2018 m. Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parke įkurtas startuolis „Stuart“ šiandien vysto ekonomiškai efektyvius energijos vartojimo sprendimus, kurių flagmanas – daug galimybių turinčios elektromobilių įkrovimo sistemos. Jų masinę gamybą „Stuart“ pradeda jau 2023 metais, rašoma LOGIN.LT atsiųstoje informacijoje.
Bendrovė vysto ne tik programinę, bet ir techninę įrangą. „Stuart“ įkrovimo stotelės pasižymi paprastu dizainu ir minimalistiniu, skandinavišku stiliumi.
Per 4 metus nedidelė bendraminčių komanda išaugo į greitai besivystančią technologijų kompaniją, kurios portfelyje daug produktų ir paslaugų. Namų vartotojui „Stuart“ siūlo ne tik krovimo, bet ir energijos kaupimo sistemą, o verslui teikia elektromobilių parko krovimo ir balansavimo sprendimus.
„Kasmet poreikis elektrai tik didėja ir elektros tinklai nespėja jo tenkinti, jie tiesiog finansiškai ir fiziškai negali tiek daug investuoti į automobilių krovimo infrastruktūrą. Todėl elektromobilių baterijų panaudojimas elektros kaupimui ir atidavimui į tinklą yra jau visai netolimos ateities klausimas”, – sako A. Pranckutė.
Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parke įsikūrusio startuolio misija ambicinga ir peržengia Lietuvos ribas: lietuviai siekia įgalinti elektromobilių vairuotojus visame pasaulyje dalyvauti elektros pirkimo ir pardavimo procese, uždirbti iš elektros saugojimo arba pasikrauti nemokamai tuo metu, kai elektra pigi, o kai ji brangi – pelningai parduoti į tinklą.
Kad tokia sistema veiktų, būtini keli elementai – elektromobilis su talpia baterija, išmanus elektromobilio įkrovimo sprendimas, išorinis energijos kaupiklis ir saulės elektrinė ant stogo, kuri užtikrina itin pigią elektros kainą kraunant elektromobilį ir namų kaupiklį.
„Stuart“ įkūrėjai ateities namų ūkį mato kaip savarankišką, energetiškai nepriklausomą, elektrą gaminantį, naudojantį ir parduodantį tinklo žaidėją. Šio ūkio gyventojai gali pigiai naudotis keliais elektromobiliais, kurie elektros energiją transportuoja erdvėje ir laike.
Išmanūs iki paskutinio laidelio
Siekdami jau 2023 m. pradėti masinę įkrovimo stotelių gamybą, „Stuart“ šiandien sutelkė dėmesį į galutinį pakrovimo sistemos ištobulinimą. Įdomu tai, kad startuolio kuriama programinė įranga yra universali ir gali veikti atskirai nuo „Stuart“ įkrovimo stotelių, ji gali būti integruota ir kitų gamintojų krovimo sistemose.
„Mūsų paslaugos susideda iš 3 dalių. Bazinis lygmuo – įkrovimo stotelių valdymas ir priežiūra, kuris leidžia nuotoliniu būdu stebėti stoteles. Antra dalis – apmokestinimo valdymas. Suteikiame galimybę valdyti visą procesą – nuo krovimosi monitoringo iki apskaitos tvarkymo. Trečioji dalis – energetinių srautų optimizavimas ir valdymas, kuris aktualus verslams ir organizacijoms su didesniais elektromobilių parkais. Tai ir tinklo balansavimas, ir dinaminė kainodara, kurią galima siūlyti kaip paslaugą.
Mūsų sistema prižiūri, kad elektromobiliai būtų kraunami nenuostolingai, galutiniam vartotojui teikiame aiškius grafikus, kada yra optimaliausia pasikrauti, o kada reikėtų vengti. Esame sukaupę didelį kiekį duomenų ir mūsų sistema automatiškai priima klientui palankiausius energijos srautų valdymo sprendimus“, – sako „Stuart“ vadovė A. Pranckutė.
Pasak technologijų vadovo T. Razmislavičiaus, energijos ir pakrovimo balansavimas bus rimta problema jau netolimoje ateityje, nes elektros tinklai nespės taip greitai plėstis, kaip plėsis eletromobilių įkrovimo tinklai ir energijos suvartojimas. Su tuo jau susiduriame ir šiandien, kuomet sutrinka saulės elektrinių prijungimas prie tinklo dėl ribotų jo resursų priimti ir perduoti elektros energiją.
„Augant vartotojų ir elektros gamintojų poreikiams tinkle, auga ir energijos balansavimo poreikis, kuomet būtina neviršyti tinklo nustatytos galios. Mes apie šią problemą labai daug galvojame ir turime sprendimus, kuriuos galime pasiūlyti“, – pasakoja T. Razmislavičius ir pateikia pavyzdį.
„Mes manome, kad elektromobiliai yra nebe ateitis, tai – mūsų dabartis. Kaip vystysis rinka, daug priklauso ir nuo tokių, kaip mes – paslaugų tiekėjų. Jei išvystysime patogias ir plačiai prieinamas krovimo paslaugas, jomis naudosis vis daugiau vartotojų, elektromobilių segmentas greičiau plėsis ir kartu jų naudojimas darysis vis paprastesnis ir pigesnis.
Tikiu, kad vartotojui suteikus patogius ir plačiai prieinamus įkrovimo tinklus, elektromobilumas populiarės žymiai greičiau ir iš to išloš visi: vairuotojai, gyventojai, miestai ir gamta“, – sako A. Pranckutė.
Komandoje – profesionalai iš tarptautinių bendrovių
„Stuart“ komandą šiandien sudaro tarptautinę patirtį turintys profesionalai, dirbę su tokiais technologiniais gigantais, kaip „Google", „Trafi" ir „Siemens".
„Mūsų komandoje – 16 specialistų, kurių pusė dirba su programinės dalies vystymu, kita pusė – techninės įrangos“, – teigia T. Razmislavičius. Anot jo, prioritetas atsirenkant talentus – aukšta kompetencija ir patirtis.
„Ieškome savarankiškų, patyrusių, didelio potencialo specialistų, kurie gali dirbti savarankiškai ir atneša į startuolį daug inovacijų potencialo“, – sako T. Razmislavičius.
Bendraįkūrėjai tiki, kad startuolis turi didelį potencialą, nes elektromobilių segmentas tiek Lietuvoje, tiek ir pasaulyje dar tik pradeda augti ir vietos jame ras daug inovatyvių kompanijų. O lietuviai garsėja savo inžinerine patirtimi. Tad tik laiko klausimas, kada ir Lietuvoje bus žymiai daugiau su elektromobilių sektoriumi susijusių inovatyvių verslų.
„Šiandien jau turime išvystę gerus produktus, tad 2023 m. didesnį dėmesį skirsime pardavimams. Didžiausi iššūkiai – kaip išsiskirti globalioje rinkoje ir parodyti, kad būtent tavo produktas yra praktiškesnis, išskirtinis ir konkurencingas.
Pasitikiu savo komanda, jos potencialu kurti ir inovuoti. Per ateinančius keletą metų sieksime pritraukti dar daugiau gabių talentų ir augsime dar greičiau“, – sako A. Pranckutė, „Stuart“ vadovė.