„Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas Arnoldas Lukošius drėgmę ir smėlį išskiria kaip galinčius padaryti daug žalos išmaniesiems įrenginiams.

„Telia“ savo pranešime tikina, kad vasara išmaniesiems yra lyg išlikimo išbandymas – smėlėtomis rankomis fiksuojama asmenukė, nerūpestingas šuolis į baseiną, ar staigus manevras dviračiu gali reikšti rimtus nuostolius.

Daugiau negu 750 išmaniųjų telefonų serviso centrų valdančios „Asurion“ duomenimis, praėjusią vasarą užfiksuota dešimtadaliu daugiau skilusių ekranų ir net 80 proc. didesnis vandens žalos atvejų skaičius. Tai rodo, jog žmonės vasaros metu dėl nuotolinio darbo ir kitų priežasčių linkę vis mažiau skirtis su savo turimais prietaisais, tad jiems kylantis pavojus nuolat auga.

„Išmaniojo telefono maudynės ir „daužynės“ – patys dažniausi nutikimai, vasarą atvedantys žmones į serviso centrus ir prekybos vietas. Nuo jų iki galo nėra apsaugotas nė vienas aktyvus vartotojas, todėl kiekvienam naudinga žinoti savo įrenginio atsparumo ribas bei nesivadovauti liaudyje populiariais mitais, kurie gali tik dar labiau pakenkti bei patuštinti piniginę“, – teigia „Telia“ telefonų pardavimų vadovė Rimantė Marcišauskienė.
Vasarą telefonų tyko daug pavojų

Ką parodo IP reitingas

Telefonams taikomi IP reitingo (atsparumo aplinkos veiksniams) reikalavimai. Juos žinant, galima atitinkamai pasirūpinti ir telefono apsauga, dėstoma „Tele2“ pranešime.

Pirmasis IP skaičius nuo 1 iki 6 skiriamas priklausomai nuo tai, kokio dydžio detalės (smėlis ar dulkės) gali patekti į įrenginio vidų per jungtis. Antrasis IP reitingo skaičius nuo 1 iki 8 suteikiamas atsižvelgiant į atsparumą drėgmei. Pavyzdžiui, 1 nurodo, kad įrenginys atsparus vertikaliai krentantiems lašeliams, 7 – reiškia, kad modelis gali išbūti 30 min, panardintas po vandeniu 15-100 cm gylyje, o 8 – įrenginys atlaiko bet kokį panardinimą į didesnį nei 1 metro gylį.

Drėgmė – yra vienas didžiausių priešų neatspariems telefonams. Dauguma naujųjų telefonų yra atsparūs vandeniui ir priklausomai nuo gamintojo, gali po vandeniu išbūti tam tikrą laiką, tačiau čia nereikėtų eksperimentuoti. Kai kuriems išmaniesiems kontaktas su vandeniu gali sukelti nepataisomų gedimų.

„Vandens lašeliai per jungtis ir angas gali greitai patekti į įrenginio vidų ir pažeisti vidinius jo komponentus, įkrovimo ar ausinių lizdus ar telefono mikrofoną. Svarbu ne tik neįmesti įrenginio į vandenį, bet ir nesinaudoti juo iškart išlipus iš vandens“, – įspėja A. Lukošius.

Saugoti telefoną galima naudojant vandens nepraleidžiantį, kieto permatomo plastiko dėklą su sandariu užsegimu. Taip galėsite ir toliau naudotis įrenginiu, pasikabinti jį ant kaklo, įsidėti į kuprinę ar kišenę. O jeigu vasarą dažnai praleidžiate vandenyje – plaukiate baidarėmis, žvejojate ar maudotės, be šio daikto neišvykite iš namų, pataria ekspertas.

