Saulius Šuminas, „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, teigė, kad susidomėjimas elektromobiliais ir iš tinklo įkraunamais hibridais iš tiesų didėja, o 2021 metai buvo sėkmingiausi iš visų. Tiesa, specialistai neatmeta tikimybės, kad ateityje rezultatai bus tik dar geresni.

„Augimas tikrai yra, jei įvertinus pastaruosius penkerius metus, tai parkas išaugo 8 kartus, o tai tikrai yra ženklus augimas. Žinoma, pasižiūrėjus į automobilių skaičius, viso šalies automobilių parko fone elektromobiliai vis dar nesudaro reikšmingo kiekio. 2017 metais iš viso buvo registruota 621 elektra varomas automobilis, o 2021 metais įregistruotų tokių transporto priemonių skaičius pasiekė 4841 vienetą. Vien tik praėjusiais metais buvo įregistruoti 2502 elektra varomi automobiliai“, – aiškino S. Šuminas.

Naudotų elektromobilių rinkos viršuje – ir „Tesla“

Nors vis daugiau gamintojų siūlo elektrinius modelius, „Regitros“ atstovas išskyrė, kad atsižvelgiant į vairuotojų pasirinkimus, išsiskiria keli gamintojai bei konkretūs jų modeliai. Pagal 2021 metų duomenis, naudotą elektromobilį rinkdamiesi vairuotojai dažniausiai pirmenybę teikia japoniškiems „Nissan“ modeliams, o perkantys naujus elektromobilius, dažniausiai renkasi vokiškus „Volkswagen“ modelius.

Antras populiariausias naudotų elektromobilių pasirinkimas – „Tesla“ modeliai, trečioje vietoje – BMW, ketvirtoje – „Hyundai“, o penktoje – „Volkswagen“. Situacija kiek keičiasi pažvelgus į naujų elektromobilių registracijos duomenis, antrasis populiariausias gamintojas – „Peugeot“, trečias – „Nissan“, ketvirtas – „Škoda“, o penketuką užbaigia „Renault“.

Tiesa, „Regitros“ atstovas negalėjo įvardyti, kokie šių gamintojų modeliai yra pelnę daugiausia vairuotojų simpatijų, tačiau teigė, kad naudotų elektromobilių rinkoje dažniausiai pasirenkamas „Nissan Leaf“ ir „Tesla Model 3“ modeliai.

Apie elektromobilius sklando daug mitų

Kompensuojami ir nauji, ir naudoti

Austėja Jonaitytė, Aplinkos projektų valdymo agentūros komunikacijos specialistė, nurodė, kad elektromobilį įsigiję gyventojai gali gauti dviejų dydžių subsidijas. 5000 eurų kompensacija yra išmokama, kai vairuotojas įsigyja naują elektromobilį, o 2500 eurų kompensacija išmokama įsigijusiems naudotą elektromobilį, kuris atitinka transporto priemonėms keliamus reikalavimus.

„2500 eurų kompensacija yra išmokama, kuomet gyventojas įsigyja naudotą elektromobilį, kurio pirmosios registracijos data arba modelio metai 2016 m. Taip pat dar galima gauti papildomą 1000 eurų kompensaciją. Tokiu atveju gyventojas privalo sunaikinti savo turimą taršų automobilį“, – aiškino A. Jonaitytė.

APVA atstovė teigė, kad kompensacija skiriama tik tais atvejais, kai įsigytas automobilis atitinka keliamas sąlygas:

Reikalavimai naujai įsigytam elektromobiliui

  • Elektromobilis – M1 klasės transporto priemonė, kurioje energija mechaniniam judesiui atlikti tiekiama tik iš elektros energijos kaupiklio.
  • Pareiškėjas įsigijęs elektromobilį jį įregistruoja savo vardu, o įsigijęs lizingo būdu - tampa elektromobilio valdytoju.
  • Pareiškėjo elektromobilio registracijos liudijime privalo būti nurodyta pirmoji registracijos data arba modelio metai, pirmosios registracijos Lietuvoje data.
  • Naujas elektromobilis - nuo kurio pirmosios registracijos datos (B) iki transporto priemonės registracijos jos valdytojo vardu datos (I.1) praėję ne daugiau kaip 6 mėnesiai ir registracijos valdytojo vardu data yra ne ankstesnė kaip 2021 m. vasario 2 d.
  • Naudotas elektromobilis – kurio pirmosios registracijos data (B) 2016 m. balandžio 2 d. arba vėlesnė, arba modelio metai 2016 m. arba vėlesni (B.2), o pirmosios registracijos Lietuvoje data (B.1) ne ankstesnė kaip 2021 m. vasario 2 d.

Tiesa, svarbu atkreipti dėmesį, kad vairuotojai turėtų būti itin atidūs rinkdamiesi elektromobilį, mat iš Jungtinių Amerikos Valstijų importuotų automobilių dokumentuose nėra nurodoma pirmosios registracijos data, todėl dėl šios sąlygos nebuvimo tokį elektromobilį įsigijęs vairuotojas subsidijos gauti negalės.