Pasak Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento Civilinės saugos planavimo ir koordinavimo skyriaus l. e. viršininko pareigas Žydrūno Kuodžio, yra keletas priežasčių, kodėl ne visi šalies gyventojai sulaukia trumpųjų perspėjimo pranešimų.

Pranešimas apie gaisrą „Ecoservice“
  • Gyventojai yra perspėjami ir informuojami trumpaisiais pranešimais į mobiliuosius telefonus pagal teritoriją, kurioje gresia ar susidaro ekstremalioji situacija;
  • Ne visi mobilieji telefonai palaiko korinį transliavimą;
  • Gyventojai savo mobiliuosiuose telefonuose nėra įjungę šių pranešimų priėmimo funkcijos.

Ž. Kuodis teigia, kad reikėtų vertinti kiekvieną konkretų atvejį atskirai, kad būtų galima tiksliai atsakyti, kodėl išsiųstas trumpasis perspėjimo pranešimas nebuvo gautas mobiliajame telefone.

„Dažniausiai pranešimai siunčiami trimis kalbomis: lietuviškai, angliškai ir rusiškai. Aktyvuodami trumpųjų perspėjimo pranešimų priėmimo funkciją, gyventojai gali pasirinkti, kokia kalba nori gauti informaciją“, – teigia jis.

Pranešimas apie dujotiekio avariją Vilniuje

Visa informacija apie pranešimų priėmimo funkciją pateikiama interneto svetainėje www.lt72.lt

LOGIN.LT jau anksčiau dalijosi pagrindiniais žingsniais, kaip aktyvuoti GPIS funkcijos pranešimus įvairių gamintojų telefonuose.

„Apple“ įrenginiuose įjunkite ekraną ir spustelėkite „Settings“ > „Notifications“, keliaukite iki pat ekrano apačios, kur pamatysite „Government Alerts“ skiltį. Čia aktyvuokite visus galimus mygtukus – jie turi būti žalios spalvos.

„Samsung“ telefonuose įjunkite ekraną ir spustelėkite „Žinutės“ > „Nustatymai“. Čia pasirinkite „Daugiau nustatymų“ ir bakstelėkite „rutulio“ formos mygtuką prie pasirinkimo „Įjungti pranešimus“ – jis turi tapti oranžinis. Pridėti naują kanalą galite paspaudę „Pridėti kanalą“, pavadinimo skiltyje įveskite „Dėmesio“, kanalo numerį įrašykite 578. Galiausiai, varnele pažymėkite „Įjungti kanalą“ ir paspauskite „Pridėti“ – pranešimų transliacija bus aktyvuota.

Telefono nustatymai

„Sony“ mobiliuosiuose pranešimų priėmimą reikėtų įjungti spaudžiant „Meniu“ > „Nustatymai“ > „Žinutės“ > „Srities informacija“. Pasirinkite priimti pranešimus visomis kalbomis: „Srities informacija“ > „Daugiau“ > „Nustatyti kalbas“ > „Visas“. Nustatyti pranešimų kanalą galima spaudžiant „Srities informacija“ > „Daugiau“ > „Naujas“. Numerio skiltyje įveskite 578, o prie pavadinimo įrašykite „Dėmesio“. Norėdami jungti nustatytos temos tekstinius pranešimus, spauskite „Suaktyvinti prenumeratą“ > „Išsaugoti“.

„LG“ telefonuose ir kituose mobiliuosiuose, kuriuose veikia „Android OS“ sistema, pranešimai aktyvuojami spustelėjus „Meniu“ > „Nustatymai“ > „Daugiau“ > „Tinklo transliacijos“. Varnele pažymėkite pasirinkimą „Įjungti pranešimus“ ir uždėkite varneles ant kitų skiltyje esančių pasirinkimų. Kai kuriuose išmaniuosiuose reikia pasirinkti „Korinis transliavimas“, spustelėti ekrano viršuje, dešinėje pusėje esančius tris taškelius (nustatymai) ir aktyvuoti funkciją paspaudus „Korinio transliavimo paslauga“. Norint pridėti naują kanalą, reikėtų spausti dešinės pusės viršuje esantį pliusą, įrašyti kanalo numerį – 578, pavadinimą – „Dėmesio“ ir spustelėti pasirinkimą „Išsaugoti“.

Telefono nustatymai

„Huawei“ telefonuose pranešimų priėmimą įjungsite spausdami „Meniu“ > „Pranešimai“ > „Perdavimo panešimas“ > „Gavimo režimas“. Čia spustelėkite pasirinkimą „Įjungta“. Svarbu aktyvuoti pranešimus visomis kalbomis, tai padarysite skiltyje „Kalbos“ pasirinkę „Visos kalbos“. Galiausiai, nustatykite kanalą: „Perdavimo pranešimas“ > „Kanalo nuostatos: pridėti“. Kanalo ID skiltyje įrašykite 578, kanalo pavadinimas – „Dėmesio“.

„Xiaomi“ mobiliesiems šią funkciją galite įjungti spausdami „Meniu“ > „Nustatymai“ > „Daugiau“ > „Avarinės transliacijos“. Šioje skiltyje reikės aktyvuoti visus pasirinkimus varnelėmis.