Vasarą užklumpa ir netikėtos liūtys, o į telefono vidų patekę vandens lašai taip pat gali pridaryti nemalonumų. Vykstant į gamtą vertėtų pasirūpinti sandariu ir hermetišku telefono dėklu, neturinčių ertmių jungikliams ir mygtukams. Toks dėklas gali apsaugoti telefoną ne tik nuo drėgmės, bet ir nuo smūgių.

O jei jau nepasisekė, kaip telefoną išgelbėti?

„Jeigu telefonas sušlapo, pirmiausia reikėtų jį išimti iš dėklo ir išjungti. Tada reikėtų pašalinti drėgmės perteklių sausu skudurėliu ar padėti išdžiūti ant popierinio rankšluosčio. Jokiu būdu negalima džiovinti šlapio įrenginio karšta oro srove – šiluma kenkia telefono mikroschemoms. Taip pat patariama nekrauti aplieto telefono“, – tikina ekspertas.
Vasarą telefonų tyko daug pavojų

Smėlis – lyg švitrinis popierius

Svarbu nepamiršti, kad net ir smulkus smėlis įrenginiui gali būti pavojingas lyg švitrinis popierius – gali subraižyti išmaniojo ekraną, galinį korpusą ir fotografavimo kameros objektyvą. Nors šių įbrėžimų iškart nepastebėsite, jie gali gerokai sumažinti ekrano atsparumą smūgiams. Smulkios smėlio dalelės patenka ir į mažiausius tarpelius – taip gali sutrikti mikrofonas, garsiakalbis, ausinių ar įkrovimo jungtys, atkreipia dėmesį „Tele2“ atstovas.

Jis siūlytų telefonui uždėti apsauginę plėvelę ar aukštos kokybės grūdinto stiklo apsaugą, kuri tarnauja ir kaip papildoma apsauga nuo ekrano įskilimo.

„Rinkitės sandarų telefono dėklą be ertmių mygtukams ir įkrovimo jungties angai. Jeigu dėklo neturite, naudokite plastikinius maisto laikymo maišelius su užsegimu. Venkite naudoti įrenginį smėlėtomis rankomis, dėti į bendrą krepšį su kitais paplūdimio daiktais ar laikyti ant patiesto rankšluosčio“, – pataria A. Lukošius.

Jei jeigu smėlio jau pakliuvo į telefono jungtis, jį patariama išpūsti paprastu suspaustu oro purškikliu arba išvalyti švelniu šepetėliu. Geriausia kreiptis į įrenginių serviso specialistus – užsilikęs smėlis kenkia telefonui, o jo padarytos žalos šalinimas gali kainuoti daug daugiau nei laiku atliktas valymas.
Vasarą telefonų tyko daug pavojų

Ryžius palikite virtuvėje

Pasak „Telia“ atstovės R. Marcišauskienės, nepaisant to, jog nemaža dalis naujų išmaniųjų telefonų turi tam tikrą atsparumo vandeniui sertifikatą, jis yra labiau teorinis ir nesubalansuotas vasaros pramogoms. Gamintojo sumontuotos izoliacinės medžiagos geba atlaikyti tik nedidelį panardinimo gylį bei neilgą buvimo vandenyje trukmę, o svarbiausia – veiksmingos tik gėlame vandenyje. Todėl rimtesnis kontaktas su jūros ar chloruotu baseino vandeniu net ir aukščiausią IP sertifikatą turinčiam įrenginiui yra žalingas.

„Be to, ne visi vartotojai tinkamai supranta IP sertifikato svorį. Net jeigu bus laikomasi gamintojo nurodytų nardinimo bei laikymo sąlygų, o įrenginys vis tiek bus pažeistas vandens, labai didelė tikimybė, kad serviso centras jį atsisakys remontuoti pagal garantiją. Taip yra todėl, jog praktiškai nėra galimybių įrodyti, kad sąlygos išties atitiko specifikaciją, o korpusas neturėjo jokių mikropažeidimų, galinčių daryti įtaką sandarumui“, – aiškina ekspertė.

