Akims nematomos sistemos
Viena didžiausių pastarojo meto automobilių saugumo ir komforto naujovių yra pagalbinės vairavimo technologijos, pavyzdžiui, adaptyvioji greičio kontrolės ar autonominė stabdymo sistemos.
Jų užuomazgos pastebimos dar 1992-aisiais, kai pirmąsias panašaus tipo technologijas, paremtas lazerio šviesos atspindėjimo greitį matuojančiais lidarais, panaudojo „Mitsubishi“. Nors atlikti aktyvių veiksmų ši sistema negalėjo, tačiau perspėdavo vairuotoją apie pavojingai mažą atstumą nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės.
Modernesnės sistemos, galinčios sulėtinti arba pagreitinti automobilį, buvo pristatytos pačioje praėjusio tūkstantmečio pabaigoje. Jose buvo panaudoti radarai. Tai buvo viena pagrindinių „Mercedes-Benz S-Klasės“ W220 modelio inovacijų.
Šiandien tokios sistemos veiksmingos kaip niekada anksčiau, jų integracija dar labiau patobulėjo. Svarbiausios šių sistemų dalys įmontuojamos taip, kad jų nepastebi net ir akyliausieji.
Pavyzdžiui, naujajame trečiosios kartos „Peugeot 308“, adaptyviosios greičio palaikymo, avarinio stabdymo ir aktyviosios nukrypimo nuo važiavimo juostos sistemų radaras paslėptas po automobilio logotipu priekinėse grotelėse. Dėl to ir pats ženkliukas gaminamas pagal specialią technologiją – preciziškai išpjaunamas lazeriu, yra tolygaus storio, padengtas specialia apsaugine danga, taip pat jame nėra radaro bangas galinčio iškraipyti metalo, o vietoje jo naudojamas dideliu pralaidumu pasižymintis indis.
Naujos kartos „Peugeot 308“ tapo pirmuoju Prancūzijos gamintojo modeliu, kurio groteles papuošė naujasis logotipas, vaizduojantis liūto galvą.
„Kai kuriuose tokias sistemas turinčiuose automobiliuose radarai matomi gana aiškiai. Pavyzdžiui, „Alfa Romeo“ jie yra integruoti į priekines aušinimo groteles, „Seat“ radaras įtaisytas po priekinių numerių tvirtinimo vieta. Tokių sistemų paslėpimas po ženkliuku, manau, suteikia du pagrindinius dalykus. Pirma, jie estetiškai gražiau atrodo. Antras dalykas, jei tokių sistemų modelis neturi, tai to ir nežinosi“, – pastebi automobilių apžvalgininkas Justas Lengvinas.
Netyčia atrandamos funkcijos