Nors atlenkiamų telefonų mada spėjo pasibaigti dar 2010 metais, „Google“ paieškos duomenys rodo, jog per paskutinius 5 metus frazės „atlenkiamas telefonas“ buvo ieškota 140 proc. daugiau, negu anksčiau. Dar įspūdingesnius duomenis pateikia „TikTok“ – grotažymė #bringbackflipphones (angl. sugrąžinkite atlenkiamus telefonus) per itin trumpą laiką sugebėjo surinkti net kelias dešimtis milijonų peržiūrų.

„Atlenkiamų telefonų piko metu 2004–2006 m. vien „Motorola“ jų pardavė daugiau, nei 100 milijonų, bet maži ekranai, nepatogios klaviatūros ir pasaulį užkariavęs „iPhone“ minėtiems įrenginiams galiausiai pasirašė mirties nuosprendį. Visgi pažangios lanksčių ekranų technologijos leido šį praeities reliktą prikelti naujam gyvenimui. Šiuo metu įsigijus geldelės formos „Samsung Galaxy Flip“ ar „Motorola RAZR“ galima turėti beveik dvigubai kompaktiškesnį įrenginį, neaukojant jokių išmanių funkcijų bei kartu gaunant malonų praeities prisiminimų pliūpsnį“, – teigia „Telia“ telefonų kategorijos vadovė Rimantė Marcišauskienė.

Sugrįžusi jaunystė ir būdas išsiskirti


R. Marcišauskienė atskleidžia, kad ironiška, bet už atgimusias atverčiamas telefonų „geldeles“ turime dėkoti tiems, kas jas pirmieji ir sugalvojo – „Motorola“. Lanksčių ekranų aušroje 2019, kitaip nei „Samsung“, legendinė įmonė nusprendė nebandyti kurti planšete galinčio tapti išmaniojo ir ekranų inovacijas panaudoti įrenginio matmenų sumažinimui.

Kompanija išleido modernų kažkada populiariausiu ir ploniausiu telefonu pasaulyje tituluoto „RAZR V3“ kloną. Atkurta buvo praktiškai viskas, pradedant „RAZR (2020)“ pavadinimu bei smakrą primenančiu sustorėjimu korpuso apačioje ir baigianti garsais bei tam tikrais vartotojo sąsajos elementais. Žinoma, tik atvertus dangtelį vietoje fizinių klaviatūros mygtukų ir nedidelio ekranėlio vartotoją pasitiko vienas didelis 6,2 colio ekranas bei moderni „Android“ operacinė sistema.

Ši nostalgijos korta suveikė tiesiog puikiai. Pirkėjai minėtam „Motorola“ išmaniajam atleido ir beveik pusantro tūkstančio eurų siekiančios kainos neatitinkančius vidinius komponentus, ir prastą kamerą, ir net itin trapų ekraną.

„Jaunimui, ypač vadinamajai Z-kartai, atsivėrė kelias išreikšti save, išsiskiriant iš pilkos „iPhone“ ir „Samsung“ telefonų masės, o vyresniems – atgaivinti malonią nostalgiją. Daliai pastarųjų patiko pažįstama forma ir tokios smulkmenos, kaip galimybė padėti ragelį, skambiai užtrenkiant vidinį ekraną, o kitiems išmaniojo dizainas ir pojūtis delne priminė mokyklos ar universiteto laikus, SMS žinutes pirmajai simpatijai ir kitus malonius praeities prisiminimus“, – aiškina specialistė.

Populiarumą skatina ir praktinės priežastys


Vis dėlto nostalgijos žavesio greičiausiai nebūtų pakakę, kad modernūs geldelės formos išmanieji taptų kažkuo daugiau, nei tik nišiniu produktu pasiturintiems entuziastams. „Samsung“ labai greitai įžvelgė „Motorola“ idėjos potencialą ir netrukus pristatė savo analogą – „Galaxy Flip“.

„Su pirmaisiais šios serijos atstovais Pietų Korėjos milžinė labiausiai taikėsi į moterų auditoriją, pabrėždama, kiek nedaug vietos rankinėje ir kišenėje užima „Flip“, bei tokius unikalius konstrukcijos suteikiamus pranašumus, kaip galimybę atvertus iki pusės bei telefoną padėjus ant stalo jį naudoti lyg veidrodėlį pasigražinimui. Vėliau pastarąją poziciją tapo įmanoma pritaikyti patogesniam „YouTube“ žiūrėjimui ar vaizdo pokalbiams be būtinybės išmanųjį į kažką atremti ar naudoti specialų stovelį“, – atlenkiamo telefono galimybes vardina „Telia“ atstovė.

Ekspertė taip pat pabrėžia, jog šių įrenginių populiarumui daug įtakos turėjo spartus technologinis progresas. 2021 m. išleistoje „Flip3“ kartoje „Samsung“ pavyko smarkiai padidinti lankstaus ekrano atsparumą susidėvėjimui ir izoliuoti korpusą nuo vandens, kartu iki rekordinių žemumų sumažinant kainą. Šiuo metu ji beveik nesiskiria nuo bet kokio kito aukščiausios klasės išmaniojo.

Tuo metu pernykščiame „Flip4“ įmonės inžinieriai sėkmingai patobulino kitus vartotojų skundų sulaukdavusius atlenkiamų prietaisų aspektus – ne itin ištvermingą bateriją ir kiek prastesnę kameros kokybę.

Didelis potencialas


„Samsung“ pastangos nenuėjo veltui. Kompanijos duomenimis, lankstų ekraną turinčių telefonų pardavimai Europoje pernai augo dvigubai ir tai labiausiai nulėmė būtent geldelės formos įrenginiai, brangesnius knygos tipo sulenkiamus išmaniuosius pardavimais lenkiantys net kelis kartus. Analogiška situacija stebėta ir Lietuvoje – remiantis „Telia“ statistika, atlenkiamų telefonų kasmet parduodama vis daugiau, o „Galaxy Flip4“ pernai tik per plauką nepateko į geriausiai parduodamų telefonų dešimtuką.

Tokie rinkos poslinkiai neliko nepastebėti ir konkurentų. Praėjusią savaitę pasibaigusioje vienoje didžiausių telekomunikacijų technologijų parodoje savąjį atlenkiamą išmanųjį „Find N2 Flip“ suskubo pristatyti Kinijos gigantė „Oppo“, o apie planus šiemet išleisti moderniojo „Razr“ atnaujinimą prabilo ir pati „Motorola“.

„Atlenkiami išmanieji turi daug potencialo, nes daugeliui žmonių jie yra lyg pirmas didesnis gaivaus oro gūsis telefonų rinkoje per pastaruosius penkerius metus. Pasirinkęs tokio tipo prietaisą vartotojas jaučia iš tiesų įsigijęs naują, o ne minimaliai atnaujintą seną telefoną, bei gali pajausti akivaizdų skirtumą. Pavyzdžiui tai, kad jis nebeplėšo kelnių kišenės ir gali atlenktas stovėti ant kieto paviršiaus. Dėl to tikrai nenustebčiau, jog artimiausiais metais konkurencija šių įrenginių rinkoje tik dar labiau augs, iš ko pirkėjai tik dar daugiau išloš“, – reziumuoja „Telia“ telefonų kategorijos vadovė.