„Mūsų paslauga išsiskiria tuo, kad apdrausti galima tiek naujus, tiek naudotus telefonus, įsigytus net ir prieš kelerius metus, arba tik jų ekranus – nes jie nukenčia dažniausiai, o suremontuoti kainuoja brangiausiai. Iki šiol rinkoje tokia paslauga buvo teikiama tik naujai perkamiems įrenginiams“, – pranešime spaudai sako Donata Norkuvienė, portalo draudimas.lt aptarnavimo grupės vadovė.
Pasak grupės vadovės, Lietuvoje aktyviai vyksta ne tik naujų, bet ir naudotų telefonų prekyba. Žmonės perka įrenginius ne tik telekomunikacijų bendrovių salonuose arba didelėse technikos parduotuvėse, bet ir vieni iš kitų, taip pat – šimtuose mažų parduotuvėlių, kurios prekiauja tiek naujais, tiek naudotais ir net taisytais telefonais. Pastaraisiais atvejais įrenginių draudimo paslauga paprastai nebuvo teikiama, o apdrausti naudotą telefoną buvo itin sudėtinga arba labai brangu.
Telefonai dūžta filmuojant ir fotografuojant, švenčiant, sportuojant, vienu metu atliekant keletą darbų
D. Norkuvienė atkreipia dėmesį, kad gyvenimiškų situacijų, kuriose įskyla arba dūžta telefono ekranas, yra labai daug.
„Telefonu aktyviai naudojamės kone ištisą parą. Žmonės filmuoja ir fotografuoja pačiose netikėčiausiose situacijose, taip pat – kelionėse arba per šventes, ir iškart dalinasi turiniu su kitais. Tokiose situacijose telefonai neretai tiesiog išslysta iš rankų, – sako draudimo ekspertė. – Taip pat pastebėjome, kad ne visi gyventojai naudojasi dėklais, nes nenori paslėpti mėgstamo telefono dizaino, ir tai taip pat padidina tikimybę, kad nukritus telefonui ekranas bus apgadintas.“
Jos teigimu, telefonai dažniau iškrinta judant, sportuojant, išlipant iš automobilių, taip pat – atliekant kitus darbus ir kalbant telefonu.
Lietuvių polinkis gudrauti panaudotas kuriant apsaugos nuo sukčiavimo algoritmus
Dabar Europoje lietuviai tapo pirmieji, galintys pasinaudoti tokia paslauga. Kiek anksčiau „Aon“ naudotų telefonų draudimą kaip pilotinį projektą buvo pradėjusi teikti su viena iš Lietuvos telekomunikacijų bendrovių, o šiemet visu mastu pradėjo siūlyti šią paslaugą Pietų Korėjoje ir Turkijoje.
„Tai, kad Lietuva Europoje tapo pirmąja šalimi, kurioje nutarta drausti naudotus telefonus arba jų ekranus, nulėmė dvi sąlygos – reikėjo, kad šalyje sklandžiai veiktų populiari draudimo internetu platforma, taip pat didelės reikšmės turėjo faktas, jog palyginti su kitais europiečiais lietuviai dažniau mėgina gudrauti draudimosi metu – dabar ši aplinkybė panaudojama kuriant ir tobulinant išmanius sprendimus, kurie, pasitelkiant dirbtinį intelektą, padeda apsisaugoti nuo sukčiautojų“, – pasakoja „Aon Baltic“ draudimo produktų vadovė Sigita Ūsaitienė.
Naudodamiesi duomenimis, surinktais Pietų Korėjoje, Turkijoje ir Lietuvoje, draudimo platformos partneriai sukūrė kelių pakopų sistemą, padedančią įsitikinti, kad draudimo paslauga perkama nepažeistam ir veikiančiam telefonui. Dirbtinio intelekto pagrindu veikiantis sprendimas analizuoja gautus duomenis ir jais remdamasis tobulina algoritmus, padedančius apsidrausti nuo sukčiautojų.
Apdrausti telefoną arba tik jo ekraną užtrunka keletą minučių
Užsakyti ekrano draudimą reikia iš to telefono, kurį ketinama apdrausti. Siekiant įsitikinti, kad paslaugos užsakymo metu ekranas yra nepažeistas ir veikiantis, vartotojui pirmiausia tenka atlikti ekrano lietimo testą, o vėliau – nufotografuoti telefoną prieš veidrodį.
Gauta informacija apie telefono veikimą analizuojama automatiškai, remiantis lietimo testo ir atsiųstų nuotraukų rezultatais. Sprendimas, ar telefonas gali būti apdraustas, taip pat priimamas dirbtinio intelekto, be žmonių įsitraukimo.
Atsitikus draudiminiam įvykiui, t. y. telefonui nustojus tinkamai veikti dėl netyčinio ekrano įskilimo arba sudužimo, būtina nedelsiant pranešti. Draudimo apsauga numato ekrano remonto arba keitimo išlaidų kompensavimą iki 2 kartų per metus.
90 proc. telefonų pažeidimų susiję su ekranų sudužimais – remontas gali kainuoti šimtus eurų
LR Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, šiuo metu Lietuvoje išmaniaisiais įrenginiais su mobiliuoju internetu aktyviai naudojasi daugiau kaip 800 tūkst. vartotojų. Dauguma jų turi išmaniuosius telefonus su visą korpusą dengiančiais ekranais. Nors gamintojai pasiūlo specialių dėklų ir apsauginių stikliukų, vis dėlto ekranų įskilimai ir sudužimai yra vienos dažniausių priežasčių, dėl kurių gyventojams tenka remontuoti telefonus.
Portalo draudimas.lt duomenimis, kasmet penktadalis (daugiau kaip 20 proc.) vartotojų patiria žalų, susijusių su išmaniųjų telefonų sudužimais arba gedimais.
Pasaulinės tyrimų bendrovės „Strategy Analytics“ duomenimis, vidutinis vieno išmaniojo įrenginio naudojimo laikas siekia 40 mėnesių – tai reiškia, kad per tokį laikotarpį daugiau kaip 70 proc. vartotojų gali patirti su telefonu susijusią žalą. Portalo draudimas.lt duomenimis, iki 90 proc. išmaniųjų įrenginių gedimų susiję su ekrano įskilimais arba sudužimu, o žalos dydis gali siekti keletą šimtų eurų, kai draudimas metams, priklausomai nuo telefono modelio, kainuoja nuo 18 iki 78 Eur arba nuo 1,5 Eur per mėnesį.
„Atsižvelgdami į tai, kad absoliuti dauguma telefonų pažeidimų paprastai susiję su ekranais, sukūrėme galimybę apdrausti ir telefoną, ir tik jo ekraną, – teigia S. Ūsaitienė. – Paprastai vartotojai patys žino savo naudojimosi telefonu įpročius, todėl dabar galės patys rinktis, kuri paslauga jiems aktualesnė.“