„Dar nesame matę, kad pardavimai šventiniu laikotarpiu būtų mažesni nei ankstesnį ketvirtį. Tačiau silpna paklausa ir nemažos atsargos privertė tiekėjus smarkiai apriboti pristatymus,“ – teigiama IDC ataskaitoje.
Daugiausia visų šios įrangos pardavė „Apple“, ir vis dėlto jos pardavimai sumažėjo 14,9 procento. „Samsung“ pardavė 58,2 mln. telefonų (15,6 proc. mažiau), „Xiaomi“ – 33,2 mln. (- 26,3 proc.), OPPO – 25,3 mln. (-15,9 proc.) ir „Vivo“ – 22,9 mln. (-18,9 proc.).
IDC prognozėmis, mobiliųjų prietaisų paklausa mažės ir 2023 metais, todėl gamintojų pardavimai ir toliau mažės.
Kompiuterių rinka taip pat smunka.
IDC duomenimis, 2022 m. liepos-spalio mėn. laikotarpiu asmeninių ir nešiojamųjų kompiuterių gamintojai visame pasaulyje rinkai pristatė 71,1 mln. šių įrenginių, – 15,5 proc. mažiau nei analogišku ankstesnių metų laikotarpiu. Tendencija, kai rodikliai mažėja lyginant su ankstesniais metais, pastebima jau šeštą ketvirtį iš eilės.
Lustų gamintoja AMD užsiminė, kad asmeninių kompiuterių rinkos silpnumas jau paveikė jos pelningumą ir ateities planus. Tuo tarpu prekės ženklai „Acer“ ir „Asus“ nesitiki, kad asmeninių kompiuterių sektorius atsigaus iki 2023 metų antrojo pusmečio, – net atsižvelgus į tai, kad lustų trūkumo problema yra sprendžiama.