Remiantis Masačusetso technologijos instituto (MIT) tyrėjų dokumentu, 2018-2022 m. mirtinų nelaimingų atsitikimų skaičius sumažėjo iki 1 atvejo iš 13,7 mln. keleivių, t. y. labai pagerėjo, palyginti su 1 atveju iš 7,9 mln. keleivių 2008-2017 m. laikotarpiu.
Tai taip pat toli gražu neprimena komercinių kelionių lėktuvais pradžios: 1968-1977 m. vienam keleiviui teko 1 mirtinas atvejis per 350 000 įlaipinimų, rašo „Science Alert“.
„Aviacijos sauga ir toliau gerėja“, – sakė MIT profesorius Arnoldas Barnettas, vienas iš tyrimo, paskelbto žurnale „Journal of Air Transport Management“, autorių, ir pridūrė, kad tikimybė žūti „kas dešimtmetį mažėja du kartus“.
A. Barnettas šią tendenciją palygino su Mūro dėsniu – garsia „Intel“ įkūrėjo Gordono Moore prognoze, kad mikroschemų skaičiavimo galia padvigubėja maždaug kas 18 mėnesių.
1978-1987 m. rizika mirti buvo 1 iš 750 000 keleivių, 1988-1997 m. – 1 iš 1,3 milijono, o 1998-2007 m. – 1 iš 2,7 milijono.
Paskutinė didelė komercinių oro linijų katastrofa Jungtinėse Valstijose įvyko 2009 m., kai sudužus „Colgan Air“ skrydžiui Nr. 3407 žuvo 50 žmonių.
Tačiau A. Barnettas įspėjo, kad nuolatinė pažanga nėra užtikrinta. Neseniai šiais metais ant JAV kilimo ir tūpimo takų įvykę vos ne susidūrimai pateko į laikraščių antraštes, o federaliniai tyrėjai spaudžia „Boeing“ paaiškinti, kodėl sausio mėnesį „Alaskan Airlines“ lėktuve „737 MAX 9“ skrydžio metu nulūžo „Alaskan Airlines“ lėktuvo durų kamštis.
Pagrindiniai skaičiai taip pat užgožia didelius pasaulinius skrydžių saugos skirtumus, nes tyrime šalys suskirstytos į tris lygius pagal jų saugos rodiklius.
Aukščiausią lygį sudaro Jungtinės Amerikos Valstijos, Europos Sąjungos šalys ir kitos Europos valstybės, įskaitant Juodkalniją, Norvegiją, Šveicariją ir Jungtinę Karalystę. Šią grupę užbaigia Australija, Kanada, Kinija, Izraelis, Japonija ir Naujoji Zelandija.
Antrąją pakopą sudaro Bahreinas, Bosnija, Brazilija, Brunėjus, Čilė, Honkongas (skaičiuojant atskirai nuo Kinijos), Indija, Jordanija, Kataras, Kuveitas, Malaizija, Meksika, Meksika, Filipinai, Singapūras, Pietų Afrika, Pietų Korėja, Taivanas, Tailandas, Turkija ir Jungtiniai Arabų Emyratai.
Likusios pasaulio šalys patenka į trečiąją pakopą. Džiugina tai, kad nors rizika žūti šiose šalyse yra daug didesnė, 2018-2022 m. laikotarpiu mirtinų skrydžių lėktuvu atvejų, tenkančių vienam įlaipinimui, jose taip pat sumažėjo maždaug perpus.