Išmanusis telefonas tapo beveik neatskiriama kūno dalimi – jis yra mūsų liežuvis, ausys, akys ir smegenys. „Data Reportal“ duomenimis žmonės savo telefone per dieną vidutiniškai praleidžia 3 valandas ir 15 minučių, o bent žvilgteli į jį apie 58 kartus per dieną. Jau nekalbant apie tai, kad jo atmintyje saugomos mūsų nuotraukos, slaptažodžiai laiškai ir kiti asmeniniai duomenys. Todėl telefono keitimas gali pagrįstai kelti nemažai nerimo ir baimės – ar tai, kas buvo telefone, tikrai pašalinta.

Prieš atiduodant – svarbūs namų darbai


„Telia“ telefonų kategorijos vadovė Rimantė Marcišauskienė sako, kad pastaruoju metu išmaniųjų įrenginių rinkoje populiarėja panašus verslo modelis kaip įsigyjant automobilį – senasis yra atperkamas, taip sumažinant ir naujojo pirkinio kainą. Tačiau keičiant telefoną, svarbu nepamiršti atlikti tam tikrus namų darbus, kad jame sukaupta informacija persikeltų ir būtų saugiai ištrinta.

„Atiduodant įrenginį, jis turi būti įkrautas, kad būtų galima patikrinti, ar jis veikia. Taip pat labai svarbu įsitikinti, kad atsimenate savo „Google“, „Apple ID“ ar „Samsung Member“ slaptažodžius – priklausomai nuo to, kokį telefoną naudojate. Tai panaudoti galėsite įsigiję naują telefoną ir prisijungę prie savo paskyros ir taip visa paskyroje išsaugota informacija bus perkelta į jūsų telefoną. Naudojant belaidį ryšį arba USB laidą, visa informacija nesunkiai gali būti perkeliama net ir keičiant operacinę sistemą“, – teigia R. Marcišauskienė.

Prieš nešant telefoną į saloną, svarbu pasidaryti ir failų kopijas. Jas galima perkelti į išorinę atmintį arba panaudoti įvairius debesijos sprendimus.

Pasak pašnekovės, viena iš žmonių baimių – asmeninių duomenų saugumas. Nuolat naudojamame telefone yra sukaupta daug svarbios asmeninės informacijos, slaptažodžių, banko kortelės duomenų ar nuotraukų.

„Natūralu, kad žmonėms kyla nerimas svarstant, kas gali nutikti su jų duomenis atiduodant telefoną. Nors visa savininko informacija yra pašalinama įrenginio atnaujinimo metu, klientams patariame papildomai apsidrausti ir prieš atidavimą patiems atkurti gamyklinius nustatymus“, – pasakoja ekspertė.

Norėdami tai atlikti „iPhone“ savininkai turėtų apsilankyti „General“ nustatymų skiltyje, paspausti „Transfer or Reset iPhone“, „Reset“ ir „Erase All Content and Settings“.

„Android“ turėtojams reikėtų nukeliauti į nustatymuose randamą „General Management“ („Bendrasis valdymas“ skiltį, spustelėti „Reset“ („Atkurti“) ir pasirinkti „Factory Data Reset“ („Gamyklinių duomenų atkūrimas“).

Gamtai draugiškas sprendimas


Nuo 2007 m. pasaulyje buvo pagaminta ir parduota daugiau nei 10 milijardų mobiliųjų telefonų, nemaža dalis jų po naudojimo nugula stalčiuose ar sąvartynuose. Įrenginių suirimo laikas yra labai ilgas plastiko detalių ir ličio baterijų, kas sukelia didelę žalą gamtai. Salone atiduotas telefonas yra atnaujinamas ir jam suteikiamas naujas gyvenimas – taip prisidedama prie žiedinės ekonomikos.

„Mūsų statistika rodo, kad net apie 70 proc. senų prietaisų yra tinkami panaudoti antrąkart ir taip galima sutaupyti dešimtis tonų CO2 emisijų, kurios išsiskirtų gaminant naujus išmaniuosius. Tad sprendimas atnešti išmanųjį įrenginį į salonus gali būti naudingas ne tik kišenei, kai galite gauti iki 750 eurų nuolaidą naujam įrenginiui, bet ir mūsų planetai“, – pataria R. Marcišauskienė.

Tarptautinės rinkos analizės bendrovės „IDC“ duomenimis, per praėjusius metus naujų ir atnaujintų išmaniųjų telefonų rinka augo beveik 12 proc., o 2026 m. jų prekybos apimtys dabartines viršys daugiau nei pusantro karto.