Su „Instagram“ susietą platformą išbandyti jau suskubo ir kai kurie žinomi šalies nuomonės formuotojai – programėlėje jau galima matyti jų pirmuosius įrašus. Jurgita Talačkienė, „Tele2“ skaitmeninės rinkodaros vadovė, pastebi, kad nors užsienio rinkose „Threads“ išpopuliarėjo žaibišku greičiu, Lietuvoje tokia sėkmė nėra garantuota.
Rekordinis populiarumas
„Meta“ naująją socialinę platformą „Threads“, skirtą dalintis srautiniu ir trumpu tekstiniu bei vaizdiniu turiniu, pasauliui pristatė dar šių metų liepą – tąkart ji pradėjo veikti Jungtinėse Amerikos Valstijose bei daugybėje kitų valstybių. Platforma netruko sparčiai išpopuliarėti ir vos per savaitę pasiekė 100 mln. užsiregistravusių vartotojų. Anot „Meta“ atstovų, paleidimą Europoje apsunkino žemyne galiojantys griežti privatumo reikalavimai – įmonei teko gauti leidimą iš Europos Komisijos.
Pasak J. Talačkienės, tokią greitą sėkmę užsienio rinkose galima sieti su keliomis priežastimis. Visų pirma, „Threads“ veikia kaip „Instagram“ platformos tęsinys, tad pastarojoje paskyras turintys vartotojai gali paprastai ir be papildomų žingsnių prisiregistruoti į „Threads“. Be to, pagrindinė naujosios platformos varžovė „X“ (anksčiau – „Twitter“) patiria nuosmukį, kurį sukėlė šiemet įvykusios permainos.
„Turint omenyje dabartinį vartotojų nepasitenkinimą „X“ platformoje po Elono Musko įsigijimo, „Threads“ meta didelį iššūkį ir jau net internautų buvo pavadinta „Twitter Killer“ (liet. „Twitter“ žudike). „Threads“ gali pasiūlyti papildomą pasiekiamumą verslams, kadangi į šią platformą aktyviai registruojasi „Instagram“ vartotojai. Nepriklausomos platformoms, pavyzdžiui, „BeReal“ tai užtrunka labai ilgai“, – pastebi J. Talačkienė.
Sėkmė Lietuvoje – negarantuota?
Nors „Threads“ Lietuvoje jau išbando ir garsūs šalies žmonės, ekspertė milžiniškos sėkmės mūsų rinkoje programėlei žadėti neskuba. J. Talačkienės teigimu, platformoje kol kas negalima pirkti reklamos, o tai iškelia klausimų dėl kompanijos pajamų pritraukimo.
„Kitos sėkmingos „Meta“ platformos, pavyzdžiui „Facebook“ ar „Instagram“, didelę dalį pajamų gauna iš reklamų, kurias daugiausiai perka verslai. Kol kas jokių galimybių tiesiogiai reklamuotis „Threads“ platformoje nėra, bet, tikėtina, gali atsirasti ateityje. Vis dėlto, verslui ši nauja programėlė vis tiek gali būti naudinga – čia galima vykdyti kampanijas su nuomonių formuotojais, kelti įdomų ir įtraukiantį turinį, skatinti vartotojus dalintis savo turiniu, pasiekti naujas auditorijas skatinant įvairias diskusijas“, – sako skaitmeninės rinkodaros ekspertė.
Anot jos, didžioji dalis auditorijos šioje platformoje yra „Instagram“ vartotojai, iš kurių 71 proc. sudaro jauni, 16–34 amžiaus žmonės. Nors ši amžiaus grupė paprastai yra imlesnė naujovėms, J. Talačkienė pastebi, kad „Threads“ pirmtakas „X“ Lietuvoje taip ir neprigijo.
„Laikas parodys, ar „Threads“ galės varžytis su kitais socialiniais tinklais Lietuvoje. Kultūrinis faktorius tikrai turi įtakos tam, kad „X“ neprigijo mūsų šalyje – esame labiau konservatyvūs palyginus su JAV arba Jungtine Karalyste. Tačiau tai, kad platforma integruota su „Instagram“, reiškia, kad potencialo sėkmei yra tikrai daugiau nei turėjo „X“, – sako J. Talačkienė.