„Kauno „Žalgirio“ arenoje vykusios Eurolygos finalo ketverto rungtynės sutraukė didelius sporto sirgalių srautus iš visos Europos. Turistų, atvykusių iš skirtingų šalių, skaičius krepšinio savaitgalį padidėjo nuo 2 iki 400 kartų. Visgi, tokie dideli skaičiai siejami su tomis šalimis, kurių turistai Lietuvoje lankosi pakankamai retai“, – sako „DATA ATLAS“ produkto vadovas, duomenų mokslininkas Gediminas Jankauskas.

Sirgaliai iš Graikijos – aktyviausi


Pasak mokslininko, „Tele2“ didieji duomenys rodo, kad lyginant su praeitu savaitgaliu, net 400 kartus daugiau turistų atvyko iš Graikijos. Tiesa, specialistas pabrėžia, kad įprastai turistų iš Graikijos skaičius Lietuvoje nėra didelis, todėl matomas toks ryškus augimas.

Antri pagal aktyvumą, anot G. Jankausko buvo turkai. Turistų iš šios šalies į Kauną krepšinio savaitgalį atvyko net 26 kartus daugiau, lyginant su įprastu savaitgaliu prieš tai. Didelio sirgalių skaičiaus Kaunas sulaukė ir iš Ispanijos. Jų į Kauną atvyko 5 kartus daugiau. Dvigubai daugiau nei įprasta turistų atvyko iš Vokietijos ir Prancūzijos, smarkiai išaugo ir turistų iš Kipro skaičius, kuris įprastomis dienomis paprastai taip pat būna nedidelis.

Srautų pasiskirstymas skirtingomis varžybų dienomis išliko panašus


Didžiųjų duomenų mokslininkas sako, kad krepšinio sirgalių, kurie bilietus pirko į penktadienio ir sekmadienio Eurolygos rungtynes – pasiskirstymas gana panašus.

Penktadienį „Monaco“ ir Pirėjo „Olympiakos“ bei Madrido „Real“ ir klubo „Barcelona“ rungtynėse didžiausią dalį, virš 30 proc. visų sirgalių sudarė graikai, daugiau nei 20 proc. – lietuviai, iki 20 proc. sirgalių sudarė Ispanijos krepšinio aistruoliai, o 5 proc. – sirgaliai iš Didžiosios Britanijos. Toliau rikiavosi prancūzai, turkai, vokiečiai, italai ir krepšinio aistruoliai iš kitų šalių.

Panaši statistika matyti ir sekmadienį vykusiose trečiosios vietos ir Eurolygos finalo rungtynėse. Lietuvių ir graikų sirgalių sudarė didžioji dalis – net apie 30 proc., 14 proc. arenoje susirinkusių aistruolių buvo iš Ispanijos, toliau rikiavosi Didžiosios Britanijos, Turkijos, Prancūzijos, Vokietijos ir sirgaliai iš kitų šalių.

Žinoma, aktyvumu nenusileido ir lietuviai. Kaip teigia G. Jankauskas, pusę rungtynėse apsilankiusių tautiečių sudarė kauniečiai, 25,4 proc. atvyko iš Vilniaus, o likę – iš kitų Lietuvos vietų.

Anot G. Jankausko, „Tele2“ turi didžiausią šalyje elektroninių ryšių rinkos dalį (46,1 proc.), tai leidžia tiksliai pastebėti turistų srautų tendencijas. Duomenys analizuojami ir pateikiami laikantis aukščiausių duomenų saugumo standartų: naudojami tik nuasmeninti, apibendrinti, ir tik dideli klientų bazės segmentai, todėl neįmanoma identifikuoti konkretaus kliento.