Pasauliui pereinant prie elektromobilių, tik laiko klausimas, kada elektrinės transporto priemonės galės pakilti ir į orą, bent trumpoms kelionėms, rašo engadged.com.

CATL skelbia, kad netrukus pradės masinę gamybą akumuliatorių, kurių energijos tankis sieks 500 vatvalandžių viename kilograme. Palyginimui, „Tesla Model 3“ elektromobiliuose įrengtų akumuliatorių talpa siekia apie 260 Wh/kg.

Tai reikštų, kad elektromobilis, turėdamas tokio paties svorio bateriją, galėtų nuvažiuoti kone dvigubai didesnį atstumą.

Naujų akumuliatorių technologija pusiau kieto būvio, tai tarpinė stotelė iki visiškai kietojo būvio (angl. solid state) akumuliatorių. CATL praneša, kad masinė gamyba prasideda artimiausiu metu, o vėliau šiemet bus pasiūlyti didesni į elektromobilius orientuoti akumuliatoriai.

„Šios pažangiausios technologijos paleidimas peržengia ribą, kuri ilgą neleido plėstis baterijų sektoriui, ir atvers naują elektrifikavimo scenarijų, kur pagrindinis dėmesys bus sutelktas aukštam saugos lygiui ir mažam svoriui“, – teigiama CATL pranešime.


Bendrovė atskleidė, kad nauji akumuliatoriai sukurti bendradarbiaujant su partneriais, plėtojančiais skraidančius elektromobilius. Tačiau partnerių neįvardijo.

„Šiuo metu CATL bendradarbiauja su partneriais, kurdama elektrinius keleivinius orlaivius, praktikuodama aviacinio lygmens saugumo standartus, testuodama pagal aviacinio lygio saugos ir kokybės reikalavimus“, – paaiškino bendrovė.

Ji nėra pirmoji – per pastarąjį dešimtmetį elektrinius lėktuvus išbandė ir NASA, šiemet vasarį 10 minučių skrydį atliko vandeniliu – elektra varomas „ZeroAvia“ hibridinis orlaivis. „Rolls-Royce“ elektriniu lėktuvu netgi pasiekė 623 km/h greitį.

Žinoma, lūkesčius dėl skraidančių elektromobilių reikėtų turėti santūrius. Nepaisant pažangos, net ir naujoji CATL baterija nebus pakankamas postūmis, kad nukonkuruotų įprastus reaktyviniais degalais varomus orlaivius, vertina engadget.com.
CATL pristatė akumuliatorius, kurių talpa siekia iki 500 Wh/kg

Vertina, kad informacija apie talpą patikima

Teigiama, kad nauji akumuliatoriai tapo įmanomi dėl naujos anodo medžiagos ir elektrolito, turinčio tinklinę mikrometro skalės struktūrą ir itin didelį joninį laidumą. Tai gali būti silicio anodas su kietu ar bent jau elastingu polimeriniu elektrolitu, o galbūt ličio metalo anodas su stabilizuojančiomis anglies struktūromis, vertina Vokietijos portalas golem.de.

Pripažįstama, kad polimero elektrolitas reikštų netgi didesnį saugumą nei dabartinių įprastų ličio jonų baterijų, kurių anodas – grafitinis, o elektrolitas yra skystas ir labai degus. Polimeras taipogi supaprastintų elementų gamybą.
CATL pristatė akumuliatorius, kurių talpa siekia iki 500 Wh/kg

Pripažįstama, kad informacija apie pasiektą energijos tankį yra patikima, tačiau vertinama, kad akumiatoriai, kurie bus optimizuoti dideliam našumui ir įkrovos-iškrovos ciklų skaičiui, galbūt turės mažesnį nei 500 Wh/kg tankį.

Kol kas elementų veikimo specifikacijos, gamybos sąnaudos, kaip ir masinės gamybos mastai nežinomi.