„Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad patiems išspręsti kylančias namų bevielio interneto problemas yra neįmanoma. Turiu gerą žinią ‒ dažnu atveju jas pašalinti yra paprasta. Dėl to prieš kreipiantis pagalbos, išbandykite keletą gudrybių, kurios gali padėti atstatyti puikų interneto ryšį“, ‒ sako Martynas Vrubliauskas, „Bitės Profas“.
1. Ką daryti, jei įrenginys neprisijungia prie interneto tinklo?
Kartais neišeina prie belaidžio namų interneto tinklo prijungti telefono, kompiuterio ar kito įrenginio. Nors gali skambėti kvailai, tačiau pirmiausia ‒ pasitikrinkite, ar įvedėte teisingą slaptažodį.
„Atkreipkite dėmesį, ar neįjungėte klaviatūros didžiųjų raidžių funkcijos. Kartais prie slaptažodžiui įvesti skirtos vietos yra akies ženkliukas, o jį paspaudus galima matyti įrašomas raides ir skaitmenis. Esant namuose ši funkcija itin naudinga, tačiau nerekomenduoju naudoti šios funkcijos viešose, žmonių pilnose vietose, nes jūsų slaptažodį gali kas nors pamatyti“, ‒ perspėja „Bitės“ išmaniųjų įrenginių ekspertas.
Siekdami įrenginį prijungti prie namų belaidžio įrenginio, stenkitės būti arti maršrutizatoriaus. Taip pat pravartu įrenginį išjungti ir vėl įjungti.
2. Ką daryti, jei negalite prisiminti belaidžio interneto slaptažodžio?
Visur, kur tik kuriamės asmenines paskyras turime susikurti slaptažodį. Jų tiek daug, kad visiškai normalu, jei savo namų interneto slaptažodžio nepamenate.
„Jei bevielio interneto slaptažodžio nesat keitę, tada jį galite rasti ant maršrutizatoriaus, suradę žodį „slaptažodis“ (angl. password). Jei esate slaptažodį keitę ir jo nepamenate, galite atstatyti maršrutizatoriaus gamyklinius parametrus. Po atstatymo slaptažodis bus tas, kuris nurodytas ant maršrutizatoriaus“, ‒ aiškina M. Vrubliauskas.
3. Ką daryti, kai įrenginys, prisijungęs prie „Wi-Fi“ tinklo, bet nėra interneto?
Tokiu atveju nepulkite kaltinti savo įrenginio, problema greičiausiai slypi maršrutizatoriuje.
Pirmiausia patikrinkite, ar visos maršrutizatoriaus lemputės šviečia žaliai. Jei ne ‒ pabandykite jį išjungti ir vėl įjungti. Jei tai nepadeda, pabandykite maršrutizatorių išjungti ir taip palikti 1-2 minutėms. Po to jį vėl įjunkite.
„Patikrinkite, ar tikrai laiku sumokėjote sąskaita už internetą. Taip pat patikrinkite, ar SIM kortelė (jei tokia yra) į lizdą įstatyta teisingai“, ‒ pasakoja „Bitės Profas“.
4. Ką daryti, jei namie daug vietų, kurių nepasiekia „Wi-Fi“ signalas?
Kartais storos sienos ar kambario išplanavimas lemia tai, kad tam tikrose vietose internetas veikia silpniau.
Anot M. Vrubliausko, jei gyvenate bute ir aplink jus yra daugiau „Wi-Fi“ tinklų, jie gali vienas kitam trukdyti. Tam, kad bevielio interneto veikimas butu sklandus, reikia pasirinkti tinkamą „Wi-Fi“ kanalą. Patikrinti, ar jūsų namų internetas sklinda neperpildytu kanalu ir atrasti tinkamiausią problemos sprendimą galite pasitelkę mobiliąją programėlę. Prisijungus prie namų „Wi-Fi“ programėlė parodys, kuris kanalas jums tinkamiausias ir laisviausias.
5. Ką daryti, kai interneto ryšys lėtas?
„Pabandykite atnaujinti maršrutizatoriaus programinę įrangą, pakeisti kanalą arba paprasčiausiai pašalinti visas kliūtis, kurios galėtų trukdyti interneto signalui sklisti“, ‒ rekomenduoja „Bitės“ išmaniųjų įrenginių ekspertas.
Jo teigimu, nereikėtų maršrutizatoriaus uždengti įvairias daiktais, o geriausia šį įrenginį laikyti vėsioje vietoje, pavyzdžiui, prie lango. Svarbu atkreipti dėmesį, kad išjungus ir įjungus maršrutizatorių, jis jungsis prie bazinės stoties iš naujo, tad tikimybė, kad signalas vėl bus geras yra didesnė nei tik laukiant. Dar galima pabandyti maršrutizatorių perkelti į kitą gyvenamosios vietos pusę, nes galbūt joje bazinė stotis yra arčiau, o dėl to signalas turėtų sustiprėti. Paskutinė eksperto rekomendacija ‒ atstatyti gamyklinius parametrus.