mažiau. Apskritai vertinant, daug priklauso nuo to, kiek automobilis naudojamas. Tarkime, aš savo elektromobilį eksploatuoju ganėtinai intensyviai – nuo praėjusių metų rugpjūčio jau spėjau nuvažiuoti daugiau nei 14 tūkst. kilometrų. Atitinkamai ir atsipirkimo laikas man bus trumpesnis“, – dėsto pašnekovas.

Įkrauti bateriją namuose galima ir labai pigiai

M. Nagevičius atkreipia dėmesį, kad, įsirengus saulės elektrinę ir tapus ne tik elektros naudotoju, bet ir gamintoju, elektromobilio bateriją galima įkrauti itin nebrangiai. Įkrovimą patartina aktyvuoti tuomet, kai smarkiau šviečia saulė. Jei dangus apniukęs, pasirinkus kintamąjį tarifą, galima nutaikyti momentą, kai elektra kainuoja mažiausiai, ir tuomet papildyti energijos atsargas.

„Vilniuje esančiomis sparčiojo įkrovimo stotelėmis naudojuosi labai retai. Nebent išskirtiniais atvejais, kuomet žinau, kad kelionei iki namų gali pritrūkti keleto kilometrų. Operatoriams padidinus įkainius, naudotis jomis kasdien nebūtų racionalu. Gyvenantiems butuose elektromobilio įkrovimas apskritai kol kas tebėra opi problema“, – pastebi energetikos ekspertas.

Pašnekovas elektromobilio bateriją stengiasi krauti tuomet, kai elektra atsieina mažiausiai. Anot jo, tai padaryti nėra sudėtinga: pagal kintamąjį tarifą mokantis vartotojas gali iš anksto sužinoti kitos dienos elektros kainą ir atsižvelgdamas į tai planuoti įkrovimą. Turint ë-C4 elektromobilį, tai galima padaryti naudojantis automobilio įranga, o nuo rudens ir per „MyCitroën“ programėlę.

„Pavyzdžiui, vieną naktį kraudamas bateriją už kilovatvalandę mokėjau vos vieną centą. Tai papildomas būdas sutaupyti. Juo stengiuosi pasinaudoti net ir tuomet, kai elektromobiliui energijos dar užtenka artimiausiai dienai. Trūksta tik stotelės funkcijos, kuri automatiškai nustatytų įkrovimą atsižvelgiant į elektros kainą“, – pastebi M. Nagevičius.

50 kWh bateriją ir 100 kW galios elektros variklį turinčio prancūziško elektromobilio didžiausias nuvažiuojamas atstumas, pagal WLTP bandymų ciklą, siekia 350 km. M. Nagevičius pažymi, kad vasarą viena įkrova vairuodamas mieste įveikdavo maždaug 300, o žiemą šis atstumas sumenko iki kiek daugiau nei 200 km.

Juokingai maža techninės priežiūros kaina

M. Nagevičius priduria, jog saulės elektrines įsigyjantys vartotojai dėl galimo energijos brangimo gali nesukti galvos – sumokėję už kartą, jie vėliau tuo naudosis nejausdami kainų svyravimo. Naudinga ir tai, kad vasarą pagamintos perteklinės energijos, kuri buvo perduodama į tinklą, rezervą vėliau galima išnaudoti bet kuriuo metu.

„Aišku, dauguma vartotojų tokių saulės elektrinių neturi, tačiau nemanau, jog elektra galėtų brangti tiek, kad tai turėtų juntamą įtaką elektromobilio išlaikymo kainai“, – kalba energetikos specialistas.

M. Nagevičius džiaugiasi elektromobiliui teikiamos penkerių metų garantijos privalumais ir jau spėjo užmiršti laiką, kai reikėjo leisti pinigus automobilio remontui. Nuo elektromobilio įsigijimo praėjus pusmečiui, servise jam teko lankytis vieną kartą, o už techninį patikrinimą sumokėjo apie 20 eurų.

„Šios paslaugos kaina modeliams su vidaus degimo varikliais yra kone dvigubai didesnės nei elektromobiliams. O viskas todėl, kad tai jiems mažiau kainuoja – nereikia keisti alyvos, stabdžių sistemos ir kitų detalių“, – pažymi elektromobilio savininkas.

Netikėti privalumai – erdvė ir komfortas

M. Nagevičių taip pat maloniai nustebino vairuojant naująjį elektrinį automobilį salone tvyranti tyla ir minkštai veikianti pakaba. Nemažas privalumas 194 centimetrų ūgio vyrui buvo ir salono erdvė – ne vieno modelio atsisakė vien todėl, kad negalėjo jame patogiai įsitaisyti.

„Iki tol vairavau „Audi A6“, o tai tikrai talpus ir labai komfortiškas automobilis, tačiau „Citroën ë-C4“ abiem aspektais lenkia minėtą modelį. Savo elektromobilyje galiu patogiai atsisėsti ir mėgautis dar aukštesnio lygio komfortu, nors jo kaina patrauklesnė nei iki tol turėto prabangaus automobilio“, – pagyrų elektra varomo modelio ergonomikai ir patogumui negaili pašnekovas.