„Dabar vaizdo stebėjimu padengtas visas oro uosto perimetras, neliko aklų zonų. Be to, vaizdo stebėjimo operatoriai neturi galimybės nepastebėti judančių objektų perimetro prieigose, todėl įvykus pažeidimui galime greičiau reaguoti, nustatyti galimą pažeidėjo buvimo vietą ir sekti pažeidėją sistemos pagalbą. Taip pat diegiant naują vaizdo stebėjimo sistemą buvo sumontuotos dvi 4K raiškos kameros, kurios dirbtinio intelekto pagalba automatiškai fiksuoja ir seka orlaivių kilimo ir tūpimo procesus.“ – sakė Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo departamento vadovas Vidas Kšanas.
Jo teigimu, naujoji vaizdo stebėjimo sistema ne tik technologiškai pažangesnė, bet ir prisidės prie didesnio oro uosto saugumo, operacijų saugos užtikrinimo bei automatizavimo, didesnės oro uosto perimetro apsaugos.
„Poreikis keisti perimetro vaizdo stebėjimo sistemą atsirado dėl to, kad senoji jau buvo technologiškai pasenusi – ji veikė daugiau nei 10 metų ir nebeatliepė mūsų saugumo poreikių. Senoji sistema apribojo mūsų galimybes techniškai prižiūrėti ir plėsti sistemą, vaizdo kokybė ir sistemos funkcionalumas neatitiko šiandienos standartų. Įdiegus naują skaitmeninę vaizdo stebėjimo sistemą, pirmiausia, išsprendėme nemažai technologinių problemų – atnaujintos ryšių linijos, užtikrinta gera vaizdo kokybė, veikimo patikimumas. Taip pat atsirado sistemos funkcionalumo plėtros galimybės. Jau dabar galime užtikrinti sistemos avarinio dubliavimo funkciją.“ – apie naująją sistemą pasakojo V. Kšanas.
Vis dėlto, jo nuomone, didžiausia išmaniosios vaizdo stebėjimo sistemos vertė – papildomas saugumas oro uosto perimetre.
V. Kšanas pridūrė, kad dabar daug paprasčiau atlikti svarbias vaizdo stebėjimo funkcijas – pavyzdžiui, interaktyvus kamerų žemėlapis, vaizdo analitikos funkcijos, išmani archyvo paieška, automatinis objektų aptikimas ir sekimas.
„Šios sistemos diegimas Vilniaus oro uoste – ilgai trukusio proceso rezultatas. Tai buvo sudėtingas projektas ir technologine prasme, kadangi rangovams teko pasiūlyti produktus, atitinkančius maždaug 150 techninių parametrų. Be to, prasidėjus COVID-19 pandemijai susidūrėme su tiekimo iššūkiais, tad užsakytos įrangos tekdavo laukti ir pusmetį. Vis dėlto šiandien Vilniaus oro uoste turime modernią vaizdo stebėjimo sistemą, kurios pagrindu vystysime vieningą sistemą, apjungiančią Vilnių, Kauną ir Palangą.“ – sakė V. Kšanas.
Jis teigė, kad sistema bus plečiama kartu su naujo Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalo statyba ir esamo terminalo rekonstrukcija: bus prijungiamos naujos kameros. Taip pat ateityje tikimasi, jog ateityje pavyks įrengti vieningą vaizdo stebėjimo centrą, kuriame bus vykdomas trijų oro uostų vaizdo stebėjimas ir valdymas. Tam jau šiandien atliekamas Kauno ir Palangos oro uostų perimetro bei Palangos oro uosto teritorijos vaizdo stebėjimo sistemų įrengimo projektavimas.
Išmanios Vilniaus oro uosto vaizdo stebėjimo sistemos diegimo darbus atliko UAB „Euroelektronika“. Projekto vertė – beveik 510 tūkst. eur. (be PVM).