Pasak Arnoldo Lukošiaus, „Tele2“ Inovacijų eksperto, Lietuvoje jau prieinamos naujosios funkcijos labiausiai susijusios su naudotojų saugumu.
Mėlynas taškas įgavo naujų funkcijų
„Tiems, kurie naudojasi „Google Maps“ žemėlapiais, puikiai pažįstamas juose matomas mėlynas taškas, žymintis jūsų buvimo vietą. Iki šiol reikšmingos papildomos paskirties šis taškas neturėjo. Tačiau jau dabar paspaudę ant jo galėsite matyti ir įvairius su jūsų buvimo vieta susijusius nustatymus bei juos valdyti daug greičiau nei įprastai. Ši funkcija jau veikia ir Lietuvoje“, – sako A. Lukošius.
Visų pirma, nuo šiol bakstelėjus mėlyną taškelį „Google Maps“ ekrane galima pasirinkti trumpąsias nuorodas, kurios leis žemėlapio istorijoje išsaugoti vietą, kur pasistatėte automobilį arba pasidalinti savo buvimo vieta su kitais asmenimis.
Kita naudinga šio atnaujinimo funkcija – pridėtos įrenginio buvimo vietos ir buvimo vietos istorijos parinktys. Tokiu būdu iš karto galima matyti, ar šios parinktys įjungtos, ar išjungtos, ir jas lengvai valdyti pagal poreikį. Anot eksperto, šie pokyčiai gali būti susiję su didesniu duomenų saugumu.
„Pagal numatytuosius nustatymus „Google Maps“ programėlėje buvimo vietos istorijos funkcija yra išjungta. Paprastai šią funkciją naudoja tie žmonės, kurie nori vėliau peržiūrėti savo keliavimo įpročius, prisiminti vietas, kuriose lankėsi. Davus sutikimą, visi šie duomenys yra saugomi debesijoje. Su dabartiniais atnaujinimais atsirado ir kita naujovė – „Google“ sutrumpino laiką, po kurio automatiškai ištrins visą naudotojų buvimo vietos istoriją, iki trijų mėnesių, nors iki šiol šiuos duomenis saugojo 18 mėn. Šiuos pakeitimus žadama atlikti per kitus metus“, – tikina A. Lukošius.
Pasak jo, „Google“ sakosi netrukus atliksianti ir dar vieną nedidelį, bet svarbų atnaujinimą – suteiks galimybę iš „Google Maps“ paskyros ištrinti visus duomenis, susijusius su konkrečia vieta. Šiuo metu pašalinti lankytą vietą iš istorijos įmanoma, tačiau įrašas apie peržiūrėtas vietas pačioje programėlėje išlieka. Dėl šios priežasties „Google“ pasiūlys naują būdą, kaip ištrinti visą susijusią informaciją.
Sulaukė ir kitų atnaujinimų
Dar visai neseniai „Google Maps“ vartotojams pristatė ir kitus atnaujinimus, susijusius su aplinkosauga ir tvarumu. Tąkart į verslo klientus nukreipti atnaujinimai buvo susiję su saulės energijos vartojimo matavimu, oro kokybės stebėsena ir žiedadulkių pasiskirstymu.
„Google Maps“ dar 2015 metais pristatė projektą „Project Sunroof“, kurio tikslas buvo padėti žmonėms išsiaiškinti, koks yra jų apylinkėse esantis saulės energijos potencialas ir kiek galima sutaupyti naudojant saulės energiją, o šių metų rudenį išplėstinę, dirbtiniu intelektu paremtą paslaugą bendrovė pasiūlė ir įmonėms.
Žemėlapių programa taip pat pasiūlė kitą verslui naudingą paslaugą – oro kokybės matavimus. Oro kokybės koeficientas apskaičiuojamas naudojant meteorologinius duomenis, vietovės reljefą bei eismą gatvėse. „Google Maps“ leidžia pamatyti ir bendrą oro kokybę – anglies monoksido, azoto dioksido, ozono, kietųjų dalelių ir sieros dioksido kiekių duomenis. Atnaujinimas suteikia galimybę sveikatos priežiūros, automobilių, transporto ir kitoms įmonėms teikti tikslesnę informaciją apie oro kokybę.
Dar vienas šiemet pristatytas „Google Maps“ įrankis, anot įmonės, turėtų padėti suinteresuotoms organizacijoms matyti įvairių alergenų informaciją savo vietovėje. Visa tai bus rodoma hidrologinio tipo žemėlapyje. Žiedadulkių matavimo funkcija leis pamatyti dažniausių alergenų informaciją, vietovės temperatūrą, koncentratą, detalius aprašus bei prognozes.
Gali padėti sutaupyti laiko ir kuro
Andrius Archangelskis, „Bitės Profas“, teigia, kad „Google Maps“ taip pat gali padėti vairuoti ekonomiškiau.
„Nemokamoje „Google Maps“ („Android“, „iOS“) programėlėje galite pasirinkti savo automobilio variklio tipą: dyzelinis, dujinis, hibridinis ar elektrinis. Atnaujintos programėlės funkcija apskaičiuos efektyviausią kelionės maršrutą kuro sąnaudų ir numatomo atvykimo laiko prasme. Tai reiškia, jog navigacijos rekomenduojamas ekonomiškiausias maršrutas kelionės tikslą leis pasiekti per tokį patį ar panašų laiko tarpą, tačiau sutaupyti“, – sako jis.
A. Archangelskis priduria, kad programėlėje pasirinkus elektromobilį, taupiai degalus naudojantis maršrutas gali turėti spūsčių, o pasirinkus dyzelinį arba benzininį variklį, navigacija pasiūlys ekonomiškiausią maršrutą vengiant spūsčių ir palaikant kuo pastovesnį greitį.