Tyrėjai, iš kurių vienas konsultuoja automobilių gamintoją „Toyota“, sukūrė ir išmokė humanoidą „Musashi“ bandymų trasoje vairuoti mažą elektrinį automobilį.

„Musashi“ turi dvi kameras, kurios pakeičia žmogaus akis, todėl jis gali matyti kelią priešais save ir vaizdą, atsispindintį automobilio šoniniuose veidrodėliuose, rašo techcrunch.com.

Mechaninėmis rankomis jis gali pasukti automobilio raktelį, patraukti rankinį stabdį ir įjungti posūkio signalą. O dėl savo neslystančių kojų „Musashi“ gali spausti akceleratoriaus arba stabdžių pedalą.

Tyrėjai teigia, kad išmokę „Musashi“ naudotis automobilio vairu, pateikdami jam neapdorotus jutiklių duomenis, sugebėjo priversti robotą pasukti į posūkį sankryžoje, atsižvelgiant į šviesoforo signalus.

Tiesa, „Musashi“ tik atsargiai pakėlė koją nuo stabdžių pedalo, kad atliktų posūkio manevrą, o ne paspaudė akceleratoriaus pedalą. Tyrėjai teigia, kad tai lėmė techniniai apribojimai ir atsargumo stoka, tačiau dėl to posūkis užtruko apie dvi minutes.

Reikės dar daug dirbti, kol „Musashi“ taps išties įgudusiu vairuotoju. Daugelį funkcijų, kurias jis sugeba atlikti, pavyzdžiui, sukti patį vairą, reikia tobulinti, o kad sistema būtų visiškai autonominė, reikia pridėti naujų.

Humanoidinis robotas vairuoja automobilį

Pavyzdžiui, robotas turi sugebėti pats įlipti į automobilį, nustatyti savo padėtį ir planuoti vairavimo judesius. Jis taip pat turi išmokti valdyti skirtingas transporto priemones ir jas atskirti, rašo cybernews.com.

Taigi akivaizdu, kad dar reikia padirbėti. Laimei, tyrėjai sako, kad yra pasiruošę šiam iššūkiui ir planuoja kurti naujos kartos robotą ir programinę įrangą. Galbūt po kelių dešimtmečių „Musashi“ sėdės už kito Tokijo taksi vairo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją