Rugsėjį Melanomos instituto Australijoje bendramoksliai profesorė Georgina Long ir profesorius Richardas Scolyeris, kalbėdami Nacionaliniame spaudos klube, pareiškė priekaištus vaizdo įrašų dalijimosi programėlei dėl populiaraus hashtago #sunburnchallenge.
Kalbėdama kartu su olimpine čempione ir melanomą išgyvenusia Cate Campbell, G. Long įspėjo, kad socialinės žiniasklaidos influenceriai skatina įdegį, naudodami tokias grotažymes kaip „saulės nudegintos įdegio linijos“, kurios sulaukė daugiau nei 200 mln. peržiūrų.
Ji paragino platformas, televizijos stotis ir influencerius „pakeisti kultūrinį pasakojimą apie nudegimą saulėje ir įdegį“ Australijoje, kuri kartu su Naująja Zelandija pasižymi didžiausiu pasaulyje sergamumu odos vėžiu ir mirtingumu nuo jo.
Reaguodama į pasipiktinimą, „TikTok“ paskelbė plačią švietimo kampaniją, kurios metu bus įvestas iššokantis reklaminis paveikslėlis, skirtas prieš įdegį nukreiptam turiniui – ir visoms su įdegiu, vasara ir nudegimu saulėje susijusioms paieškoms.
Kampanija, skirta 20-39 metų amžiaus žmonėms, taip pat pašalins „susirūpinimą keliantį turinį“, susijusį su „pavojinga“ įdegio veikla, įskaitant populiarią grotažymę #sunburnchallenge, kuri visame pasaulyje turi daugiau nei 8,4 mln. peržiūrų.
Ši „TikTok“ tendencija skatina platformos naudotojus skelbti vaizdo įrašus, kuriuose dramatiškam efektui pasiekti nufilmuoti skaudžiausi, pūslėmis dvelkiantys nudegimai saulėje ir besilupanti oda, kartu pateikiant patarimų, kaip sumažinti nudegimo sunkumą.
„TikTok“ generalinis vadovas Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje Lee Hunteris sakė, kad platforma skatins naudotojų kuriamą turinį apie saulės saugą ir melanomos pavojų tarp jaunimo.
Melanoma yra labiausiai paplitusi vėžio forma tarp 20-39 metų amžiaus žmonių Australijoje ir mirtiniausia odos vėžio forma šalyje, nuo kurios kasmet miršta daugiau nei 1 tūkst. žmonių.
Australijos vėžio organizacijos duomenimis, 2022 m. bus diagnozuoti apie 17 tūkst. naujų melanomos atvejų, todėl tai bus trečias pagal dažnumą vėžys šalyje po prostatos ir krūties vėžio.
„Aktyviai reklamuosime su šia kampanija susijusį kūrėjų turinį, o tai reiškia, kad šią žinutę pamatys visi 20-39 metų amžiaus žmonės“, – sakė L. Hunteris.
„Ir visi, kurie ieškos grotažymės, susijusios su vasaros saule, įdegiu ir daugeliu kitų vasaros laiko frazių, pamatys reklaminį paveikslėlį ir informaciją apie įdegio pavojus.“
Melanomos instituto Australijoje vadovas Matthew Browne'as teigė, kad kelis mėnesius lobizavo socialinės žiniasklaidos platformą, kad ši pažabotų susirūpinimą keliantį turinį savo platformoje, galintį paveikti jaunus ir jautrius socialinės žiniasklaidos vartotojus. 32 proc. platformos naudotojų yra 16-24 metų amžiaus.
„Mūsų medicinos ekspertai išplatino raginimą skubiai sustabdyti įdegio skatinimą, kad būtų išgelbėtos jaunų žmonių gyvybės, ir mes džiaugiamės, kad „TikTok“ atsiliepė į šį raginimą“, – sakė M. Browne'as.
„Kas 30 minučių melanoma diagnozuojama vienam australui, ir ji nusineša tikrai daug gyvybių. Iš tikrųjų įdegis yra odos ląstelių trauma.
„Nėra jokio saugaus įdegio būdo, įskaitant koncepciją vasaros pradžioje įgyti apsauginį „bazinį įdegį.“
Australijos karališkosios bendrosios praktikos gydytojų kolegijos prezidentė daktarė Nicole Higgins teigė, kad tai „TikTok“ „protingas žingsnis“, atsižvelgiant į nuolatinį įdegio populiarumą tarp jaunimo.
„Mums ir taip sunku atkalbėti pacientus, ypač jaunus žmones, nuo deginimosi ir rizikos susirgti odos vėžiu, o socialinės žiniasklaidos platformos šį darbą dar labiau apsunkina“, – sakė ji.
„Mūsų odos vėžio rodikliai yra didžiausi visame pasaulyje, kasmet diagnozuojama daugiau nei 12 tūkst. invazinės melanomos atvejų. Tai, kas gali atrodyti žavinga ar patrauklu, iš tikrųjų gali būti mirtinai pavojinga.“
Anksčiau „TikTok“ yra susidūręs su priešiška reakcija dėl virusinių iššūkių, įskaitant „užtemimo iššūkį“, kai naudotojai dusino save tol, kol prarado sąmonę, ir „Benadrylo iššūkį“, skatinantį suvartoti daug antihistamininių vaistų bandant sukelti haliucinogeninį poveikį.