Nauja „Google Chrome“ naršyklės funkcija išjungia trečiųjų šalių slapukus – nedidelius failus, saugomus jūsų įrenginyje, skirtus analitiniams duomenims rinkti, interneto skelbimams personalizuoti ir naršymui stebėti.

Iš pradžių šia funkcija galės naudotis 1 proc. pasaulio naudotojų, t. y. apie 30 mln. žmonių, rašo BBC.

„Google“ šiuos pakeitimus apibūdina kaip bandomuosius, o vėliau šiais metais planuojama visiškai panaikinti slapukus.

Slapukai

Tačiau kai kurie reklamuotojai teigia, kad dėl to jie nukentės.

„Google Chrome“ yra populiariausia interneto naršyklė pasaulyje.

Tokiose naršyklėse, kaip „Apple“ „Safari“ ir „Mozilla Firefox“, kuriose interneto srautas yra daug mažesnis, jau yra trečiųjų šalių slapukų blokavimo parinktys.

„Google“ teigia, kad atsitiktinai atrinktų naudotojų bus klausiama, ar jie nori „naršyti užtikrinant didesnį privatumą“.

Google“ viceprezidentas Anthony Chavezas tinklaraštyje teigė: „Mes atsakingai žiūrime į trečiųjų šalių slapukų atsisakymą „Chrome“ naršyklėje. Jei svetainė neveikia be trečiųjų šalių slapukų ir „Chrome“ pastebės, kad kyla problemų... mes pasiūlysime jums parinktį laikinai vėl įjungti tos svetainės trečiųjų šalių slapukus.“

„Google“ teigia siekianti, kad internetas taptų privatesnis.

Tačiau daugelio svetainių požiūriu slapukai yra labai svarbi reklamos, nuo kurios jie priklauso, pardavimo dalis.

Kai kuriems ši reklama gali būti įkyri. Daugeliui žmonių yra tekę apsilankyti interneto svetainėje arba pirkti, o po to visose jų lankomose svetainėse rodomos susijusios reklamos.

Slapukai

Slapukai gali būti naudojami įvairiems duomenims apie naudotojus įrašyti, įskaitant:

  • ką darote svetainėje,
  • kurioje pasaulio vietoje esate,
  • kokį įrenginį naudojate,
  • kur po to naršote internete.


„Google“ sprendimas – „Chrome“ privatumo „smėlio dėžė“, kuri veikia tik „Chrome“ naršyklėje, greičiausiai nėra naudingas niekam kitam, išskyrus „Google“, – sakė Philas Duffieldas, „The Trade Desk“, kuri valdo platformą, skirtą įmonėms pirkti skelbimus internete, JK viceprezidentas.

„Vartotojų privatumo apsauga internete neturi reikšti, kad reklamuotojams bus sunkiau gauti pajamų“.

Jis pridūrė, kad „reklamos pramonė vykdo bendrą misiją sukurti kažką geresnio“.

Jungtinės Karalystės konkurencijos priežiūros institucija, Konkurencijos ir rinkų tarnyba, gali blokuoti planus, jei nuspręs, kad jie pakenks kitoms įmonėms.