„Tai yra su informacinių sistemų veikimu susijęs incidentas, o ne kibernetinis įvykis. NKSC kol kas (11 val. duomenimis) nėra gavęs informacijos apie kritinių paslaugų sutrikimus, kurie būtų susiję su šiuo incidentu“, – teigiama komentare „Delfi“.

Jeigu jūsų sistemos po perkrovimo neatsistato ir toliau matote sutrikimo pranešimus, pasinaudokite gamintojo rekomendacijomis:

1. Paleiskite Windows sistemą saugos rėžimu (Safe Mode)

2. Pasirinkite „C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike“ katalogą

3. Suraskite failą „C-00000291-00000000-00000032.sys“ ir pervadinkite jį į „C-00000291-00000000-00000032.renamed“ (failo pavadinimo versija gali šiek tiek skirtis)

4. Paleiskite sistemą normaliu rėžimu.

NKSC vadovas Liudas Ališauskas penktadienį žurnalistams sakė, kad kritinė infrastruktūra Lietuvoje sutrikimų nepatyrė. Be kita ko, jis nurodė, kad kritinėse organizacijose bet kokie atnaujinimai, įskaitant tokius, pirmiausia turi būti diegiami testinėje dedikuotoje aplinkoje.

„Administratoriai įsitikina, kad atnaujinimai nieko nesugriovė ir tik tada jie diegiami produkcinėje aplinkoje“, – paaiškino jis. Visgi jis akcentavo, kad antivirusinės programinės įrangos atnaujinimų gyventojams paprastai bijoti nereikėtų, juos reikėtų įsidiegti, nes su ja kompiuteris bus daug saugesnis.