Tuo metu įvykus tokiam nelaimingam įvykiui, „Telia“ atstovė primygtinai rekomenduoja nepasikliauti populiariu mitu ir išmaniojo nenardinti į ryžius. Pastarųjų drėgmės sugėrimo efektyvumas yra kur kas mažesnis, nei naujų batų ir kitų pirkinių pakuotėse randamo silikagelio, o juose esantis krakmolas tik pagreitins korozijos procesą. Taip pat reikėtų atsisakyti plaukų džiovintuvo naudojimo, kuris tik paskatina mikroplyšelių atsivėrimą ir dar geresnį vandens patekimą į vidų.

Pirmieji žingsniai, anot specialistės, turėtų būti išmaniojo išjungimas, išėmimas iš dėklo, nusausinimas ir nuvalymas lengvai gėlu vandeniu sudrėkinta šluoste. Po to reikėtų telefoną padėti šiltoje, sausoje vietoje ir leisti jam džiūti 24–72 val. Tai maksimaliai sumažins vandens padarytą žalą, tačiau tikimybė, kad prietaisas po kurio laiko nustos veikti dėl įvykusios korozijos – išliks. Vienintelis būdas nuo to apsisaugoti – nešti išmanųjį į serviso centrą, kur jis bus išardytas, o jo vidiniai komponentai – išvalyti ir išdžiovinti.

Dantų pasta naikina ėduonį, bet ne įskilimus

Kita dažna ir, rodos, neišsprendžiama vasariška įrenginio trauma – ekrano skilimas. Nepaisant to, jog nauji modeliai kone kasmet aprūpinami dūžiui atsparesniu stiklu bei tvirtesne korpuso konstrukcija, po vasaros atostogų atsiradusius „voratinklius“ arba „saulutes“ ekrano kampe galima išvysti nereto žmogaus telefone, rašoma pranešime.

„Gorilla Glass“, sukūrusiai „Corning“, bei kitiems išmaniųjų telefonų ekranų stiklų gamintojams kyla sudėtinga užduotis viename gaminyje suderinti daugybę pageidaujamų savybių. Kritimo jėgą sugertų ir nuo dužimo geriausiai apsaugotų plastikas arba kitos minkštos medžiagos, tačiau jos lengvai susibraižytų bei nesuteiktų tokio vaizdo aiškumo, kaip grūdintas stiklas. Dėl šių priežasčių turime susitaikyti, kad išmanieji telefonai artimiausiu metu, jeigu ir nebeduš taip smarkiai, kaip anksčiau, tai bent jau skils“, – pasakoja R. Marcišauskienė.

Natūralu, jog toks nelaimingas atsitikimas vartotojams suteikia daug streso, todėl jie griebiasi šiaudo ir internete imasi ieškoti informacijos, kaip namų sąlygomis panaikinti atsiradusį ekrano defektą. Neretai tam rekomenduojama dantų pasta, kurią įtrynus į skilimą neva jis turėtų išnykti. Visgi tai ne tik neįvyksta, bet ir dėl pastoje esančių mikroabrazyvinių medžiagų rizikuojama subraižyti ir taip jau pažeistą ekraną bei dar labiau pabloginti jo būklę.

„Deja, skilus ekranui vienintelis kelias pašalinti defektą – nuryti karčią kainos piliulę ir pakeisti visą ekraną. Būtent todėl rekomenduojama įrenginio pirkimo metu įsigyti ir siūlomą draudimo paslaugą, kuri priklausomai nuo prietaiso vertės kainuoja nuo kelių iki keliolikos eurų per mėnesį. Ji suteikia galimybę naudotis išmaniuoju telefonu be baimės jį sugadinti, kadangi dužimo, nuskendimo ar gaisro atveju klientui reikia mokėti tik nedidelę fiksuoto dydžio franšizę, kas išlaidas įrenginio remontui sumažina nuo kelių iki dešimties kartų“, – pataria „Telia“ telefonų pardavimų vadovė R. Marcišauskienė.