Dviejų pakopų erdvėlaivis pakilo iš Elonui Muskui priklausančios bendrovės „Starbase“ paleidimo aikštelės netoli Boka Čikos (Teksaso valstija), padėdamas pakelti „Starship“ erdvėlaivį į 148 km aukštį virš žemės per suplanuotą 90 minučių bandomąją misiją į kosmosą ir atgal.
Tačiau nors raketos „Super Heavy“ taip vadinamas „pirmosios pakopos stiprintuvas“ ir atliko svarbų manevrą bei atsiskyrė nuo pagrindinės „Starship“ pakopos, netrukus po atsiskyrimo ji sprogo virš Meksikos įlankos, praneša „Reuters“.
Tuo tarpu pagrindinė „Starship“ pakopa toliau kilo į kosmosą. Vis dėlto, po kelių minučių bendrovės transliuotojas pranešė, kad „SpaceX“ misijos kontrolė staiga prarado ryšį su erdvėlaiviu.
Praėjus maždaug aštuonioms bandomosios misijos minutėms, „Starship“ stebinčios kameros vaizde pasirodė sprogimas, kuris leido manyti, kad šio erdvėlaivio misija baigėsi nesėkmingai.
Šis paleidimas buvo antrasis bandymas paleisti raketą „Starship“, sumontuotą ant aukštai iškilusios „Super Heavy“ raketos nešėjos, po balandžio mėn. bandymo, kuris baigėsi sprogimu praėjus maždaug keturioms minutėms po pakilimo.
JAV federalinė aviacijos administracija, prižiūrinti komercines paleidimo aikšteles, patvirtino, kad įvyko nesėkmė, dėl kurios „buvo prarastas erdvėlaivis“, tačiau pridūrė, kad apie sužeistuosius ir materialinę žalą nepranešta.
Agentūra teigė, kad prižiūrės „SpaceX“ vadovaujamą bandymų nesėkmės tyrimą ir turės patvirtinti „SpaceX“ planą, kaip užkirsti kelią tokiam atvejui pasikartoti.
Misijos tikslas buvo pakelti „Starship“ nuo žemės Teksase ir pakilti į kosmosą pasiekus orbitą, tada praskrieti pro Žemės atmosferą ir nusileisti prie Havajų pakrantės.
Paleidimas buvo numatytas penktadienį, bet buvo atidėtas vienai dienai, nes paskutinę minutę buvo pakeista skrydžio valdymo įranga.
Laikrodis tiksi
NASA, pagrindinė „SpaceX“ klientė, yra labai suinteresuota „Starship“ sėkme, nes JAV kosmoso agentūra tikisi, kad per kelerius ateinančius metus ji atliks pagrindinį vaidmenį išlaipinant žmones Mėnulyje pagal savo žmonių skrydžių į kosmosą programą „Artemis“.
„Laikrodis tiksi“, – sakė Chadas Andersonas, „SpaceX“ investuotojas ir rizikos kapitalo įmonės „Space Capital“ vadovaujantis partneris. „NASA yra numačiusi grafiką, pagal kurį bando nuskristi į Mėnulį, ir tai yra pagrindinė jų transporto priemonė. Taigi „SpaceX“ turi laikytis grafiko.“