Vis dėlto Baltijos šalyse atliktas tyrimas (bendrovės „GfK Retail and Technology“ ir kompanijos „Samsung“ inicijuotas rinkos tyrimas) nurodo, kad tik 8 proc. apklaustųjų Lietuvoje kaip priežastį įvardija gedimą.

Kaimyninėse šalyse šis procentas dvigubai ar daugiau didesnis. Lietuviai išsiskiria ir surinkdami beveik dvigubai daugiau procentų išsakant savo poreikį patrauklesniam bei stilingesniam modeliui.

Paskutiniųjų metų duomenimis pastebima dar viena gan stipriai ryškėjanti kryptis. Keičiantis vartotojų prioritetams bei tvarumui įgaunant reikšmingesnes pozicijas, tai tampa viena naujųjų tendencijų.

Mygtukiniai telefonai – dar ne mirusi niša ir ne tik senjorams

Pranešime spaudai prekybos centro internete „Varlė.lt“ elektronikos ekspertas Igoris Tkačenko išskiria šias vartotojų kategorijas: atitinkamo prekės ženklo gerbėjai; perkantieji, telefonui ėmus prasčiau veikti ar sugedus; pirkėjai, norintys atsinaujinti (po naujienų išleidimo iki pusės metų laukiantys produkto atpigimo).

Išties šios trys grupės turi ir atitinkamą požiūrį į gaminį. Gerbėjai – nekantriai laukia naujai pasirodysiančio produkto džiugiai aptarinėdami jų naujas galimybes. Neturintys numylėto prekės ženklo atidžiau studijuojasi aparatų savybes bei kainas.

Ting atliktame tyrime išskiriami trys svarbiausi kriterijai renkantis telefonus. Pavyzdžiui, vyrams aktualiausia: kaina, procesoriaus greitis bei atminties apimtis. Moterims: kaina, operacinė sistema (Android ar iOS) ir fotokameros parametrai.

„Mūsų klientams nemažiau aktualūs ir tokios savybės kaip telefono ekrano dydis bei baterijos veikimo laikas. Taip pat paminėtina, jog mygtukiniai telefonai dar nėra mirusi niša. Juos perka ne tik senjorai. Šis gaminys pasirenkamas, kai yra poreikis turėti kelias dienas neišsikraunantį telefoną susisiekimui,“ – patikslina ekspertas.

Pokyčių bangos – vis didėjantys ekranai

Pastebimas kryptingas pokytis – vis didėjantys ekranai. Reikšmingesnės dalies įrenginių ekranų įstrižainė jau perkopia šešis colius, o mažesniųjų modeliai pamažėle tirpsta iš rinkos dėl nepakankamų pardavimų. Kompanijos tiesiog nebetęsia jų gamybos arba, pavyzdžiui, palieka tik vieną tokio tipo. Didėjant ekranams ir norint išlaikyti prekės kompaktiškumo savybę, grįžtama prie sulankstomų telefonų pasiūlos.

Vis labiau kyla vadinamų „flagmanų žudikų“ banga. Atsirandantys naujų prekės ženklų modeliai siūlo tokias pačias funkcijas, tačiau gerokai besiskiriančią, leidžiančią pirkėjui stipriai sutaupyti, kainą.

O štai greitojo įkrovimo mada ima kisti. Kai kurie gamintojai atsisuka į atsargumą akcentuodami gaminio saugumą bei ilgaamžiškumą. Taigi grįžtama prie ilgiau trunkančio krovimo funkcijos. Vis dėlto skubos mėgėjams nėra dėl ko nerimauti. Netrūksta ir prekės ženklų, toliau siekiančių greitojo įkrovimo rekordų. Jau šiais metais tikimasi laiką sutrumpinti iki 9 minučių.

Ne paslaptis, kad dažnam pirkėjui viena iš funkcijų, kurios kokybė itin aktuali, yra fotokamera. Gamintojai stengiasi pateikti vis daugiau naujovių didindami optinio pritraukimo kartų skaičių, pateikdami nuotraukų apdirbimo programėles, suteikiančias galimybes kelis kartus pagerinti nuotraukų kokybę. Į rinką išleidžiami gaminiai, kuriuose įdiegtos naujos technologijos, prilygstančios tikriems optiniams priartinimams, bei nešančios reikšmingus fotokamerų pokyčius ateityje, rašoma pranešime.

Taigi kiekvienam sava mada. Vienam – tai naujausio modelio mylimas prekės ženklas, kitam – ateities fotokamera, trečiam – tvarumas. Ir kiekvienas pasirinkimas jam yra pats tinkamiausias.