Tiesa, ne visi išlieka šioje konkurencinėje kovoje – neseniai „Apple“, anot „Bloomberg“ šaltinių, atsisakė ambicijų sukurti savo elektromobilį ir užbaigianti dešimtmetį trukusį projektą, susidūrus su vis konkurencingesniu elektromobilių sektoriumi. Tuo tarpu kinų technologijų gigantė „Xiaomi“ atvirkščiai – didina pajėgumus šioje srityje ir šią savaitę Europos rinkai pristatė savo elektromobilį „Xiaomi SU7“.
Kaip teigia pati bendrovė, jos tikslas yra per artimiausius 15 metų tapti viena iš penkių didžiausių automobilių gamintojų visame pasaulyje. Kova bus nelengva, kadangi nuo pjedestalo teks bandyti patraukti vieną iš dabartinių gigančių – „Volkswagen Group“, „Toyota“, „Stellantis“ (buvęs „Fiat Chrysler Automobiles“), „Mercedes – Benz“ arba „Ford Motor“. Tai leidžia mums nuspėti, kad „Xiaomi“ rinkų analitikai tiki, jog per artimiausią dešimtmetį absoliuti dauguma parduotų automobilių bus elektriniai.
Be to, šis žingsnis atliepia ir bendrovės naująją strategiją „Žmogus x Automobilis x Namai“ (angl. „Humans x Car x Home“), kuria siekiama vartotoją labiau integruoti į „Xiaomi“ ekosistemą.
Maksimalios komplektacijos „Xiaomi SU7“ elektromobilis vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 800 km, o vos per 5 minutes automobilį galite pakrauti tiek, kad galėtumėte įveikti 220 km, keturių varomų ratų modelio galia siekia 670 arklio galių, o iki 100 km/val. įsibegėsite vos per 2,78 sekundės.
Akį patraukia ir išskirtinis dizainas, kažkiek primenantis ir „Porsche“ gamintojo modelius. Ne veltui renginio metu aplink automobilį visą laiką buvo dalyvių ir žurnalistų spiečius. Stovinčiuosius kalbino ir iš Azijos atvykę žurnalistai, kurie klausinėjo, kiek šie sutiktų mokėti už automobilį. Vieni spėliojo, jog kaina gali siekti 50 tūkstančių eurų, kiti minėjo, jog startinė automobilio kaina galėtų būti 30 tūkstančių eurų.
Tiesa, elektromobilio kaina vis dar yra slepiama po devyniais užraktais. Kadangi „Xiaomi“ veržiasi užkariauti šią rinką, galime tik nuspėti, kad kaina bus vienas iš konkurencinių verčių, todėl labai aukštos tikėtis nevertėtų.
„Mobile World Congress“ renginyje taip pat buvo pristatyti ir kiti bendrovės produktai – naujos kartos „Xiaomi“ robotas-šuo „CyberDog2“, galintis atlikti aplinkos stebėjimą, valdyti išmaniųjų namų apšvietimą ir buitinę techniką bei padaryti apsivertimą atgal (sunku paaiškinti, kam reikalinga pastaroji funkcija, bet gali būti smagu pademonstruoti draugams atvykus į svečius).
Taip pat, bendrovė pristatė ir naujos kartos „Xiaomi 14“ ir „Xiaomi 14 Ultra“ išmaniuosius telefonus su integruota „Leica 50“ megapikselių kamera bei galingu „Snapdragon 8 Gen 3“ lustu ir greitu įkrovimu.
Nors patys telefonai turi patobulintą ekraną, turintį akių apsaugos sertifikaciją, tvirtesnį „Corning Gorilla Glass Victus“ ekrano stiklą bei dvigubus „Dolby Atmos“ garsiakalbius, atrodo, kad būtent telefono kamera yra pagrindinis bedrovės pardavimų strateginis pasiūlymas.
Ir dieną prieš surengtame renginyje pasirodęs pats „Leica“ generalinis direktorius Matthias Harsch tai įrodo.
Technologinių gigančių kovos laukas visada buvo kruvina vieta, primenanti gladiatorių kautynes – kažkas vienareikšmiškai žus ir nugrims užmarštin, tuo tarpu kiti rengs pergalingus žygius per pasaulines rinkas.
Tačiau mums, vartotojams, tai yra gera žinia, kadangi turime vis daugiau pasirinkimo galimybių ir tik nuo mūsų priklausys, kas švęs pergalę, o kas stovės prie suskilusios geldos.