Lietuvoje įsikūrusios ar savo padalinius turinčios fintech bendrovės užsiima pačia įvairiausia veikla, nuo paskolų, taupymo, investicinių sprendimų, iki skaitmeninių bankų, didžiųjų duomenų ir analitikos paslaugų. Visgi didžioji dalis, daugiau nei šimtas, užsiima mokėjimais ir su jais susijusiomis paslaugomis. Tarp jų galima rasti ir visame pasaulyje žinomų prekių ženklų, tokių kaip mokėjimo paslaugų smulkiam ir vidutiniam verslui teikėja „SumUp“, rašoma pranešime spaudai.
„Kuomet rinkomės vietą naujam biurui, pagrindiniai reikalavimai buvo šalies inovatyvumas, palankus valdžios institucijų požiūris į finansines technologijas, parama steigiant ir vykdant veiklą bei, žinoma, aukštos kvalifikacijos talentų pasiūla. Lietuva atitiko visus šiuos kriterijus, šiandien drąsiai galime sakyti, kad pasirinkimas buvo teisingas“, – sako mokėjimų paslaugų bendrovės „SumUp“ padalinio Lietuvoje vadovė Sigutė Kuncevičiūtė.
Iššūkių – ne vienas
Didelį indėlį telkiant bendruomenę ir skatinant sektoriaus dalyvių bendradarbiavimą atlieka asociacija „Fintech Hub LT“. Ji vienija daugiau nei 60 licencijuotų fintech įmonių.
„Fintech Hub LT“ vadovė Vaiva Amulė pastebi, kad sektoriaus augimui didelę įtaką turi atviras dialogas tarp viešojo ir privataus sektorių.
„Tai yra ir vienas mūsų asociacijos uždavinių. Mes nuolat bendraujame su reguliuotojais, tokiais kaip Lietuvos bankas ar Vyriausybė, bei kitomis atsakingomis institucijomis, siekdami padėti sudaryti palankias sąlygas fintech įmonių veiklai ir jų plėtrai. Mūsų tikslas – padėti Lietuvai tapti šios srities įmonių traukos centru ne tik Baltijos regione, bet ir visoje Europos Sąjungoje“, – teigia V. Amulė.
S. Kuncevičiūtė ją papildo, kad vienas pagrindinių iššūkių yra talentų ugdymas ir pritraukimas iš užsienio. Nors tai vyksta, dar reikia atlikti nemažai namų darbų, kad užsienio talentai Lietuvoje jaustųsi kaip namie ir laukiami, o fintech bendruomenė būtų tvirta ir gebėtų susidoroti su iššūkiais ilgalaikėje perspektyvoje. Užsienio pavyzdžių gausu – Šveicarija, Danija, Belgija, Airija ir daugybė kitų šalių gali pasigirti sėkmingomis programomis, belieka sekti jų pavyzdžiu arba padaryti dar geriau, rašoma pranešime.
Lietuvoje turi plačių užmojų
Biurą Vilniuje „SumUp“ atidarė prieš trejus metus. Per tą laiką bendrovė ne tik išplėtė komandą Lietuvoje, bet ir įsigijo vietinį startuolį, bankinės sistemos teikėją „Paysolut“, taip sustiprindama savo technologinius sprendimus. Neseniai 590 mln. Eur investicijų pritraukusios bendrovės vertė šiuo metu siekia 8 mlrd. eurų. „SumUp“ padeda daugiau nei 4 mln. smulkiųjų prekybininkų, vykdančių veiklą 35 šalyse visame pasaulyje. Biurus „SumUp“ turi 25 šalyse, nuo Jungtinės Karalystės, Bulgarijos, iki JAV ir Brazilijos, rašoma pranešime.
Vilniaus biuras atlieka svarbų vaidmenį vystant „SumUp“ prekės ženklą bei veiklą ne tik Baltijos šalyse, bet ir platesniu mastu. Šiuo metu didžiausią dėmesį specialistai Lietuvoje skiria verslo plėtros, atitikties ir operacijų funkcijoms, tačiau S. Kuncevičiūtė užsimena, kad ateities užmojai dar didesni.
„Planuojame plėsti siūlomų produktų spektrą, pasiūlydami smulkiesiems prekybininkams dar daugiau puikių skaitmeninių įrankių, kurie padės sėkmingai ir sklandžiai auginti verslą. Keletą naujovių neseniai jau pristatėme, pavyzdžiui, „SumUp Pay“ e. piniginę su integruota lojalumo sistema bei įrankį, leidžiantį vos kelių mygtukų paspaudimu susikurti nuosavą internetinę parduotuvę“, – sako S. Kuncevičiūtė.