„Dirbtinio intelekto įrankiai, tokie kaip „ChatGPT“, jau dabar neatsiejami nuo mūsų kasdienybės. Jie jau yra integruoti į mūsų įmonėje naudojamą „Microsoft 365“ įrankių paketą. Manome, kad mūsų darbuotojai turi suprasti, kas tai, kaip tai veikia ir kaip juos galima būtų naudoti mūsų veikloje“, – įsitikinęs laikinasis Turto banko vadovas Ernestas Česokas.
Skelbiama, kad šiais metais Turto bankas pirmasis Lietuvoje pradės naudoti elektroninius statinių techninės priežiūros žurnalus. Šiuo metu įrankis yra testuojamas ir tobulinamas, o pilna apimtimi bus pradėtas taikyti antrąjį ketvirtį.
Elektroniniuose statinių techninės priežiūros žurnaluose bus matoma visa objekto istorija, jame atlikti darbai, kasmetinės apžiūros duomenys ir kita informacija. Šis įrankis palengvins atsiskaitymą, leis išvengti nesusipratimų su rangovais bei tiekėjais.
Toliau bus tęsiamas ir pastatų inžinerinių sistemų automatizavimo procesas. Pernai automatizuotos 41 pastato inžinerinės sistemos, šįmet ketinama padaryti antra tiek. Šiuo metu ji „mokoma“ suprasti ir interpretuoti gaunamus duomenis bei priimti reikiamus sprendimus, tarkime užfiksavus reikšmingus nuokrypius inicijuoti problemos sprendimą.
„Įmonės savo veikloje dažnai „apauga“ įvairiomis automatizmo reikalaujančiais užduotimis, darbuotojai jas vykdo net nesusimąstydami, kad tai perteklinis darbas arba jį galėtų atlikti kompiuteris. Todėl ypač džiugina, kuomet patys darbuotojai pastebi neefektyvius procesus ir inicijuoja pokyčius, sukuriami reikalingi įrankiai, procesai automatizuojami ir sutaupoma tūkstančiai žmonių darbo valandų“, – teigia E. Česokas.
Pirmasis robotizuotas procesų automatizavimo sprendimas Turto banke buvo įdiegtas 2021 metais – robotas Antanas, kuris talkina Bendrųjų reikalų ir Teisės skyriaus specialistams. Skaičiuojama, kad dirbdamas pilnu pajėgumu robotas Antanas kasmet leidžia sutaupyti 1,5 tūkst. žmogaus darbo valandų, kas yra 37 darbo savaitės.